Moderator: Chiitoo
Code: Select all
LANGUAGE=FINN emerge openoffice
HeheMikessu wrote:Tällä tavalla saat suomenkieliseksi jos haluat itse kääntää sen:
Code: Select all
LANGUAGE=FINN emerge openoffice
Kaikki make.confin muuttujat tulevat mukaan jokaiseen emergettämisympäristöön sellaisenaan ellei niitä jokin muuttele, eli kyllä. Toinen vaihtoehtohan gentoossa olisi laittaa muuttuja jonnekin /etc/env.d/*-tiedostoon jolloin se olisi aina ympäristömuuttujana saatavilla.askoff wrote:EDIT: Ainiin. Voiko tuon LANGUAGE rimpsun lisätä vaikka /etc/make.conf tiedostoon jatkoa varten, ettei tarvitsisi kirjoittaa tuota erikseen? Siellähän minulla taitaa olla joku joku suomenkieli rivi niitä i18 paketteja varten.
Näin sen varmasti voisi tehdä, en vain tiedä tarkkaan mihin kun tuota /etc/portage/-kompleksia ei ole aivan tarkkaan dokumentoitu vielä.askoff wrote:Voiko sen LANGUAGE rivin sitten jotenkin lisätä vaikka /etc/portage/package.keywords tai johonkin muuhun vastaavaan tiedostoon, missä sen voisi määrittää käytettäväksi vain tuohon openoffice pakettiin?
Se voisi olla mahdollista, en tosin ole täysin varma tuon LANGUAGE-muuttujankaan olemuksesta. Todennäköisesti tosin pahimmat ongelmat mitä voisi aiheutua on että jokin käännönaikaisesti suoritettu ohjelma on vääränkielinen tai jotain sen suuntaista.EDIT: Vaiko ymmärsinkö oikein, että tuossa make.conf:ssa siitä saattaisi tulla jotain komplikaatioita?
minä olen kääntänyt gentoon kanssa aina OO:n sorsista ja soikko on toiminut aina moitteetta, lukuunottamatta sitä kun OO 1.1 rikkoi yhteensopivuuden soikon kanssa (mutta silloin se ei toiminut OO:n binääreilläkään).Hoc wrote:Onkos kellään varmoja kokemuksia sourceista käännetyn OpenOfficen ja Soikon kanssa?
Oikoluku olisi kyllä kiva.
http://www.novell.com/products/desktop/Mikä systeemi tuo ximian on?
vastataan nyt, vaikka jo jonkinlaisen vastauksen saitkin. ximian on/oli firma joka teki softaa gnome-alustalle, mm. evolution on heidän aikaansaannoksiaan, sekä viilasi virallisen gnomen ulkonäköä ja toiminnallisuutta. ximian tarjosi sitten tuota viilaamaansa työpöytää ja tukea yrityksille maksusta.Icer wrote:Mikä systeemi tuo ximian on? Lueskelin siitä joskus muinoin, mutta on päässyt unhtumaan ja ei se silloinkaan ollut oikeen selvää.
jaa, minulla tuo kombo toimii kyllä ihan moitteetta. jos vaikka sen writerin käynnistää komentoriviltä, niin tulostaako se jotain virheilmoituksia? toimiiko XOO roottina?lamekain wrote:Soikko on kelpo juttu, mutta uusin OpenOffice-Ximian-1.3.6 menee särki kun siihen heittää soikon: lisäämisen jälkeen xoo ei käynnisty vaan valittaa configuraatiosta dialogissa ja kehottaa käynnistämään setupin repairin, josta ei ole mitään apua.
muistaakseni homma toimi kun purin tavan käyttäjänä tavan kotihakemistoon ne paketit (siis EI /roottiin) ja instasin sitten roottina.koloppi wrote:jep. permissionit siellä oli vituroillaan. nyt tuntus pelaavan.. kiits awust
Voisitko kertoa miten nuo permissionit saa oikein? Ei käynnisty XimianOpenOffice enää soikon asentamisen jälkeen..
Toiminnan vakauden kanssa ei pitäisi olla merkitystä, jos kääntäjät toimisivat kuten niiden odottaisi ja itse käännettyhän saattaa rajatapauksissa olla tehokkaampikin, mutta käytännössähän itse käännetyissä saattaa esiintyä myös vakausongelmia tai vaikkapa liitännäisten toimimattomuutta. Itse en kuitenkaan ole OO.o:ssa mitään huomannut vielä, joskaan ei siitä kääntämisestä ole suurta hyötyäkään.Ezzet wrote:Onko OpenOfficen toiminnan kannalta merkitystä ottaako tuon valmiiksi käännetyn vai käyttääkö emergeä? Jälkimmäinen vie vain paljon enemmän aikaa mutta onko siitä jotain muuta hyötyä - esim. vakaus tms?
Jep, jotain niillä main kai siinä mennee. Ja tuossa OO.o:ssa ei hirveästi ole säätövaraa Gentoossa (puolenkymmentä use-flägiä kai), eli jos tuo valmiin ladattavan paketin javatuet sun muut on kohdallaan niin kyllähän sitä saattaa olla ihan hyvä idea käyttää. Tietty en tältä istumalta osaa sanoa miten paljon enemmän tai vähemmän tuo Gentoon ebuildi tekee verrattuna openoffice.orgin asennukseen, voihan olla että se portagesta asennettuna integroituu järjestelmään paremmin ja tekee ties mitä, minkä takia toisinaan onkin suositeltavaa kuitenkin käyttää pääosin distron omaa softanhallintaa. Ainakin Portagessa on sekin etu, että se asentaa itsestään riippuvuudet jos niitä on.Ezzet wrote:Eli nopeampaa ladata valmiiksi käännetty OO.o ja käyttää sitä. Sama lopputulos vähemmällä ajankäytöllä! Minulla meni 12 tuntia kde:n kääntämisessä eli lähes samaa luokkaa olisi tuo OO.o sitten?