men om du sa vill finns det "alltid" en readme fil efter uppackningen eller en howto pa deras sida dar du
hamtade den ifran.tank pa att om man tar hem saker till linux kan det det finnas beroenden som du
behover fixa ocksa darfor holler jag med jenkler.portage ar en kraftfull grej och fixar nastan allt for dig
Detta är mina use flags doc så har jag inget spec system utan detta är min jobbdator Men som du ser så kan du välja vad du vill med use flags utan att behöva bry dig om ./configure bla bla bla
[ebuild R ] www-client/mozilla-firefox-3.5.8 USE="alsa dbus mozdevelop -bindist -custom-optimization -gnome -iceweasel -java -sqlite -startup-notification" LINGUAS="-af -ar -as -be -bg -bn -bn_BD -bn_IN -ca -cs -cy -da -de -el -en -en_GB -en_US -eo -es -es_AR -es_CL -es_ES -es_MX -et -eu -fa -fi -fr -fy -fy_NL -ga -ga_IE -gl -gu -gu_IN -he -hi -hi_IN -hr -hu -id -is -it -ja -ka -kk -kn -ko -ku -lt -lv -mk -ml -mn -mr -nb -nb_NO -nl -nn -nn_NO -oc -or -pa -pa_IN -pl -pt -pt_BR -pt_PT -rm -ro -ru -si -sk -sl -sq -sr -sv -sv_SE -ta -ta_LK -te -th -tr -uk -vi -zh_CN -zh_TW" 0 kB
Ja. for eksempel staar det i min make.conf
LINGUAS="en_GB nb nn nl de ru cs jp"
dvs at jeg faar stoette for britisk engelsk, norsk bokmaal, norsk nynorsk, nederlandsk, tysk, russisk, tsjekkisk, japansk.
Hvis du ikke oensker et spraak er det bare aa skrive - foran, akkurat som med USE. for eksempel LINGUAS="-dk" vil si at du ikke faar danske oversettelser og slikt.