Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Maak Gentoo op Dell mogelijk
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  
Author Message
koenderoo
Guru
Guru


Joined: 03 Jan 2004
Posts: 514
Location: Zwolle, The Netherlands

PostPosted: Wed Mar 14, 2007 11:08 am    Post subject: Maak Gentoo op Dell mogelijk Reply with quote

Op de website van Dell is een vragenlijst gezet om voorkeuren te inventariseren voor mogelijke Linux disto's op Dell laptops en desktops.

Gentoo wordt niet genoemd in de lijst met voorkeursdistro's maar kan wel toegevoegd worden als optie. :lol:

Wil je dus dat Gentoo vooringestalleerd te koop wordt op Dell laptops en desktops, ga dan naar http://www.dell.com/content/topics/global.aspx/corp/linux
en vul de vragenlijst in!
_________________
webmaster van www.koenderoo.nl
Back to top
View user's profile Send private message
garo
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 15 Jul 2002
Posts: 860
Location: Edegem,BELGIUM

PostPosted: Thu Mar 15, 2007 1:26 pm    Post subject: Reply with quote

Al zal ik niet snel een dell kopen, als ik er een zou kopen zou ik liever hebben dat ze er helemaal geen software opzetten. Dat maakt de laptop een stuk goedkoper en de installatie doe ik wel zelf, veel moeite is het niet, kost alleen wat tijd.
_________________
My favorite links this month:
- Surf Random
- Web-based SSH
- Stop Spam
Back to top
View user's profile Send private message
DiLupo
n00b
n00b


Joined: 14 Jul 2003
Posts: 32
Location: Amsterdam

PostPosted: Sat Mar 17, 2007 11:11 am    Post subject: Reply with quote

Ik denk dat een machine zonder OS een betere keuze is voor Dell. Linux gebruikers zijn er in zoveel smaken en waarschijnlijk zou een OS-vrije machine aardig wat Linux (en BSD) liefhebbers over de streep kunnen halen.
_________________
If printing from other applications fails, too, reinstall your system.
Boot with a Windows boot disk and type on the command line: c:\windows\command\deltree /y c:\windows and then setup.
- answer on www.adobeforums.com -
Back to top
View user's profile Send private message
theBlackDragon
l33t
l33t


Joined: 23 Nov 2002
Posts: 768
Location: Belgium

PostPosted: Mon Apr 30, 2007 8:54 am    Post subject: Reply with quote

Inderdaad, de meeste Linux gebruikers zouden een voorgeinstalleerde distro er geheid weer afknikkeren en vervangen door hun distro of choice...
_________________
Fvwm|Fvwm forum
Back to top
View user's profile Send private message
InAt!QuE
Apprentice
Apprentice


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 257
Location: The Netherlands

PostPosted: Wed Oct 03, 2007 5:31 pm    Post subject: Reply with quote

garo wrote:
Al zal ik niet snel een dell kopen, als ik er een zou kopen zou ik liever hebben dat ze er helemaal geen software opzetten. Dat maakt de laptop een stuk goedkoper en de installatie doe ik wel zelf, veel moeite is het niet, kost alleen wat tijd.

Hoezo geen dell? Doel je nu op thuisgebruik of werk/kantoor?
Prive zou ik zelf ook geen dell kopen omdat ik een van die gebruikers ben met een ASUS tik. Ik bouw alles zelf in elkaar. Koop me onderdelen in Duitsland waar ze goedkoper zijn. (woon aan de grens ;))
Ik heb voor het werk 2 maanden geleden wel een Dell Poweredge 1900 Server gekocht en wel ZONDER software. Gentoo erop en hoppa, dat ding loopt super!!
Ik denk dat het voorinstalleren van linux niet echt een geweldig idee is. De mensen die voor linux kiezen zullen hem waarschijnlijk toch zelf eerst weer opnieuw installeren. Als ik eerlijk ben doe ik dat ook al met Windows als iemand een voorgeinstalleerde win bak krijgt. Staat ook vaak troep op die je er niet op wilt hebben en dat zal met linux niet anders zijn. Een OS laten installeren zal alleen extra winst voor Dell zijn.
_________________
...Unix, MS-DOS, and Windows NT (also known as the Good, the Bad, and the Ugly).
Back to top
View user's profile Send private message
Spanik
l33t
l33t


Joined: 12 Dec 2003
Posts: 939
Location: Belgium

PostPosted: Tue Oct 16, 2007 8:38 pm    Post subject: Reply with quote

Heb hier nu een Dell Vostro laptop en die draait behoorlijk onder Gentoo. Wel wat problemen gehad, is tenslotte de eerste laptop die ik installeer. Sinds daarnet gaan eindelijk de speakers uit als je de koptelefoon insteekt. Nu nog de SD card reader. Wireless en firewire nog niet getest wegens geen randapparatuur...

Langs de ene kant is een voorgeinstalleerde versie goed, want je verspeelt er niet zoveel tijd mee als nu met alle drivers te moeten zoeken. Maar toch organisser ik zelf liever mijn disk en kies ik zelf het filesysteem. Even belangrijk als welke distro voor mij. Maar dat zie ik ze nog niet doen.
_________________
Expert in non-working solutions
Back to top
View user's profile Send private message
koenderoo
Guru
Guru


Joined: 03 Jan 2004
Posts: 514
Location: Zwolle, The Netherlands

PostPosted: Mon Oct 22, 2007 9:58 am    Post subject: Reply with quote

Gentoo is dan wel bedoeld om van de grond af op te bouwen, maar dat hoeft niet perse. Het kopieren van de live-cd is ook een optie en zo zijn er nog wel een paar te noemen, waaronder het gebruik van binairy packages.
Om toch een optimaal systeem te krijgen ga je achteraf alles goed zetten (hoofdzakelijk de make.conf aanpassen en een nieuwe kernel bakken). Als je USE-flags aanpast zul je zien dat er steeds andere packages geïnstalleerd moeten worden (emerge -N world) en dat andere juist weer weg kunnen.

Het voordeel van deze methode is dat je direct een werkend systeem hebt. Het updaten van je systeem kun je daarna stukje bij beetje doen.
_________________
webmaster van www.koenderoo.nl
Back to top
View user's profile Send private message
markdevis
n00b
n00b


Joined: 26 Oct 2007
Posts: 1

PostPosted: Sat Oct 27, 2007 6:36 am    Post subject: Dell Laptop Reply with quote

Dell has marketed various brand labels to different consumer segment. One among these is business class laptops. It emphasizes more on serviceability, reliability and long-life cycles. The thing is that for business purpose, usually the bigger corporations have to show their purchase, as sufficient return on investment. Dell offers the following models in the series of Dell notebook:

http://www.mobilephoneshopuk.net/dell_notebook.html
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum