guni wrote:Mensen die beweren dat ze met xp nog nooit probs gehad hebben, die kan je niet overtuigen om over te stappen naar linux...
grtz guni
Persoonlijk vind ik het ook moeilijk, heb zelf al verschillende systemen geinstaleerd met WinXP van een PII 233 over een K6-2 450 naar een Atlon XP2400 met allemaal verschillende hardware in, en telkens werkt alles goed zonder problemen, zonder dat er uren 'gefoefeld'

moet worden.
Als je dit vergelijkt met het instaleren van 'een' Linux systeem dan is er een groot verschil, de kans dat je een stuk hardware tegenkomt die pas na veel 'gefoefel' ondersteund word is veel groter, neem nu bijvoorbeeld mijn USB Banxafe toestelletje, of m'n USB Labtec webcam of m'n USB labtec microfoon of zelfs nog maar de hardware ondersteuning van m'n motherboard (leadtek k7ncr18d) kan problemen opleveren of niet alle hardware word volledig ten volle benut. Zelfs bij 'grote' distributies zoals Suse, Redhat en Mandrake zie je nog veel uitroeptekentjes en woorden zoals problematisch staan wat betreft hardware.
Ja dan moet je toch wel goed in je schoenen staan om iemand anders te overtuigen om die stap te zetten.
Persoonlijk ben ik er dan ook van overtuigd dat de echte desktop stormloop van Linux pas zal komen als het hardware gedeelte volledig onder controle is.
Zelf heb ik thuis 2 computers daarvan 1 XP en 1 dual XP/Mandrake(iets ouder motherboard dat wel volledige ondersteund word,alhoewel ik de DXR-3 kaart nog niet in gang heb gekregen). Bij beide computers is het van belang dat alles 'blijft' werken zoals het nu werkt en op dit moment lukt dit voor mij nog niet onder Linux, echter ik ben bezig met het samensparen van de nodige hardware onderdelen voor een derde exemplaar dat ik volledig ga en kan inrichten voor Linux zonder de vrees voor huiselijke onvrede.
Denk dat met deze laatste zin de voornaamste reden voor het niet overschakelen gegeven is, mensen blijven graag bij hetzelfde zelfs als dat voor sommigen niet zo goed werkt.