andrewf wrote:Heb het ondertussen ongeveer gedaan zoals je zei.
Schijf per schijf kopieren en aan de VG toevoegen.
Ik heb enkel nog een vraagje:
mocht 1 van de 3 schijven het begeven, ben ik dan alles kwijt? of kan ik wat er op de 2 overige stond nog gedeeltelijk redden? (ik heb geen stiping gebruikt)
Dan ben je alle files kwijt die fysiek op die schijf stonden. Echter, wees erop voorbereid dat als je root-partitie ( de / dus) deel uitmaakt van je LVM group, dat je systeem dan niet wil bootten tot het kapotte gedeelte uit de volume group is verwijderd.
Ikzelf richt mijn systeem altijd in met een extra "root" filesysteem buiten LVM op, waarop een rescue-linux staat. (soort bootcd, op harddisk dus)
mijn partitie-tabel ziet er dan ongeveer zo uit:
Code: Select all
/dev/sda1 [boot]
/dev/sda2 [root-rescue]
/dev/sda3 [swap]
/dev/sda4 [LVM]
/dev/sdb [LVM]
/dev/sdc [LVM]
Waarbij mijn LVM dus 1 grote Volume group is die het hele systeem bevat. Dit zou ik ook kunnen uitpartitioneren maar ik zie daarvan het nut niet zo.
Origineel was het nut namelijk dat je systeem nog kan bootten als er iets mis is met een andere partitie (bijv. logging schrijft /var 100% vol) maar met huidige schijfgroottes is de kans bij thuisgebruik daarop nagenoeg nihil.
Ondertussen heb ik een stuk over EVMS gelezen, ik denk dat ik daar ook eens mee ga oefenen, klinkt leuk.