Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Installasjonsproblemer
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bkv
n00b
n00b


Joined: 06 Aug 2002
Posts: 12

PostPosted: Fri Aug 16, 2002 7:56 pm    Post subject: Installasjonsproblemer Reply with quote

Hei, jeg har rotet meg opp i noen problemer jeg håper noen kan hjelpe meg ut av.

Jeg har installert Gentoo ved hjelp av eksisterende Linux-installasjon. Jeg booter fra diskett ved hjelp av lilo.

Gentoo loader, men så kommer 3 feilmeldinger:

1. Det sies at kjernen ikke er kompilert med støtte for DEVFS. Det skjønner jeg ikke, for jeg krysset av på "/dev file system " under "File System i menuconfig, og jeg kompilerte kjernen.


2. Det sies "modprobe can't open dependencies file /lib/modules/2.2.16/modules.dep" Hovorfor i all verden leter den etter denne? 2.2.16 er versjonsnummeret til Suse-installasjonen som ligger på denne maskinen.


3. det sies "fs type tmpfs not supported by kernel". Neivel, men jeg aner ikke hva jeg kan gjøre for det. Jeg fant ikke tmpfs under munuconfig.

Ja her var det vel mye kluss på en gang.

Hilsen Bjørn Kvisli
Back to top
View user's profile Send private message
bkv
n00b
n00b


Joined: 06 Aug 2002
Posts: 12

PostPosted: Sun Aug 18, 2002 7:22 pm    Post subject: Installasjonsproblemer Reply with quote

Det har løst seg. Jeg hadde konfigurert lilo feil og lastet inn den gamle SuSE-kernelen
-Bjørn
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum