Ik werk nog steeds op mijn Compaq Armada e500, PIII 600 MHz, 512 MB ram, 1024x768 display.
Ondertussen ben ik wel toe aan iets snellers! Dell heeft af en toe best leuke aanbiedingen, zoals een dual core Centrino met een gig RAM voor 899 euro.
Met legitieme (waarom ze dat er bij zeggen weet ik nog steeds niet!) Windows XP Home, Professional EN Mediaeditie! Oftewel als ik die koop betaal ik voor 3 versies van een OS wat ik niet eens wil gebruiken... Beetje zonde van het geld, en bovenal heb ik er uit principe bezwaren tegen, want zo ondersteun ik he bedrijf dat met z'n monopoly zoveel gesloopt heeft (WP, Netscape, dat soort dingen)!
Koppelverkoop in de EU is redelijk verboden, en als je zo'n laptop aanzet, kies je natuurlijk "nee ik accepteer deze EULA niet", en mag je volgens de EULA de software retourneren voor een refund, volgens "de leveringsvoorwaarden van de leverancier". Echter, die leveranciers weten hier nooit iets van, het beste wat de Mediamarkt (waar ik 4 maanden op een reactie moest wachten) kon vertellen is dat de fabrikant het tegen betaling (!) wil verwijderen, en dat de Mediamarkt zelf complete laptops met software verkoopt, wat ook op de doos staat, zodat de consument weet waar-ie voor betaald. Op mijn commentaar dat ik niets met de fabrikant te maken heb, en dat de computers die ze verkopen zelfstandig met de EULA-refund-mededeling komen, heb ik geen reactie meer gekregen...
Over Dell heb ik ook bar weinig positief nieuws gelezen voor een "refund", anders dan naar de rechter stappen. Dus ik probeer het hier eens! Zijn er success-stories?