Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Jokersystemet kjører under linux med wine
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wolven
Guru
Guru


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 325
Location: Norway

PostPosted: Wed Nov 12, 2003 1:01 am    Post subject: Jokersystemet kjører under linux med wine Reply with quote

Hei. Jeg vil bare tipse om at tippesystemet 'Jokersystemet' www.jokersystemet.com kjører helt fint i Gentoo med wine. Jeg tipper ikke trav selv, men min far gjør det så jeg ville bare prøve dette, for å se om jeg kan bytte ut hans Windows med Linux.

Jeg har testet med 'supporter avtalen' aktivert og det virker å laste ned startlister.
Utskrift/Printing virker, og ellers lagring og lasting av systemer fra harddisk.
Det eneste jeg har ikke testa, er å lagre systemer på disketter. (Jeg har ikke diskettstasjon på test pc'n.) Men jeg vil tro det også virker, hvis du får konfigurert diskettstasjonen din i wine.

En liten HowTo
1:
Code:
emerge wine


2: (Som normal bruker)
Code:
wine
Dette lager en .wine folder i /home/dinbruker/ med wine konfigurasjons filer og foldere (Din 'fake_windows')

3: Lastned nyeste versjon av Jokersystemet fra linken og lagre fila setup.exe i feks. /home/dinbruker/temp

4:
Code:
cd /home/dinbruker/temp
Code:
wine setup.exe
Dette starter installeren. Bare klikk deg gjennom den. Jeg valgte å installere i C:\JOKER32 folderen. Det blir i realiteten /home/dinbruker/.wine/fake_windows/JOKER32 folderen.

5:
Code:
cd /home/dinbruker/.wine/fake_windows/JOKER32
Code:
wine JOKERWIN.EXE
Dette starter Jokersystemet og du kan legge in din bruker kode hvis du har kjøpt 'Supporter Avtale'

Hvis du nå har printer og diskettstasjon som virker, skal Jokersystemet være 100% bruklig under linux.

PS. Hvis du også
Code:
emerge XWine
kan du bruker en browser og dobbelklikke på .exe filer for å kjøre de med wine. Feks. setup.exe og jokerwin.exe

-Wolven'
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum