Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Problemer med Brother HL-660, skriver ut dobbelt
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian
View previous topic :: View next topic  
Author Message
langtind
n00b
n00b


Joined: 10 Jun 2003
Posts: 9

PostPosted: Fri Feb 13, 2004 12:44 pm    Post subject: Problemer med Brother HL-660, skriver ut dobbelt Reply with quote

Hei,
Har installert printeren min (Brother HL-660) med følgende instillinger: (fulgte CUPS installasjonsdokumentet fra Gentoo)
Code:

foomatic-configure -s cups -p Brother-HL-660 -c file:/dev/lp0 -n Brother -d hpijs


Problemet er at den skriver ut alt to ganger. Har prøvd å se om det er noe jeg kan endre ved å gå inn på http://localhost:631, men finner ikke noe som tilsier der at den skal skrive ut ting to ganger.

Har også prøvd å legge til printeren min igjennom KDE, men samme resultat der.

Følgende brukes:
- Kernel 2.6.1-gentoo-r1
- KDE 3.2
- cups 1.1.20
- foomatic 3.0.0.20031018
- hpijs 1.4.1

Hadde ingen problemer med den i SuSE og Debian. Så den skal fungere. Den står også på listen til cups over støttede printere.

Takker for hjelpen!
Back to top
View user's profile Send private message
_Nomad_
Guru
Guru


Joined: 11 Apr 2003
Posts: 571

PostPosted: Fri Feb 13, 2004 9:33 pm    Post subject: Reply with quote

Har du testat gimp-print drivrutinerna? tittade runt lite och hittade att många har haft problem med just den skrivaren och enbart cups... Så jag tycker att du borde testa gimp-print. pcl-4 heter den drivrutin som funkar med din skrivare.
Back to top
View user's profile Send private message
langtind
n00b
n00b


Joined: 10 Jun 2003
Posts: 9

PostPosted: Sat Feb 14, 2004 3:08 am    Post subject: Reply with quote

Prøvde med Gimp-print, men får det ikke helt til. Du sier jeg skal bruke pcl-4, men jeg kan ikke si at jeg får til å bruke den. Har søkt en del rundt, men finner ingen løsning på det.

Så om du kan spesifisere litt mer hva jeg skal gjøre så hadde det vært flott!

Har fått til å bruke gimp-print / gimp-print-ijs i stede for hpijs, men fortsatt så skriver printeren ut dobbelt opp. Om jeg prøver å bruke pcl-4 i stede for gimp-print(-ijs) så får jeg kun følgende feilmelding:
Code:
ziple driver # foomatic-configure -s cups -p Brother-HL-660 -c file:/dev/lp0 -n Brother -d pcl-4
Cannot read file /usr/share/foomatic/db/source/driver/pcl-4.xml!
Driver file /usr/share/foomatic/db/source/driver/pcl-4.xml corrupted, missing, or not readable!
Could not run "foomatic-combo-xml"/"foomatic-perl-data"! at /usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.2/Foomatic/DB.pm line 509.




Har installert gimp-print 4.3.25 om det er av betydning.

Takker så mye for hjelpen!

PS: Nå begynner jeg å hate printeren min!!! :x
Back to top
View user's profile Send private message
_Nomad_
Guru
Guru


Joined: 11 Apr 2003
Posts: 571

PostPosted: Sat Feb 14, 2004 2:01 pm    Post subject: Reply with quote

Tyvärr är jag inte speciellt duktig på skrivarkonfiguration. Har letat ett bra tag men inte hittat något liknande problem. Har dock varit med om att vissa skrivare skrivit ut dubbla kopior i windows, då har det berott på att det var en felaktig drivrutin som inte tar bort själva skrivarkön ur skrivarens inbyggda buffertminne. Skulle tippa på att detta är ett liknande problem. Her dock inte en aning om hur man löser det i övrigt...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum