HermanR wrote: In elk geval adviseer ik om genkernel links te laten liggen en je eigen kernel te compileren. Dan weet je precies wat je in je kernel stopt, wat je als module compileert en wat je niet nodig hebt (of denkt te hebben). De eerste keer is dat misschien een uitdaging, maar als je eenvoudig begint en precies weet wat er in je computer zit, is het goed te doen. Het is natuurlijk altijd handig om een werkende kernel bij de hand te hebben (lees: in je grub of lilo te hebben staan) voor het geval dat je kernel iets essentieels blijkt te missen. En als het echt misgaat, kun je altijd nog de live cd gebruiken om in je gentoo omgeving te chroot'en en dan de zaak te repareren.(Ik spreek uit ervaring.)
Code: Select all
genkernel --menuconfig all
Ik kan het zelf wel, maar ik ben luiHermanR wrote:Ieder doet het op z'n eigen manier, dat is toch het mooie van Linux in het algemeen en Gentoo in het bijzonder!
Ik ben blij met m'n eigen op maat gemaakte kernel en m'n initrd bewaar ik voor m'n zelf gemaakte bootsplash.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij mijn eerste gentoo install, op mijn oude Athlon 900 MHz, ook begon met genkernel, maar om de een of andere reden werkte de eerste kernel die ik daarmee maakte niet goed (iets met een ATA-driver), dus toen heb ik het maar met de hand gedaan, zoals ik al eerder vaak met andere distro's hiervoor had gedaan. En dat ging zonder problemen. Daarna heb ik genkernel nooit meer aangeraakt.shinadul wrote:Ik kan het zelf wel, maar ik ben luiHermanR wrote:Ieder doet het op z'n eigen manier, dat is toch het mooie van Linux in het algemeen en Gentoo in het bijzonder!
Ik ben blij met m'n eigen op maat gemaakte kernel en m'n initrd bewaar ik voor m'n zelf gemaakte bootsplash.
Mijn initrd moet zowiezo lvm , hardware raid en bootsplash bevatten en genkernel's initrd doet dat extra-gratis. Dus waarom niet