Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
[ESET] Error ld.so object libesets_pac.so
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index French
View previous topic :: View next topic  
Author Message
spy20
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper

PostPosted: Tue Jul 26, 2011 9:29 am    Post subject: [ESET] Error ld.so object libesets_pac.so Reply with quote

Bonjour,

j'ai installé le logiciel ESET (Nod32). A la fin de l'install il demande un reboot de la machine. Ce que j'ai fais.

Et là le drame, plein d'erreus redondantes, et impossible de booter (prompt possible).

Voici l'erreur
ERROR : ld.so object libesets_pac.so from /etc/ld/so.preload cannot be preloaded ignored

En effet, sur Internet on trouve plusieurs informations qui indique de faire de un LD_PRELOAD.
Mais pour mon cas, je ne vois pas quoi faire.

Le fichier en question est présent sous /etc en date du 16/07

Merci d'avance pour vos conseils.
Back to top
View user's profile Send private message
spy20
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper

PostPosted: Tue Jul 26, 2011 9:30 am    Post subject: Reply with quote

Si je fais un simple

LD_PRELOAD=/etc/ld.so.preload

Il me retourne pas d'erreur à la commande.
Mais les affiche dés que je fais un ls rrrr
Back to top
barul
Guru
Guru

PostPosted: Tue Jul 26, 2011 9:38 am    Post subject: Reply with quote

Je saisis pas que les erreurs puissent arriver avec l'installation d'un AV Windows…
Back to top
spy20
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper

PostPosted: Tue Jul 26, 2011 9:49 am    Post subject: Reply with quote

Bien qu'étant disponible sur Linux.

Toutefois j'ai pu booter, le soucis c'était le RAID qui voulait me faire une blague rr.

J'ai trouvé ceci
http://download.eset.com/manuals/ESET_EFS_3_UserGuide_ENU.pdf en page 12
Quote:

5.3.2 Installation and configuration
The lib esets_p a c.so library module is installed using a standard installation mechanism of the preloaded libraries. One has
just to define the environment variable ‘LD_P RELO A D’ with the absolute path to the lib esets_p a c.so library. For more information,
please refer to the ld .so (8 ) man page.
NOTE: It is important that the ‘LD_P RELO A D‘ environment variable is defined only for the network server daemon processes
(ftp, Samba, etc.) that will be under control of the On-access scanner. Generally, preloading LIBC calls for all operating system
processes is not recommended, as this can dramatically slow the performance of the system or even cause the system to hang. In
this sense, the ‘/etc/ld.so.preload’ file should not be used, nor should the ‘LD_PRELOAD‘ environment variable be exported
globally. Both would override all relevant LIBC calls, which could lead to system hang-up during initialization.
To ensure that only relevant file access calls within a given file system are intercepted, executable statements can be
overridden using the following line:
LD_PRELOAD=/usr/lib/libesets_pac.so COMMAND COMMAND-ARGUMENTS
where ‘COMMAND COMMAND-ARGUMENTS’ is the original executable statement.
Review and edit the [g loba l] and [pa c] sections of the ESETS configuration file (esets.cfg). In order for the On-access scanner to
function correctly, you must define the file system objects (i.e. directories and files) that are required to be under control of the
preload library. This can be achieved by defining the parameters of the ‘ctl_in cl’ and ‘ctl_ex cl’ options in the [pa c] section of the
ESETS configuration file. After making changes to the esets.cfg file, you can force the newly created configuration to be re-read by
reloading the ESETS daemon.
5.3.3 Tips
In order to activate the On-access scanner immediately after file system start-up, the ‘LD_P RELO A D’ environment variable must
be defined within the appropriate network file server initialization script.
Exa mple: Let’s assume we want to have the On-access scanner to monitor all file system access events immediately after
starting the Samba server. Within the Samba daemon initialization script (/etc/init.d/smb), we would replace the statement
daemon /usr/sbin/smbd $SMBDOPTIONS
with the following line:
LD_PRELOAD=/usr/lib/libesets_pac.so daemon /usr/sbin/smbd $SMBDOPTIONS
In this way, selected file system objects controlled by Samba will be scanned at system start-up

Quote:

Un posteur dit de supprimmer les lignes LD_PRELOAD présente dans .bashrc ou .kderc or, je n'ai pas de lignes LD_PRELOAD.
Back to top
barul
Guru
Guru

PostPosted: Tue Jul 26, 2011 9:49 am    Post subject: Reply with quote

Enfin sinon, les AV Windows dispo sont Linux sont destinés à détecter les virus Windows pour pas qu'ils aillent sur les périphériques amovibles, non?
Back to top
spy20
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper

PostPosted: Tue Jul 26, 2011 9:50 am    Post subject: Reply with quote

Cr0k wrote:
Je saisis pas que les erreurs puissent arriver avec l'installation d'un AV Windows…

Eset propose même un programme pour le désinstaller, là j'ai ris ... :P
Back to top
spy20
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper

PostPosted: Tue Jul 26, 2011 9:52 am    Post subject: Reply with quote

Cr0k wrote:
Enfin sinon, les AV Windows dispo sont Linux sont destinés à détecter les virus Windows pour pas qu'ils aillent sur les périphériques amovibles, non?

Oui je suis bien d'accord.
J'utilise actuellement ClamAV, mais rien ne m'empêche d'en tester d'autres par curiosité
Back to top
barul
Guru
Guru

PostPosted: Tue Jul 26, 2011 10:18 am    Post subject: Reply with quote

Bah c'est vrai que rien ne t'en empêche, mais bon… Ce qui m'intrigue (et ce n'est en rien un reproche) c'est l'utilité.
Back to top
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index French All times are GMT
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum