Code: Select all
<jonas@kangoeroe pwd="src"/> which swriter
/opt/OpenOffice.org/program/swrite

Voor zover ik weet was OpenOffice een monilitische binary zodat het onmogelijk is onderdelen achteraf te verwijderen, je kan hoofgstens de koppelingen doen verdwijnen.Prlwytzkofsky wrote:Als je in je homedirectory op zoek gaat naar de verborgen ./openoffice directory, dan kom vast ook ergens een script tegen met de naam "setup". Als je deze executeert met de -h(elp) optie, dan zie je dat "setup -reinstall" het script executeert in "modify" modus zodat je individuele componenten kan verwijderen/toevoegen.

MS Office is ook een monolitische binary anders, ze halen er gewoon de snelkoppelingen en hulpprogramma's van de andere apps uit als je enkel word koopt veronderstel ik.Q-collective wrote:Wel word en excel iirceniac wrote:Ik weet het niet maar ik vermoed dat je Microsoft word ook niet appart kan kopen ?
Een modularisatie zou OpenOffice zeker goed doen, al was het maar met development, zie xorg.

Onzin, als je het Word/Excel pakket koopt, krijg je er niet automatisch Access bij oid.theBlackDragon wrote:MS Office is ook een monolitische binary anders, ze halen er gewoon de snelkoppelingen en hulpprogramma's van de andere apps uit als je enkel word koopt veronderstel ik.Q-collective wrote:Wel word en excel iirceniac wrote:Ik weet het niet maar ik vermoed dat je Microsoft word ook niet appart kan kopen ?
Een modularisatie zou OpenOffice zeker goed doen, al was het maar met development, zie xorg.

Het wordt er gewoon uitgesloopt, als je ergens een windows bak staan hebt moet je maar eens op die binaries letten.Q-collective wrote:Onzin, als je het Word/Excel pakket koopt, krijg je er niet automatisch Access bij oid.theBlackDragon wrote:MS Office is ook een monolitische binary anders, ze halen er gewoon de snelkoppelingen en hulpprogramma's van de andere apps uit als je enkel word koopt veronderstel ik.Q-collective wrote:Wel word en excel iirceniac wrote:Ik weet het niet maar ik vermoed dat je Microsoft word ook niet appart kan kopen ?
Wel degelijk aparte dingen dus.

Uhmmmm, neu, niet uitermate in ieder geval.Zijn we niet te ver aan het afdwalen, ik denk niet dat supernov erg geintresseerd is in de opbouw van ms-office.

Neuh, de site is wat onduidelijk misschiensupernov wrote:Uhmmmm, neu, niet uitermate in ieder geval.Zijn we niet te ver aan het afdwalen, ik denk niet dat supernov erg geintresseerd is in de opbouw van ms-office.Maar ik begreep van de OpenOffice website dat de verschillende componenten (genaamd ooWrite etc) wel apart verkrijgbaar zijn.
Of ik ben abuis hoor.
Bedankt in ieder geval!