Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
hmm..
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian
View previous topic :: View next topic  
Author Message
k3rm0r
n00b
n00b


Joined: 14 Oct 2002
Posts: 1
Location: dovre, norway

PostPosted: Mon Oct 14, 2002 7:58 am    Post subject: hmm.. Reply with quote

Tenkte å laste ned gentoo, har isdn hjemme men har tilgang til adsl. hvilken pakker trenger eg å laste ned??
Back to top
View user's profile Send private message
ebrostig
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 20 Jul 2002
Posts: 3152
Location: Orlando, Fl

PostPosted: Mon Oct 14, 2002 9:58 pm    Post subject: Re: hmm.. Reply with quote

k3rm0r wrote:
Tenkte å laste ned gentoo, har isdn hjemme men har tilgang til adsl. hvilken pakker trenger eg å laste ned??

Du trenger aa laste ned et iso image:
ftp://ftp.ibiblio.org/pub/Linux/distributions/gentoo/releases/1.2/gentoo-i686-1.2.iso

Deretter vil jeg anbefale aa laste ned stage 3 (den inneholder det meste du trenger for aa faa et fungerende system, uten GUI, prekompilerte pakker)
ftp://ftp.ibiblio.org/pub/Linux/distributions/gentoo/releases/1.4_rc1/x86

Dersom du maa betale for oppkoblet tid, er nok dette ogsaa den beste loesningen. Naar du har faatt et fungerende system, vil jeg anbefale aa hente ned alle pakker du trenger for aa faa satt opp et GUI.

F.eks. dersom du vil bruke KDE:
emerge -f kde
Deretter kan du kjoere
emerge kde
som vill kompilere og installere baade X-windows og alle noedvendige KDE pakker. Dersom du vil bruke GNOME, erstatt kde med gnome, prinsippet er det samme.

Dette vil spare deg for oppkobling og nedlasting av hver enkelt pakke siden emrge systemet fungerer slik at den laster ned pakken like foer du skal starte kompileringen. Bruker du -f vil den hente alle noedvendige pakker i et jafs.

Til slutt, gaa til Gentoo's hjemmeside og lag en utskrift av installasjons beskrivelsen.

Erik
Back to top
View user's profile Send private message
nh8as
n00b
n00b


Joined: 01 Mar 2003
Posts: 26
Location: Norway

PostPosted: Sat Mar 01, 2003 8:37 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg må bare nevne at når man gir bort liker som det, så mener jeg at man burde holde seg til speil.. Spessielt her inne, der man kan annta at de fleste sitter i Norge, eller i nærheten.
Ikke nok med at det er en fordel for brukeren, men jeg mener også at dagens linjer er overbelastet nok fra før av, og at det er en god policy, altså, det konsekvent bruke speil..

Jaja, bare en liten ting jeg kom til å tenke på :)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum