Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Emerge sync error
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  
Author Message
theweb
n00b
n00b


Joined: 03 Jan 2003
Posts: 11
Location: Maasmechelen, Belgium

PostPosted: Sat Jan 04, 2003 10:56 pm    Post subject: Emerge sync error Reply with quote

Hallo,

heb geprobeerd gentoo 1.4_rc2 te installeren en heb nauwgezet de handleiding gevolgd. Bij de fase "getting the current portage tree using Rsysnc" krijg ik de foutmelding:

"bad respons from proxy HTTP/1.0 403 forbidden,
rsync: failed to connect to proxy.skynet.be: Succes,
rync error: error in socket IO (coop10) at client server.c(97)".

Hij start met rsync://rsync.gentoo.org.gentoo-portal.., die dan geweigerd wordt door mijn ISP proxy server blijkbaar.

Pingen naar een website of IP adress was succesvol. Onnodig te zeggen dat de gehele installatie niet functioneerde. Ik heb een dual boot die eerst uit een W2k en RH8.0 bestond. Bij het heropstarten ging ie gelijk naar grub met het grub> commando als start. Daardoor kon ik helemaal niet meer aan mijn W2k gedeelte. Heb daarom RH opnieuw geïnstalleerd en nu werkt mijn systeem terug.

Iemand een idee?

Tnx,

Maddog.
_________________
Webmaster of:

http://www.opener.be/
http://belogistics.dyns.be/
Find my portfolio: TheWeb Webdesign!
Back to top
View user's profile Send private message
Stuartje
Apprentice
Apprentice


Joined: 12 Dec 2002
Posts: 165

PostPosted: Sat Jan 04, 2003 11:26 pm    Post subject: Re: Emerge sync error Reply with quote

theweb wrote:
Hallo,

heb geprobeerd gentoo 1.4_rc2 te installeren en heb nauwgezet de handleiding gevolgd. Bij de fase "getting the current portage tree using Rsysnc" krijg ik de foutmelding:

"bad respons from proxy HTTP/1.0 403 forbidden,
rsync: failed to connect to proxy.skynet.be: Succes,
rync error: error in socket IO (coop10) at client server.c(97)".

Hij start met rsync://rsync.gentoo.org.gentoo-portal.., die dan geweigerd wordt door mijn ISP proxy server blijkbaar.

Pingen naar een website of IP adress was succesvol. Onnodig te zeggen dat de gehele installatie niet functioneerde. Ik heb een dual boot die eerst uit een W2k en RH8.0 bestond. Bij het heropstarten ging ie gelijk naar grub met het grub> commando als start. Daardoor kon ik helemaal niet meer aan mijn W2k gedeelte. Heb daarom RH opnieuw geïnstalleerd en nu werkt mijn systeem terug.

Iemand een idee?

Tnx,

Maddog.


Probeer er eens in te geraken zonder proxy.
Bij de meeste providers is proxy alleen nodig voor www ( als ze hem al verplichten )
Back to top
View user's profile Send private message
SNeKKe
n00b
n00b


Joined: 05 Jan 2003
Posts: 29

PostPosted: Sun Jan 05, 2003 9:34 pm    Post subject: Reply with quote

In plaats van RSYNC_PROXY="proxy......." moet je RSYNC_proxy="proxy....." typen.
Ik had zelfde error met telenet. Is nu opgelost :)
Back to top
View user's profile Send private message
Aikeleer
n00b
n00b


Joined: 06 Jan 2003
Posts: 2

PostPosted: Mon Jan 06, 2003 7:27 am    Post subject: Reply with quote

SNeKKe wrote:
In plaats van RSYNC_PROXY="proxy......." moet je RSYNC_proxy="proxy....." typen.
Ik had zelfde error met telenet. Is nu opgelost :)
Eeuh... de proxy werkt dus wel hoor, hij kan gewoon een http-adres pingen, daar ligt het dus niet aan. Het is meer dat de proxy geen rsync-connecties slikt.

Is er geen enkele manier om zonder die proxy te werken?
Back to top
View user's profile Send private message
theweb
n00b
n00b


Joined: 03 Jan 2003
Posts: 11
Location: Maasmechelen, Belgium

PostPosted: Mon Jan 06, 2003 11:17 am    Post subject: Re: Emerge sync error Reply with quote

Stuartje wrote:

Probeer er eens in te geraken zonder proxy.
Bij de meeste providers is proxy alleen nodig voor www ( als ze hem al verplichten )


Ja, je kan best gelijk hebben. Ik vraag me dan alleen af wanneer ik geen proxy heb gedefinieerd in de voorgaande stap, en ik emerge ga gebruiken ik niet terug een foutmelding krijg omdat rsync:// geen ondersteund HTTP/1.0 protocol is?

Kan iemand, vanuit ervaring spreken of Skynet provider inderdaad dit rsync protocol ondersteund zonder proxy, aangezien in het natwoord gesuggereerd wordt dat het emerg-probleem onstaat door de proxy setting!

Dit voordat ik Gentoo opnieuw installeer en ik uiteindelijk RH terug moet installeren om een werkbaar systeem te krijgen. Het is uiteidnelijk een productie PC.


Groetend, en alvast bedankt voor alle reacties.
_________________
Webmaster of:

http://www.opener.be/
http://belogistics.dyns.be/
Find my portfolio: TheWeb Webdesign!
Back to top
View user's profile Send private message
Zu`
l33t
l33t


Joined: 26 May 2002
Posts: 716
Location: BE

PostPosted: Tue Jan 07, 2003 1:55 am    Post subject: Re: Emerge sync error Reply with quote

theweb wrote:

Kan iemand, vanuit ervaring spreken of Skynet provider inderdaad dit rsync protocol ondersteund zonder proxy, aangezien in het natwoord gesuggereerd wordt dat het emerg-probleem onstaat door de proxy setting!


Heb ooit nog bij een vriend Gentoo 1.2 geinstalleerd en hij heeft ook Skynet als ISP. Dat was geen enkel probleem met Skynet, ik heb die proxy helemaal niet gebruikt.
Ik heb die toen enkel ingesteld in de webbrowser, toen de installatie al een hele tijd voorbij was en er al vele malen een `emerge rsync` was gebeurd.

Dus het is perfect mogelijk, trek je niet aan van die proxy, je kunt (is niet noodzakelijk, werkt ook perfect zonder proxy) die gebruiken als je wil in je browsersoftware.
Back to top
View user's profile Send private message
Stuartje
Apprentice
Apprentice


Joined: 12 Dec 2002
Posts: 165

PostPosted: Wed Jan 08, 2003 8:29 pm    Post subject: Re: Emerge sync error Reply with quote

theweb wrote:
Stuartje wrote:

Probeer er eens in te geraken zonder proxy.
Bij de meeste providers is proxy alleen nodig voor www ( als ze hem al verplichten )


Ja, je kan best gelijk hebben. Ik vraag me dan alleen af wanneer ik geen proxy heb gedefinieerd in de voorgaande stap, en ik emerge ga gebruiken ik niet terug een foutmelding krijg omdat rsync:// geen ondersteund HTTP/1.0 protocol is?

Kan iemand, vanuit ervaring spreken of Skynet provider inderdaad dit rsync protocol ondersteund zonder proxy, aangezien in het natwoord gesuggereerd wordt dat het emerg-probleem onstaat door de proxy setting!

Dit voordat ik Gentoo opnieuw installeer en ik uiteindelijk RH terug moet installeren om een werkbaar systeem te krijgen. Het is uiteidnelijk een productie PC.


Groetend, en alvast bedankt voor alle reacties.


Ik heb skynet en ik gebruik rsync al een half jaar zonder proxy. Nog nooit problemen gehad!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum