Code: Select all
# emerge gentoo-sourcesJe hebt een minimum van 2 GB nodig (1,8Gb tijdens het compileren van de kernel gebruikt). Na het compileren/installeren en het schonen van /usr/portage/distfiles heb je dan ongeveer 800Mb vrij.Richt wrote:iik heb nu een andere pc van de zolder gehaalt en ik kwam erachter dat het een Pentium 233 mhz is met 128 mb ram, komt gentoo opwant mijn slackware cd doet niet meer
is 1 GB genoeg? (128 mb swap, 300 mb /boot, de rest /

Ik heb mijn gentoo-firewall uiteindelijk tevreden gekregen met een 500Mb harddisk (128 swap, 10 boot de rest root) en een nfs link naar /var/tmp en /usr/portage.koenderoo wrote:mijn pc heeft bootdriveje van maar 8 MB. Net genoeg voor 2 kernels. 1 om te testen en 1 live. Daarnaast grub.
Niet ideaal, maar kan je wel de benodigde ruimte geven.
Tijdens installeren direct temps opruimen kan je overigens ook helpen om ruimte te besparen. vergt wel actief aanwezig zijn tijdens de toch redelijke lange bootstrap (als je step 1 gebruikt).
ik weet niet hoeveel ruimte je hiermee allemaal bespaart en hoeveel ruimte je echt nodig bent. Blijft gokken.
Heb je niet nog een harde schijf liggen die je ernaast kunt plaatsen? Let dan wel even op welke mappen je waar neerzet. Niet dat je de work of portage map op de (te) kleine hd zet!
Cool! Didn't know about thatnixnut wrote:Als je echt klein wilt kan je ook eens naar Gnap kijken.