garo wrote:Al zal ik niet snel een dell kopen, als ik er een zou kopen zou ik liever hebben dat ze er helemaal geen software opzetten. Dat maakt de laptop een stuk goedkoper en de installatie doe ik wel zelf, veel moeite is het niet, kost alleen wat tijd.
Hoezo geen dell? Doel je nu op thuisgebruik of werk/kantoor?
Prive zou ik zelf ook geen dell kopen omdat ik een van die gebruikers ben met een ASUS tik. Ik bouw alles zelf in elkaar. Koop me onderdelen in Duitsland waar ze goedkoper zijn. (woon aan de grens

)
Ik heb voor het werk 2 maanden geleden wel een Dell Poweredge 1900 Server gekocht en wel ZONDER software. Gentoo erop en hoppa, dat ding loopt super!!
Ik denk dat het voorinstalleren van linux niet echt een geweldig idee is. De mensen die voor linux kiezen zullen hem waarschijnlijk toch zelf eerst weer opnieuw installeren. Als ik eerlijk ben doe ik dat ook al met Windows als iemand een voorgeinstalleerde win bak krijgt. Staat ook vaak troep op die je er niet op wilt hebben en dat zal met linux niet anders zijn. Een OS laten installeren zal alleen extra winst voor Dell zijn.
...Unix, MS-DOS, and Windows NT (also known as the Good, the Bad, and the Ugly).