Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
netwerk problemen [OPGELOST]
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  
Author Message
viperkesvp
n00b
n00b


Joined: 15 Jun 2005
Posts: 2

PostPosted: Wed Jun 15, 2005 7:27 pm    Post subject: netwerk problemen [OPGELOST] Reply with quote

Hallo allemaal,

Ik zit met een heel groot probleem ik heb een amd athlon XP 2700+ en ik heb gentoo linux 2005.0 onlangs geinstaleerd met stage 3 tarball alles werkte perfect en ik had verbinding met mijn router tot op het ogenblik dat ik de X-Server installeerde en daarna de nvidia want mijn grafische kaart is van nvidia maar mijn moederbord is ook van nvidia en mijn ethernet card is onboard. Nu is het probleem na het instaleren van nvidia ben ik even gestopt met linux en na het opnieuw booten van linux kwam ik tot de conclusie dat ik geen internet verbinding meer had, toen ik dit wou controleren door mijn router te pingen had ik ook geen connectie meer met mijn router. Mijn netwerk kaart stond eerst op dhcp en dat werkte perfect maar toen dhcp niet meer wou starten heb ik het dan een statisch ip adress gegeven en hij geeft wel geen fout bij het booten maar nog steeds kan ik niet pingen naar mijn router

Wanneer ik dan ifconfig tijp staat eth0 er wel degelijk bij maar er staat wel iets speciaals bij: Link encap:UNSPEC

weet iemand wat ik zou moeten doen? ik denk dat het aan die laatste instalatie ligt van die nvidia driver maar ben het niet zeker

Grtz
Viper
Back to top
View user's profile Send private message
viperkesvp
n00b
n00b


Joined: 15 Jun 2005
Posts: 2

PostPosted: Wed Jun 15, 2005 7:36 pm    Post subject: Reply with quote

oke ik heb een oplossing gevonden: door mijn nvidia te instaleren werd mijn onboard firewire geactiveerd waardoor mijn netwerkkaart van ETH0 naar ETH1 is overgeschakeld ik heb dit een statisch ip adres gegeven en alles werkt terug

Toch bedankt en jullie zijn echt een fantastisch team dat jullie je zo willen inzetten om anderen te helpen!

Grtz
Viper
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum