Ja. En ik moet er ook meer werk voor verzetten. Dubbel jammer dus.hennep wrote:Laat die belastingambtenaren maar hard werken voor onze centen, gewoon op papier invullen, beetje slordig schrijven zodat scannen uitgesloten is. Laat ze maar zweten

Werkt de windows client niet onder Wine?nixnut wrote:Ja. En ik moet er ook meer werk voor verzetten. Dubbel jammer dus.hennep wrote:Laat die belastingambtenaren maar hard werken voor onze centen, gewoon op papier invullen, beetje slordig schrijven zodat scannen uitgesloten is. Laat ze maar zweten
Ik geloof dat je het niet helemaal gevolgd hebtVulpes_Vulpes wrote:Werkt de windows client niet onder Wine?nixnut wrote:Ja. En ik moet er ook meer werk voor verzetten. Dubbel jammer dus.hennep wrote:Laat die belastingambtenaren maar hard werken voor onze centen, gewoon op papier invullen, beetje slordig schrijven zodat scannen uitgesloten is. Laat ze maar zweten

En dan heb je natuurlijk nog ARM, SPARC, etc machinesnixnut wrote:Ik geloof dat je het niet helemaal gevolgd hebtVulpes_Vulpes wrote:Werkt de windows client niet onder Wine?nixnut wrote:Ja. En ik moet er ook meer werk voor verzetten. Dubbel jammer dus.hennep wrote:Laat die belastingambtenaren maar hard werken voor onze centen, gewoon op papier invullen, beetje slordig schrijven zodat scannen uitgesloten is. Laat ze maar zweten![]()
De linux client werkt niet op mac machines. Mag je raden of Wine wel werkt op macs.
Ok, ik kan natuurlijk osx starten en de osx client gebruiken, maar ja liever had ik natuurlijk een linux client die ook op andere architecturen dan alleen x86 draait.

Gaat niet gebeuren. De enige reden dat Linux nu ondersteunt wordt is omdat men vond dat het programma aan vervanging toe was en ze bij dat proces meteen maar Linux/x86 hebben meegenomen.DeepBass909 wrote:Ik kan aan de ene kant wel voorstellen dat er alleen x86 versie op het moment is, aangezien het meredeel van de linux machines x86's zijn. Ik denk dat er een redelijke kans is dat er volgend jaar een PPC versie zal komen, en misschien (grote misschien) komt er later nog iets voor andere architecturen.

Ik kan het fout hebben, maar is de kracht van *nix systemen niet dat het erg gemakkelijk cross-platform te maken is? Het kan aan m'n aandacht onglipt zijn, maar voor zover ik weet zijn er maar weinig programma's die niks met hardware aansturing te maken hebben, speciaal voor een bepaald platform ontwikkeld.Q-collective wrote:Gaat niet gebeuren. De enige reden dat Linux nu ondersteunt wordt is omdat men vond dat het programma aan vervanging toe was en ze bij dat proces meteen maar Linux/x86 hebben meegenomen.DeepBass909 wrote:Ik kan aan de ene kant wel voorstellen dat er alleen x86 versie op het moment is, aangezien het meredeel van de linux machines x86's zijn. Ik denk dat er een redelijke kans is dat er volgend jaar een PPC versie zal komen, en misschien (grote misschien) komt er later nog iets voor andere architecturen.

Dat weet jij, dat weet ik, maar meld het de belastingdienst ffDeepBass909 wrote:Ik kan het fout hebben, maar is de kracht van *nix systemen niet dat het erg gemakkelijk cross-platform te maken is? Het kan aan m'n aandacht onglipt zijn, maar voor zover ik weet zijn er maar weinig programma's die niks met hardware aansturing te maken hebben, speciaal voor een bepaald platform ontwikkeld.
De meeste software in portage werkt op zowel x86, als PPC, als Alpha omdat de verschillen door de compiler bepaald worden en niet door de programma code.
Een PPC linux versie van de belastingdiskette zou waarschijnlijk niet veel meer zijn dan het hercompileren voor deze architectuur. Porten van Windows naar Linux kost meer moeite.
Als enige reden dat er nu alleen een Linux/x86 versie beschikbaar is zou ik puur toeschrijven aan userbase grootte. Er zijn nou eenmaal niet zoveel mensen die Linux op hun mac hebben draaien (in iedergeval significant minder dan linux op x86). Werkt de x86 versie goed (relatief veel gebruikers), dan is de volgende stap hercompileren voor de andere groepen, iets wat een process van hooguit dagen is, wanneer er problemen blijken te zijn.

Opensource zou opzich zelfs nog wel kunnen, en zijn wel controle algoritmes in omloop die de geldigheid kunnen controleren. Maar opensource heeft niet echt veel zin voor een programma waarvan niet wordt verwacht dat gebruikers het aanpassen of die dat überhaubt niet mogen.thehog wrote:WAAROM WAAROM ...
... kiest de belastingdienst niet voor een java implementatie van het aangifte programma?
Zijn we meteen van het gezeur over platform afhankelijke implementaties af. Opensource is uiteraard geen optie; ik zou niet graag diegenen te eten geven die zelf de source aanpassen en zo een voordeligere aangifte insturen.

Het viel mij een beetje tegen dat er meerdere "vinkjes" zonder tekst er achter langskwamen! Ik heb ze maar niet aangeklikt... Het printen viel ook tegen: elk laatste cijfertje van de regel kwam op een nieuwe regel!DeepBass909 wrote:Ik heb dit jaar de belastingaangifte onder Linux gedaan, en ik vond het programma eigenlijk net zo makkelijk (of niet) als de windows versie.