Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Ogonki na forum
View unanswered posts
View posts from last 24 hours
View posts from last 7 days

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Polskie forum (Polish)
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Daemon42
n00b
n00b


Joined: 26 Jan 2004
Posts: 18
Location: Ciechanów, Poland

PostPosted: Fri Feb 06, 2004 10:05 pm    Post subject: Ogonki na forum Reply with quote

Nie wiem, czy tak sie dzieje w kazdym wypadku, ale odnosze wrazenie, ze cos sie knoci z ogonkami tutaj.
Ja wpisuje znaczki w ISO-8859-2 i odbieram znaczki w ISO-8859-2 bez najmniejszego problemu. Jak sie dzieje u was - jakie proponujecie ew. rozwiazanie tej zagwozdki?

Z tego co sie orientuje, to uzytkownicy winzgrozy ( a czasami - np. w kafejce trzeba skorzystac :( ) wpisuja znaczki w cp1250, lub utf-8 (xp)
_________________
The Golden Rule of Arts and Sciences:
Whoever has the gold makes the rules.
Back to top
View user's profile Send private message
arab79
n00b
n00b


Joined: 29 Dec 2003
Posts: 17
Location: Poland

PostPosted: Sat Feb 07, 2004 11:29 am    Post subject: Re: Ogonki na forum Reply with quote

Daemon42 wrote:
Nie wiem, czy tak sie dzieje w kazdym wypadku, ale odnosze wrazenie, ze cos sie knoci z ogonkami tutaj.
Ja wpisuje znaczki w ISO-8859-2 i odbieram znaczki w ISO-8859-2 bez najmniejszego problemu. Jak sie dzieje u was - jakie proponujecie ew. rozwiazanie tej zagwozdki?

Z tego co sie orientuje, to uzytkownicy winzgrozy ( a czasami - np. w kafejce trzeba skorzystac :( ) wpisuja znaczki w cp1250, lub utf-8 (xp)


w Polskich Normach (PNcostam - nie bede teraz szukal) jest wyraznie napisane ze standardem jest ISO8859-2 wiec nie kombinujmy i piszmy w jedynym slusznym formacie (dopoki utf8 sie nie upowszechni). a ludzi z cp1250 (a co za tym idzie i caly microsoft) powinno sie spuszczac w klozecie za probe narzucania niepoprawnego kodowania. Jak bys w polsce jezdzil samochodem po lewej stronie ulicy ciekawe jak by wszyscy zareagowali. albo pojedz do angli i zacznij jezdzic po prawej ;)
_________________
I'm the ONE Bruce. I'm GOD.
Back to top
View user's profile Send private message
Daemon42
n00b
n00b


Joined: 26 Jan 2004
Posts: 18
Location: Ciechanów, Poland

PostPosted: Sat Feb 07, 2004 12:46 pm    Post subject: Reply with quote

Wiesz, ja uzywam ISO-8859-2 ale po prostu niektore posty mi sie rozmazuja ladnie, gdzie polskie znaki sa zastepowane przez '?' i podobne...
_________________
The Golden Rule of Arts and Sciences:
Whoever has the gold makes the rules.
Back to top
View user's profile Send private message
no4b
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 18 Jan 2004
Posts: 774
Location: Tarnów, Poland

PostPosted: Sat Feb 07, 2004 1:44 pm    Post subject: Reply with quote

??ó???? <---- iso-8859-2, przegladarka opera.

Moze w konfiguracji apache nie maja wsparcia dla polskich ogonkow.
Back to top
View user's profile Send private message
Daemon42
n00b
n00b


Joined: 26 Jan 2004
Posts: 18
Location: Ciechanów, Poland

PostPosted: Sat Feb 07, 2004 2:31 pm    Post subject: Reply with quote

Zażółć gęślą jaźń - ISO-8859-2 w Mozilla Firebird - tylko, ze ja swoj tekst widze dobrze, a Twoj mi "zapytajnikowuje" :?
_________________
The Golden Rule of Arts and Sciences:
Whoever has the gold makes the rules.
Back to top
View user's profile Send private message
mmad
n00b
n00b


Joined: 04 Feb 2004
Posts: 21
Location: Lodz, Poland

PostPosted: Sat Feb 07, 2004 3:23 pm    Post subject: Reply with quote

Daemon42 wrote:
Zażółć gęślą jaźń - ISO-8859-2 w Mozilla Firebird - tylko, ze ja swoj tekst widze dobrze, a Twoj mi "zapytajnikowuje" :?


Problem w tym ze znaki zapytania wystepuja takze w kodzie strony nie sadze aby komus udalo sie zobaczyc w ich miejsce polskie litery :) Strony forum po prostu nie maja w ustwionego w meta artybutu charset. Dlatego wazne jest aby domyslnym ustawieniem w przegladarce bylo ISO-8859-2.

pozdr
Back to top
View user's profile Send private message
C1REX
l33t
l33t


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 617
Location: London

PostPosted: Thu Feb 12, 2004 4:39 pm    Post subject: Reply with quote

Forum jest źle podpisane

Quote:
Witajcie na polskim forum u¿ytkowników Gentoo! Polski portal: www.gentoo.pl


brakuje "ż" w słowie użytkowników.

Pozdrawiam
_________________
I'm sorry for language mistakes. My native language is polish.
Back to top
View user's profile Send private message
muchar
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 04 Feb 2004
Posts: 690
Location: /dev/urandom

PostPosted: Thu Feb 12, 2004 4:50 pm    Post subject: Reply with quote

Wszystko zależy od tego, jakie ustawisz kodowanie w swojej przeglądarce. BTW. - proponuję zrezygnować z ż na rzecz z. Ewentualnie wstawić kod w postaci tych śmiesznych robaczków &#kod.
_________________
MuchaR
Nie denerwuj mnie. Kliknij tu!!!
Homepage: http://muchar.one.pl!!!
Back to top
View user's profile Send private message
C1REX
l33t
l33t


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 617
Location: London

PostPosted: Thu Feb 12, 2004 5:08 pm    Post subject: Reply with quote

Mam kodowanie iso-8859-2. Brakuje tylko ż w opsie polskiego fora. wszędzie mam normalne polskie ogonkowce.
_________________
I'm sorry for language mistakes. My native language is polish.
Back to top
View user's profile Send private message
fallow
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 08 Jan 2004
Posts: 2206
Location: Poland

PostPosted: Sat Feb 14, 2004 3:11 pm    Post subject: Reply with quote

kurde , a ja widze polskie znaki w tym co napisal Daemon42

a krzaczki np. w tym co napisal mmad i C1REX :)

a mam mozille i iso8859-2
Back to top
View user's profile Send private message
C1REX
l33t
l33t


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 617
Location: London

PostPosted: Sat Feb 14, 2004 4:15 pm    Post subject: Reply with quote

Nie widzisz polskich liter pisanych przeze mnie? Hmm... dziwne.
Mam ustawione wszedzie polskie kodowanie i nie widzę żadnych krzaków - ani u siebie, ani u nikogo innego.

Da się coś z tym zrobić?
_________________
I'm sorry for language mistakes. My native language is polish.
Back to top
View user's profile Send private message
fallow
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 08 Jan 2004
Posts: 2206
Location: Poland

PostPosted: Sun Feb 15, 2004 1:15 pm    Post subject: Reply with quote

hmm....no to ide sprawdzic wszedzie od podszewki z tym kodowaniem u mnie :) latwo nie dam za wygrana hehe...krzaki musza zniknac :)
Back to top
View user's profile Send private message
nowak07
n00b
n00b


Joined: 24 Jan 2004
Posts: 37

PostPosted: Sun Feb 22, 2004 7:59 pm    Post subject: ogonki Reply with quote

U mnie widac ogonki tylko po zmiany kodowanie w przegladarce na iso-8859-2. Lubie pisac bez znakow bo jak widac sa czy ktorzy maja problemy z ogonkami. pozdrawiam.
Back to top
View user's profile Send private message
btower
n00b
n00b


Joined: 31 Jul 2003
Posts: 70
Location: Poland

PostPosted: Tue Feb 24, 2004 12:59 pm    Post subject: Reply with quote

Daemon42 wrote:
Zażółć gęślą jaźń - ISO-8859-2 w Mozilla Firebird - tylko, ze ja swoj tekst widze dobrze, a Twoj mi "zapytajnikowuje" :?


Co jest z tym kodowaniem.
W mozilli firebird 0.7 widziałem wszystkie polskie znaki.
W najnowszej (juz firefox 0.8) nie widzę wszystkich i nie cytuję wszystkich poprawnie (zapisane w innym kodowaniu ??) ale niektóre widzę poprawnie.
Pisać polskimi mogę zawsze.

Czy to oznacza że te te kyórych nie widzę poprawni są zapisane nie w iso8859-2??
Konqueror widzi wszystko poprawnie ale on ma ustawione kodowanie na automatyczne.

Zróbmy coś z tym.
Back to top
View user's profile Send private message
C1REX
l33t
l33t


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 617
Location: London

PostPosted: Tue Feb 24, 2004 1:28 pm    Post subject: Reply with quote

Mi ostatnio zaczął się podobać konqord. Odpala się szybciej i są z nim mniejsze problemy.

Tak czy siak, problem nadal jest nierozwiązany.
_________________
I'm sorry for language mistakes. My native language is polish.
Back to top
View user's profile Send private message
fallow
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 08 Jan 2004
Posts: 2206
Location: Poland

PostPosted: Tue Feb 24, 2004 2:02 pm    Post subject: Reply with quote

no wlasnie , trzeba cos z tym zrobic , ja aktualnie mam mozille 1.6 , i widze polskie znaczki w tym co pisze deamon42, C1Rexowych juz nie widze , np.
mam ustawione kodowanie na iso8859-2 , fonty na adobe-*-iso8859-2 ...
....ale wlasnie sciagam mozille-firefox 0.8 , zobacze cos bedzie tutaj ....

a to kilka polskich znaczkow ode mnie : ąęśćżźłó...
Back to top
View user's profile Send private message
Prompty
Apprentice
Apprentice


Joined: 08 Feb 2004
Posts: 292

PostPosted: Tue Feb 24, 2004 6:29 pm    Post subject: Reply with quote

Ja tez widze znaki Daemon42 ....
postuluje o utf ;]
żąłęźó
_________________
<input stupid message here>
Back to top
View user's profile Send private message
meteo
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 10 Feb 2003
Posts: 136
Location: Warsaw, Poland

PostPosted: Wed Feb 25, 2004 7:59 am    Post subject: Reply with quote

a mi "zapytajnikowało" tylko posta no4ba...

Mozilla 1.6
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.6) Gecko/20040209
Default Character Coding: Central European (ISO-8859-2)
_________________
.m
Back to top
View user's profile Send private message
fallow
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 08 Jan 2004
Posts: 2206
Location: Poland

PostPosted: Wed Feb 25, 2004 1:39 pm    Post subject: Reply with quote

heh :) nareszcie juz mam prawie dobrze :)

przeinstalowalem mozille jeszcze raz , ustawilem od nowa co sie dalo ,
wszedzie ladne polskie znaki , no ale krzaki tylko w poscie ......... no4ba :)

no i sof takze Mozilla 1.6
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.6) Gecko/20040113
Coding : Central-European ISO 8859-2
Fotny : Sans Serif , i Adobe Helvetica ISO 8859-2

teraz jest git :) a fonty adobe nareszcie sa ladne :)
Back to top
View user's profile Send private message
meteo
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 10 Feb 2003
Posts: 136
Location: Warsaw, Poland

PostPosted: Thu Feb 26, 2004 5:49 am    Post subject: Reply with quote

fallow wrote:
teraz jest git a fonty adobe nareszcie sa ladne

czy nie dlatego, że antyaliasowane?
_________________
.m
Back to top
View user's profile Send private message
Prompty
Apprentice
Apprentice


Joined: 08 Feb 2004
Posts: 292

PostPosted: Thu Feb 26, 2004 10:22 am    Post subject: Reply with quote

fallow -> co zrobiles i czy rzeczywiscie i czy Antyaliasing jest wlaczony ;]
_________________
<input stupid message here>
Back to top
View user's profile Send private message
fallow
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 08 Jan 2004
Posts: 2206
Location: Poland

PostPosted: Thu Feb 26, 2004 12:24 pm    Post subject: Reply with quote

oki : )
jesli chodzi o antyaliasing w kde ( bo uzywam kde) , to jest wylaczony
w driverach nvidiii , tez nie jest "wymuszany" , a jesli chodzi o mozille , to nie wiem gdzie sprawdzic czy w niej fonty sa antyaliasowane , zauwarzylem ze ustawienia w antyaliasingu w kde maja sie nijak do fontow w mozilii , pomaga tylko ustawienie opcji w driverze nvidii , ale ja i tak jakos nie lubie antyaliasingu do fontow :) , no chyba ze do bitmapowych kiedy wyjdzie sie po za nominalny rozmiar hehe :)

oki , zainstalowalem mozille 1.6 Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.6) Gecko/20040113 , zmienilem tylko codowanie na central european - iso 8859-2
oraz fotny na wszedzie na adobe-helvetica-iso8859-2 , i proporcjonalny font z Serif na Sans Serif ( w Serifi`ie nie mialem polsich znakow) , innych opcji odnosnie ustawien polskiego srodowiska nie zmienialem .... jak narazie jest git :) oby jak najmniej krzakow :)
Back to top
View user's profile Send private message
meteo
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 10 Feb 2003
Posts: 136
Location: Warsaw, Poland

PostPosted: Fri Feb 27, 2004 5:45 am    Post subject: Reply with quote

fallow wrote:
a jesli chodzi o mozille , to nie wiem gdzie sprawdzic czy w niej fonty sa antyaliasowane

a czy we flagach USE zmieniasz coś dotyczącego gtk2? jeśli nie, to mozillę masz skompilowaną ze wsparciem m.in. czcionek używanych w gtk2 (pango bodajże się zajmuje renderowaniem ich) i jeśli w ustawieniach tegoż nie grzebałeś, to prawdopodobnie masz AA.
fallow wrote:
zauwarzylem ze ustawienia w antyaliasingu w kde maja sie nijak do fontow w mozilii

to zrozumiałe :)
fallow wrote:
pomaga tylko ustawienie opcji w driverze nvidii

nie tylko ;)
fallow wrote:
zmienilem tylko codowanie na central european - iso 8859-2 oraz fotny na wszedzie na adobe-helvetica-iso8859-2 , i proporcjonalny font z Serif na Sans Serif ( w Serifi`ie nie mialem polsich znakow)

niezła rzeźba ;)
fallow wrote:
innych opcji odnosnie ustawien polskiego srodowiska nie zmienialem .... jak narazie jest git :) oby jak najmniej krzakow :)

oby...
_________________
.m
Back to top
View user's profile Send private message
misterLu
Guru
Guru


Joined: 14 Sep 2003
Posts: 430
Location: Poland

PostPosted: Thu Mar 11, 2004 10:15 am    Post subject: Reply with quote

Pozwoliłem sobie napisac do siteAdmina list, z prośbą o zainstalowanie polskiego pakietu językowego na tym forum. Jak tylko to zrobi (lub odmówi), dam wam znać. I przyciski będą po polsku i cała reszta też :)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Polskie forum (Polish) All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum