Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
vnc.so ja AltGrrrrr
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Finnish
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kontza
n00b
n00b


Joined: 17 May 2007
Posts: 2
Location: Oulu, Finland

PostPosted: Wed Jun 06, 2007 8:30 pm    Post subject: vnc.so ja AltGrrrrr Reply with quote

Moro!

Mulla on semmoinen setuppi, jossa käytän paljon Gentoo-boxia toisaalta talosta Windows-läppärillä. Mulla on Gentoossa emerge vnc:llä käyttöön otettu X11-moduuli tarjoamassa vnc-palvelua läppärin vncviewerille (=vnc.so, vai oliko se nyt libvnc.so).

Ongelma on siinä, että mikään AltGr:n takainen merkki ei tulostu bash-konsoliin saati sitten esim. editoriin (=SciTe). Vaikea kirjoitella koodia, kun ei tarvittavat merkit tulostu: []{}\|.

Olen kokeillut eri LANG/LC_* -asetuksia, mutta niistä ei ole ollut apua. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että saman koneen toisella partitiolla makaileva Ubuntu Edgy Eft:in vnc hanskaa AltGr-merkit oikein. Tosin mulla on siinä x11vnc käytössä, ei tämä vnc.so -pohjainen ratkaisu.

Ai niin, AltGr-merkit toimii OK itse Gentoo-boxilla istuessa, ongelma on nimenomaan vnc-puolella. AltGr antaa boxin näppäimiltä Xev:ille sen iso_meta3_shift -jutun, niinkuin olen ymmärtänyt, että sen pitäisikin. Mutta vnc:n yli AltGr antaa Xev:lle Alt_L + Ctrl_L -yhdistelmän, ei tuota iso_meta3_shiftiä.

Olisiko vinkkiä?
_________________
--
Köntzä
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Finnish All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum