Ik wil dus van jullie horen wat jullie van al die extra's zoals NTPL, CK sources, prelinking e.d. vinden en of jullie echt merkbaar winst er uit halen? Bewijs het maar

Als ze eens wisten...garo wrote:Gentoo is een OS waar je héél veel kan tweaken, als je dit goed doet kan je het een heel stuk sneller krijgen, als je het slecht doet, dan...
Het feit dat je veel kan tweaken wilt echter niet zeggen dat alle gentoo users zich cte bezig houden met alles zo goed mogelijk in te stellen om het systeem een micropercent sneller te krijgen ! Dit is spijtig genoeg wat gebruikers van andere distributies meestal van gentoogebruikers denken
Toch wel. Mijn vriendin draaide eerst WinMe, daarna (op mijn aanraden) WinXP. Toen zag ze mijn Gentoo, en wilde ze dat ook.Q-collective wrote:Gentoo gaat niet om snelheid, het compileren van je sources levert geen snelheidswinst meer op als je een machine hebt dat sneller is dan ~1GHz

Sorry, mijn belevingswereld telt geen Windowskoder wrote:Toch wel. Mijn vriendin draaide eerst WinMe, daarna (op mijn aanraden) WinXP. Toen zag ze mijn Gentoo, en wilde ze dat ook.Q-collective wrote:Gentoo gaat niet om snelheid, het compileren van je sources levert geen snelheidswinst meer op als je een machine hebt dat sneller is dan ~1GHz
Nu draait ze enkel nog Gentoo, gebouwd van stage 1, en gecompileerd op volledige optimalisatie voor haar P4 1.7. En ik kan je verzekeren dat zowat alles een heel pak sneller draait dan onder Me/XP!
Hmmm, vreemd genoeg herinner ik me dat ik hier deze post had geplaatst. Daar gaat dat geheugen van mij weer.Q-collective wrote:Sorry, mijn belevingswereld telt geen Windowskoder wrote:Toch wel. Mijn vriendin draaide eerst WinMe, daarna (op mijn aanraden) WinXP. Toen zag ze mijn Gentoo, en wilde ze dat ook.Q-collective wrote:Gentoo gaat niet om snelheid, het compileren van je sources levert geen snelheidswinst meer op als je een machine hebt dat sneller is dan ~1GHz
Nu draait ze enkel nog Gentoo, gebouwd van stage 1, en gecompileerd op volledige optimalisatie voor haar P4 1.7. En ik kan je verzekeren dat zowat alles een heel pak sneller draait dan onder Me/XP!
Dat Windows traag is, geloof ik best, maar ik vergeleek eigenlijk tussen linux distributies... hoewel... Fedora zal toch een stukje tragen aanvoelen dan Gentoo (maar dat zal ook wel te maken hebben met de shitload aan services die een distro als Fedoira opstart...)
Maargoed, ga je dus vergelijken tussen "echte" distro's (Debian, Slackware, Gentoo, Arch, etc), dan zul je zien dat Gentoo er niet meer bovenuit springt boven die 1GHz

wimgriffioen wrote:Als je GCC goed configureerd komen er waarschijnlijk ook sneller binaries uit en dus een sneller systeem.
Code: Select all
emerge gcc4

Een hoop punten zijn niet Gentoo specifiek, daar ging het omM3rL7N wrote:snellere gentoo...
probeer dit eens misschien: http://forums.gentoo.org/viewtopic-t-23 ... files.html