Richt wrote:mischien wel handig dat ik even vermeld dat ik een gentoo n00b bn, k heb aleen nog maar met ubuntu gewerkt en ken dus nietveel van linux
dat van dillo, welke versie moet ik hebben, ik kan op de download site geen source vinden
Code: Select all
emerge dillo
Code: Select all
dhcpcd eth0Code: Select all
dhcpcd -h <hostname> eth0
Nee, dit is echt een "bug" bij @home. Het is ook, voor zover ik weet, de enige provider ter wereld die een vooraf gedefinieerde hostname eist bij het inloggen op het netwerk.Frenkel wrote:Nee, wat Q-collective zei over die -h optie is alleen als je direct met internet verbonden bent, je kunt gewoon dhcpcd eth0 doen.Richt wrote:verschilt dat per provider? ik heb gewoon een sitecom dhcp router, daar heeft mijn provider niks mee temaaken

Lezen is ook een kunst, hij zei dat ie met het geld wat hij voor die pc kon vangen (80 euro) een extra harde schijf koopt voor zijn "goede" pc, een AMD 2200+. Dan installeert ie Gentoo op die harde schijf op die pc, dan duurt compilen dus WEL minder lang.koenderoo wrote:Je zet er Gentoo op omdat je minder lang wilt compileren?
Je bedoeld dat het minder lang compileren is nadat je klaar bent met installeren hoop ik?
Anders wil ik je graag uit de droom helpen. Installeren kost je op een P1 200 met 64 MB Ram een aantal dagen isntalleren.
Wat volgens mij wel tijdbesparend helpt is een hele grote SWAP drive aanmaken. Dit heb ik echter nooit echt getest.
Ik meen het idee te hebben dat een SWAP drive van 4x het aanwezige geheugen met zulke (met respect) lage hoeveelheden geheugen toch redelijk werkt. Een snelle drive werkt natuurlijk altijd mee op zo'n moment.
Denk het niet, /usr/portage alleen is al > 450mb, zo blijft er niet veel over voor de rest van je systeem en je hebt natuurlijk ook ruimte nodig om dingen te compilen (dit kan soms wel aardig veel zijn).Richt wrote:iik heb nu een andere pc van de zolder gehaalt en ik kwam erachter dat het een Pentium 233 mhz is met 128 mb ram, komt gentoo opwant mijn slackware cd doet niet meer
is 1 GB genoeg? (128 mb swap, 300 mb /boot, de rest /