Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Meta Group: Microsoft stapt in Linux
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TuxFriend
Apprentice
Apprentice


Joined: 14 Aug 2002
Posts: 151

PostPosted: Tue Dec 10, 2002 5:47 pm    Post subject: Meta Group: Microsoft stapt in Linux Reply with quote

http://www.telegraaf.nl/digilink/teksten/digi.linux.microsoft.software.server.html

TuxFriend
Back to top
View user's profile Send private message
intoxicated
n00b
n00b


Joined: 07 Aug 2002
Posts: 14
Location: Bodegraven, The Netherlands

PostPosted: Tue Dec 10, 2002 7:07 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.cnn.com/2002/TECH/biztech/12/10/meta.linux.reut/index.html
Bovenstaande link vind ik wat beter dan dat artikel in de Telegraaf. Er staat nog wat over de licentieprijzen.

En de onvermijdbare discussie wordt o.a. op de T.net frontpage al gevoerd: http://www.tweakers.net/nieuws/24679
Back to top
View user's profile Send private message
kraaij
n00b
n00b


Joined: 07 Aug 2002
Posts: 66
Location: Maastricht, The Netherlands

PostPosted: Tue Dec 10, 2002 7:18 pm    Post subject: Reply with quote

ik vraag mij toch af wat dit gaat inhouden. En eerst zien en dan geloven.....

Anton.
Back to top
View user's profile Send private message
2COOL4-U
n00b
n00b


Joined: 26 Sep 2002
Posts: 38

PostPosted: Thu Dec 12, 2002 8:42 am    Post subject: Reply with quote

Als Office uitkomt voor Linux zal Linux op eens een veel grotere concurrent voor windows zijn. Maar ik betwijfel of 't ooit zover komt
_________________
Jeroen de Haas
- Proud Gentoo User

<The_Surfer> _2COOL4-U == 15 jarige 4vwo scholier die programeerd vanaf zijn 6e ;)
<mixelz> idd hij wordt volgende John Carmack ;)
Back to top
View user's profile Send private message
zwik
Apprentice
Apprentice


Joined: 08 Sep 2002
Posts: 167
Location: NL, NB, Liempde

PostPosted: Thu Dec 12, 2002 9:33 am    Post subject: Reply with quote

Persoonlijk geloof ik er weinig van. Eerst is Linux de grootste vijand en nu gaan ze er server software voor bakken. Ik weet dat Microsoft Internet Explorer voor HP-UX gemaakt had en dat is ook een flop geworden. Verder wordt de Apache webserver in 60% van alle gevallen gebruikt tegenover 30% van Microsoft's IIS. De Apache webserver wordt ook veel gebruikt om Microsoft OS'en.

Kortom: ik geloof er geen barst van :) .
_________________
Daily life and stuff.
Back to top
View user's profile Send private message
heijs
Apprentice
Apprentice


Joined: 12 Jun 2002
Posts: 174
Location: Groningen

PostPosted: Sun Dec 29, 2002 4:15 pm    Post subject: Reply with quote

Ik geloof er ook niet in dat mensen dure MS producten op hun GNU/Linux machines gaan draaien. Bovendien waarom zou je? Voor bijna alles is wel een Open Source variant te krijgen tegenwoordig die prima werkt.
Back to top
View user's profile Send private message
JefP@@
Apprentice
Apprentice


Joined: 09 May 2002
Posts: 179
Location: Belgium

PostPosted: Sat Jan 04, 2003 3:08 pm    Post subject: Reply with quote

Het is trouwens al lang geweten dat windows code van het BSD operating system gebruikt (vooral voor netwerk enzo).

Waarom zouden ze nog moeite doen om software uit te brengen voor linux? Wrsch gewoon een reclame stunt en om het gerecht wat van hun zaak af te houden (denk maar aan de overwinning van sun om het mogelijk te maken java jdk in windows te integreren.

Volgens mij is dit bullshit. Als ze daarmee zouden beginnen, zijn ze goed op weg, de zoveelste linux distro na te bouwen
Back to top
View user's profile Send private message
Fragile
n00b
n00b


Joined: 04 Jan 2003
Posts: 4

PostPosted: Sat Jan 04, 2003 6:15 pm    Post subject: Pure Onzin, of toch mischien niet ? Reply with quote

Het gaat zich hoofdzakelijk om de zakelijke markt, in dit artikel.

Dat zou zich toch wel eens zo kunnen ontwikkelen. Aangezien er produkten van MS zijn
die erg geliefd zijn binnen bedrijven. Zoals Exchange, MS SQL Server.

IBM heeft met Lotus diezelfde stap gemaakt, waar zij nu de vruchten van plukken.
Lotus Domino Server voor linux gaat bij ons op het werk als zoete broodjes over
de toonbank. Ook heeft IBM ervoor gekozen om op het AS/400 ( i-series) platform
Linux te ondersteunen. Dit zijn marketing technisch goede keuzes geweest, die veel
mensen binnen de E-Biz aanspreken.

Zolang bedrijven op de werkplek niet over willen stappen naar Linux, om wat voor
redenen dan ook. Verliest MS klanten die ipv Exchange, produkten zoals Domino gaan
gebruiken. Als bedrijven op de werkplek overstappen naar Linux dan kost dat MS veel centjes.

Door vervolgens tegen hun principes in toch Linux software gaan ontwikkelen, kunnen
ze toch nog een graantje meepikken.

Ik zeg natuurlijk niet dat dit gaat gebeuren, maar geheel onwaarschijnlijk is de stelling van
het artikel niet.

Greetzzz Roland
Back to top
View user's profile Send private message
garo
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 15 Jul 2002
Posts: 860
Location: Edegem,BELGIUM

PostPosted: Thu Mar 13, 2003 2:07 pm    Post subject: Reply with quote

2COOL4-U wrote:
Als Office uitkomt voor Linux zal Linux op eens een veel grotere concurrent voor windows zijn. Maar ik betwijfel of 't ooit zover komt


MS Office kan je toch al lang draaien op Linux: http://www.codeweavers.com/products/office/
_________________
My favorite links this month:
- Surf Random
- Web-based SSH
- Stop Spam
Back to top
View user's profile Send private message
shevek
n00b
n00b


Joined: 30 Mar 2003
Posts: 5
Location: Netherlands

PostPosted: Mon Mar 31, 2003 12:26 pm    Post subject: Reply with quote

MS zal nooit software voor GNU/Linux gaan ontwikkelen, tenzij ze er hele enge licenties aan kunnen hangen. De reden dat vrijwel iedereen MS software gebruikt, is dat vrijwel iedereen MS software gebruikt. Dat geldt voor de particuliere markt, maar ook voor de professionele markt. Ik ken genoeg organisaties die zeggen: We willen eigenlijk liever GNU/Linux ofzo, maar ja, dan kunnen we misschien niet meer communiceren met andere organisaties. Laten we er maar geen tijd in steken om het te onderzoeken, want we gaan het toch niet doen.

Als MS haar programma's zou laten draaien op GNU/Linux, dan zou het voor mensen en bedrijven veel makkelijker worden om over te stappen op concurrenten. Juist dat dat nu niet kan is de reden dat MS zoveel verkoopt. Als ze op basis van kwaliteit moeten concurreren, verliezen ze het en flink ook. Dat weten ze zelf ook wel, dus dat zullen ze nooit doen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum