http://img529.imageshack.us/my.php?imag ... hot4fu.png
Iemand enig idee waar dit nu aan kan liggen?
Ik gebruik zelf de laatste gentoo-sources kernel en alsa regelt het geluid. Alvast bedankt

Misschien dat er met de nieuwste kernel geen problemen meer zijn met KDE?[ALSA] sound: align device drivers menus
Modules: Sound Core,PCI drivers
AC97 Kconfig entries broke the ALSA device drivers menu,
so move them to a location where that won't happen,
enabling all device sub-menus to be presented together.

Nu je weet wat de bug veroorzaakt, is het wellicht een goed idee om dit te melden op de kde bugzilla, zodat het probleem verholpen kan worden.Stefan de Groot wrote:Bij toeval kwam ik nog een kded-toepassing tegen. Nu weet ik hier wat meer over.Wellicht dat iemand anders hier ook wat aan heeft.
In het configuratiescherm van KDE moet je naar KDE-componenten --> KDE-systeemdiensten gaan. Hier kan je de opstartdiensten van KDE zien. Hier kan ook kmilo worden ingesteld om gestart en gestopt te worden. En elke keer opgestart worden of niet. Als je hier kmilo uitzet, dan is er ook geen irritante venster meer die het volume op 0 zet.

Zoals bijvoorbeeld hier is te lezen:Htbaa wrote:Wat doet die i8k module eigenlijk? In hoeverre is deze nodig voor het functioneren van je systeem?
I have used with success under all 2.6.0-testx kernels so far the "Dell laptop support" (i8k) to enable me to control the fans and the volume buttons (with the i8ktools package; the fan control is particularly useful, because the M60 BIOS insists on running the fans all the time to keep the temp below 45C -- so it's noisy and has bad battery life).