Zolang jij niets misdoet en mooi de handbook volgt, kan er niks misgaan met je Windows partitie.urbain wrote:ik wil wel eens gentoo uitproberen,zeker als die de andere gaat overschrijven.
één ding moet wel ........mijn windows xp mag niet verwijderd worden als ik gentoo de andere laat overschrijven.
Indien dit niet het geval is dan kan ik met gentoo niets doen hé,hoegoed het programma ook is,ik wil altijd nog op windows terugvallen voor het geval ik in de nood geraak.

Live CD is in principe het enige dat je nodig hebt, maar op de Universal staat een grafische installer maar ik heb al gehoord dat die nog niet echt op punt staat. En dan is er idd nog de package cd, maar daar staan alleen de pakketjes op want dan moet je ook nog steeds één van de twee andere hebben.urbain wrote:en welke moet ik daarvan kiezen ??
live cd ,universal of een van die andere mogelijkheden ????
Het is zo moeilijk dan je het jezelf wil makenurbain wrote:Als deze dan wel goed is om mee te werken is dat het overwegen waard om over te stappen ,maar toch lees je overal dat het moeilijke systemen zijn.

Omdat Gentoo zich nog werkelijk vasthoudt aan de roots van Linux, namelijk source downloaden en zelf compilen. Gentoo heeft dit al vergemakkelijkt met Portage die dit allemaal automatisch voor jou doet.urbain wrote:Waarom kan zoiets niet gewoon zoals alle software,in de lade steken en installeren????
Aries-Belgium wrote:Omdat Gentoo zich nog werkelijk vasthoudt aan de roots van Linux, namelijk source downloaden en zelf compilen. Gentoo heeft dit al vergemakkelijkt met Portage die dit allemaal automatisch voor jou doet.urbain wrote:Waarom kan zoiets niet gewoon zoals alle software,in de lade steken en installeren????
Als ik van jou was zou ik even wat dingen gaan lezen ivm Linux. De algemene werking enzo. Je zit nog steeds met Windows in je hoofd bij het gebruiken van Linux. Dat is nooit goed :S

Klinkt al een heel stuk positiever, gelukkig.urbain wrote: daar zit hem inderdaad het probleem,en ja het klinkt misschien bruut maar het is zekers niet de bedoeling van op de tenen van gelijk wie te trappen.
Ik heb alle respeckt voor de hulp die ik heb gekregen,ook al ben ik van kubuntu nog niet vanaf.
Misschien ga ik toch zoals je zegt eens wat meer info moeten lezen om linux beter te begrijpen.Het probleem is dat ik op een gegeven moment zal moeten kiezen want en windows en linux dat kan zo niet verder.
Als je zolang iets hebt(gelijk wat) dan neem je toch ook niet zomaar direkt afscheid;of wel ???
Gelukkig hebt u het begrepen dat het niet de bedoeling is van op de tenen te trappen.
Bedankt voor het begrip van een wel superleek op gebied van linux.

Nou kijk; vlgs mij moet dat zijn FDISK /MBR als je in dos start vanaf flop oidfixmbr <apparaatnaam van de partitie waarop je kubuntu geinstalleerd hebt>
In dat artikel staat nergens ook maar het woord "linux".freerk wrote:Nou kijk; vlgs mij moet dat zijn FDISK /MBR als je in dos start vanaf flop oidfixmbr <apparaatnaam van de partitie waarop je kubuntu geinstalleerd hebt>
Maar ome Bill geeft antwoord op :
http://support.microsoft.com/kb/69013/
kijk en huiver..
Tja hij MOET natuurlijk wel oplossingen geven hoe je dat vervelende linux er weer af kunt krijgen
NB: je ziet vanaf windows Linux niet, maar vanaf linux kun je windows wel zien :------)