Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Någon kankse hjälpa mig?
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Empress
n00b
n00b


Joined: 13 Apr 2004
Posts: 47
Location: Home

PostPosted: Fri Oct 14, 2005 6:50 pm    Post subject: Någon kankse hjälpa mig? Reply with quote

Hejsan.

Visst skulle jag kunna post detta på Gentoo AMD64 men tror inte att det är rellaterat på det sättet. Dessutom är jag bättre på att läsa engelska än att skriva engelska.

Jag satte int detta fina med transparent KDE, och allt funkade br. Utom en lite detalj Kopete. När någon "knackade" på mig via MSN och jag skulle "svara" vi bubblan jag har så blev jag helt urloggad från hela KDE. Logg in och ta kontakt med den som vill sencka med mig. Avaktiverade jag transparensen så kunde jag "svara" utan att bli utkickad från KDE helt och hållet.

Jag uppdaterade nyligen till nya KDE 3.5 och trodde att problemt skulle vara "fixad" men samma sak igen. Någon ville mig något och utkickad från sessionen och får Logga in igen på KDE.

Ett annat problem som jag upptäckte efter KDE uppdateringen till 3.5 var att muspekatren när jag använder Firefox, Thunderbird och Mozilla är att jag får de "fula" klassiska svartvita x-cursors-pekarna... Istället för dem jag använder. Men det var inte så på KDE 3.4. DÅ var det mna användar pekare jag hade. Jag har testat att installera om alla pekarna men det har inte hjälpt. :?

Är det någon som har förslag på vad det kan vara?

Allt är välkommet.

Tackar på förhand.

/Emp
_________________
Thanx instead of Thanks, was a spell I learn from an American gay. :lol:
Back to top
View user's profile Send private message
Letharion
Veteran
Veteran


Joined: 13 Jun 2005
Posts: 1342
Location: Sweden

PostPosted: Fri Oct 14, 2005 8:11 pm    Post subject: Reply with quote

Varför din transperans är konstig vet jag faktiskt inte, men KDE 3.5 är ju fortfarande i beta, så att den krånglar lite får du nog räkna med, ett tag till iaf :-)
Fast 3.5 borde ju bli stabilt ganska snart, så din muspekare kanske ordnar "sig själv" snart.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum