Suurin ongelmani on usb. Olen kokeillut useilla eri kerneleillä ja tulokset löytyvät täältä: http://tomsku.cjb.net/linustuff/logs/
Olen ladannut usbcore, ohci-hcd, ehci-hcd, usb-storage -moduulit jokaisessa kernelissä ja conffit ovat suurinpiirtein samanlaiset. Näyttäisi siltä, että usb suostuu toimimaan vain 2.6.4-kernelissä ja siinäkin vain emolevyyn integroidut (4 takana) usb-portit, erikseen emolevyyn liitetyt portit eivät toimi (etupaneelissa 2 + takana 2)
Siihenkin jouduin erikseen pätsäämään tuen sata-nv:lle tuon sata-kiintolevyn takia. Olen googlettanut ja selannut forums.gentoo.orgia, mutta en ole löytänyt vastausta juuri tähän ongelmaan, vaikka uusissa kerneleissä ilmeisesti onkin aika paljon näitä usb-ongelmia.
Toinen ongelmani on hiiri. En ymmärrä, miksei Logitechin PS2-hiiri toimi, mutta Microsoftin PS2-hiiri toimii...
Kerneli kyllä tunnistaa tuon Logitech-hiirenkin, mutta 'cat /dev/psaux' ei sano mitään, vaikka kuinka liikuttelisin hiirtä. Olen kuitenkin joskus saanut tuon hiiren toimimaan sillä tavalla, että laittanut koneen käynnistyessä MS-hiiren ja Gentoon bootattua vaihtanut Logitech-hiireen. Mistäköhän moinenkin voisi johtua?
Gentoossa on muutenkin hieman ongelmia input-laitteiden kanssa. Näppäimistössä jää välillä näppäimet pohjaan eli alkaa tuleen "ccccc" vaikkei näppäin fyysisesti ole pohjassa. Myös hiiri pomppii joskus aivan mielivaltaisesti.
SuSEssa (2.6.4-kernel) hiiri ja näppäimistö toimivat hyvin ja usb:sta ne 4 porttia. Emolevyn integroituja verkko- ja äänikortteja en ole edes yrittänyt saada toimiin, koska sain napattua veljen koneesta SB Audigyn, joka toimii kiltisti ja ylimääräinen verkkokorttikin sattui kaapista löytymään...
Olen kokeillut myös muita distroja. Mandrakessa (2.6.8.1) ei toimi usb, Fedora Coren {2 (i386), 3 Test 3 (x86-64)} cd:t ei suostu edes käynnistyyn ilman usb:n disablointia biosista. Käytän 32-bittistä Gentoota.
Olisin erittäin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa edes jossain ongelmassani.
Konekin alkaa käymään jo vanhaksi odotellessa, että saisi kaiken toimimaan...
AMD Athlon 64 2800+
MSI K8N Neo Platinum Edition
Seagate Barracuda 7200.7 200G 8M SATA
Leadtek FX5900XT 128M
Logitech MX510
Logitech Media Keyboard