Code: Select all
command not foundne x
Je kan beter je linux installatie onaangeroerd laten door windows...Taldor wrote:Een van de fouten die ik krijg zijn van de vorm:Als ik het goed begrijp wilt dat zeggen dat er illegale karakters (dos endline) in mijn configuratie bestanden staan. Die komen erin doordat ik die bestanden soms aanpas onder windows.Code: Select all
command not foundne xMaar hoe krijg ik die fouten er weer uit als ik niet meer weet welke bestanden dat zijn?
Het voordeel van windows is dat ik daar internetverbinding heb. En dat is handig als ik online documentatie wilt raadplegen om bijvoorbeel uit te vissen hoe ik een wireless verbinding kan maken onder gentoo...Kaiiserni wrote:Je kan beter je linux installatie onaangeroerd laten door windows...
Gebruik beter de Gentoo livecd of knoppix ofzo...
dos2unix /ect/?*Dat doet me eigenlijk eerder denken aan iets alsTaldor wrote:Een van de fouten die ik krijg zijn van de vorm:Als ik het goed begrijp wilt dat zeggen dat er illegale karakters (dos endline) in mijn configuratie bestanden staan. Die komen erin doordat ik die bestanden soms aanpas onder windows.Code: Select all
command not foundne xMaar hoe krijg ik die fouten er weer uit als ik niet meer weet welke bestanden dat zijn?
if [ ${FOO} -ne x]; then foo; fi
^^^^
Daarom gebruik ik altijd Knoppix of Ubuntu livecds. Heeft u het ooit geprobeerd?Taldor wrote: Het voordeel van windows is dat ik daar internetverbinding heb. En dat is handig als ik online documentatie wilt raadplegen om bijvoorbeel uit te vissen hoe ik een wireless verbinding kan maken onder gentoo...
En wat doet dat precies?ikke wrote:Dat doet me eigenlijk eerder denken aan iets alsCode: Select all
if [ ${FOO} -ne x]; then foo; fi ^^^^
Dat heb ik geprobeerd ja, maar ik heb daar dezelfde problemen als bij Gentoo.R.D.Olivaw wrote:Daarom gebruik ik altijd Knoppix of Ubuntu livecds. Heeft u het ooit geprobeerd?
Is een bash constructie die wel vaker in init scripts (of hun backends) wordt gebruiktTaldor wrote:En wat doet dat precies?ikke wrote:Dat doet me eigenlijk eerder denken aan iets alsCode: Select all
if [ ${FOO} -ne x]; then foo; fi ^^^^![]()

of je zou je geheugen eens moeten testen...Prlwytzkofsky wrote:Dat de computer blijft hangen lijkt mij in ieder geval niet zo gezond

# cat /var/log/dmesg | grep IRQ
Nee, ik heb geen laptop. M'n draadloze netwerkkaart is van Sitecom (WL 121). Moet je verder nog iets weten?Prlwytzkofsky wrote:Je hebt dus een oudere laptop met APM bios? Als je geen details van je hardware geeft, dan kan niemand je helpen.
Ik heb pcmcia 'geunmerged'.Prlwytzkofsky wrote:Die cardmgr reageert op het insteken/verwijderen van pcmcia kaarten. Als je geen laptop hebt, heb je het dus niet nodig.
Ik denk dat het eerder met iets anders te maken heeft want enkel bij iwconfig loopt alles vast. EDIT: Memtest gaf geen foutenKaiiserni wrote:of je zou je geheugen eens moeten testen...

M'n computer is zowat 2 jaar oud. In de bios zit er een optie "APM suspend mode" (die staat op disabled), dus ik denk dat het een APM BIOS is.Prlwytzkofsky wrote:Het zou helpen om te weten of dit een wat oudere of nieuwe computer is, met name het moederbord. Op mijn desktop heb ik powermanagement en acpi in de kernel gecompileerd, omdat mijn draadloze netwerk kaart anders ook niet werkt (en het met de IRQs een zooitje wordt). Dus heeft jouw moederbord een APM of ACPI BIOS?

Ik heb het allebei eens geprobeerd en ik merkte geen enkel verschil. Is er iets waar ik zou op moeten letten?Prlwytzkofsky wrote:Als ik jouw dmesg bekijk dan lijkt het er echter op dat je BIOS ACPI ondersteunt, en twee jaar is bovendien niet te oud voor ACPI. APM en ACPI sluiten mekaar uit, je gebruikt of de een of de ander. Je kan bijvoorbeeld de boot optie "apm=no acpi=yes" in grub proberen, of vice versa als je zeker weet dat het een APM bios is.

Normaal gezien start eerst grub (of lilo) en raadpleegt die grub.conf (of lilo.conf) om te weten hoe die welk OS moet opstarten. Dan pas wordt de geselecteerde kernel (linux) opgestart. M'n grub.conf, maar ik denk niet dat daar het probleem zit.koenderoo wrote:Niet direct een antwoord, maar mogelijk helpt het:
Bij het opstarten doorloopt linux een aantal opstartbestanden, te beginnen bij grub.conf of lilo.conf.
Daarna de kernel (toch?)
Daarna ?
Wie de lijst kan aanvullen, graag.
Als je nu zegt dat je graag de conf bestanden aanpast en denkt dat daar mogelijk de fouten in zijn ontstaan, maar dat dmesg geen fouten opleverd en je waarschijnlijk nog daarvoor moet zijn, moet je toch in de grub.conf of lilo.conf zijn, toch?
Zo niet moet je eens /var/log/messages controleren.
forgive me for not knowing everything....

Die kende ik maar ik gebruikte ndiswrapper, of dat probeerde ik toch. Ik heb 'system' geupdate, en hierbij is net.lo, en dus ook net.wlan0, (blijkbaar) verniewd. Waardoor er nu geen fouten meer in net.wlan0 zitten.Prlwytzkofsky wrote:Even los van dit alles, ik neem aan dat je deze HOWTO kent? Volgens lspci heb je namelijk een Texas Instruments ACX 111 chipset.