Q-collective wrote:
Ik heb ook al lags in games, video's en muziek vanaf een load van 3 ofzo, dat is niet normaal?
Op je desktop of op je server?
Desktop is gevoeliger aan latency dan servers, een desktop met 1 CPU (zonder nice/preempt/250Hz/...) zal bij een load van 1.x kan al laggy zijn (muis, xmms, ...), dit kan je oplossen door preempt te gebuiken en 250Hz, en CPU intensieve niet interactieve apps te nicen, en interactieve zaker hogere prio te geven.
Op een server is het wat anders (minder interactieve apps) en zeker bij dual, pas bij 2 is het systeem volledig belast maar je latency is wel 1/2 van een single. Dus bij 3.x op een dual als je al lags hebt dat is het waaschijnlijk dat je te veel processen die IO gebonden zijn of er schelt iets met IRQ/config.
Op een dual als je 2 zwaar IO gebonden processen hebt, die vechten voor IO in wait state geraken, op dat momnet is je load avg niet hoog maar je systeem wel heel traag, alles dat een beetje van de disk moet lezen/schrijven moeten wachten.
Dus het is perfect mogelijk dat een systeem met een load avg van 300+ interactiever is dan ene van 10.
hmm, ik weet niet waar ik het idea van dual haal, ik dacht dat de topic start op smp draaide. Maar IMO met 3.x moet de lag weg te werken zijn.
soldier: hebt je echt lags? Kan je je systeem spec posten?