Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Problemen IPtables in kernel toevoegen
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bo
n00b
n00b


Joined: 14 Feb 2007
Posts: 3

PostPosted: Wed Aug 29, 2007 9:42 am    Post subject: Problemen IPtables in kernel toevoegen Reply with quote

Geachte forum,

Ik weet niet of ik hier de juiste plaats heb voor mijn vraag, maar ik heb het volgend probleem.

Ik heb een gentoo systeem (2.6.20-gentoo-r7), dat altijd goed gefunctioneerd heeft.
Nu wilde ik iptables gaan gebruiken, dus het kernel moet opnieuw gecompileerd worden.

Ik heb dit gedaan met de IP table support opties. (aan de hand van de how-to)

Als ik nu de kernel start loopt het systeem enkele minuten en dan crashed het. (panic, interupt etc.)

Ik heb een iptables .config van het internet gehaald, en daarmee gecompileerd, en het blijft hetzelfde.
Het oude kernel zonder iptables werkt wel goed.

Heb ik wat vergeten weg te gooien of te "cleanen" ?

Mijn vraag is wat is nu de beste strategie:

1- De output van de dump te analyseren, en kijken of daar een clue te vinden is.
(gaarne advies hoe ik dat moet doen,word dat ergens weggeschreven zodat ik het kan posten ?)
2- Het systeem helemaal van vooraf aan te herinstalleren.
3- Alleen (de source van) de kernel te updaten, naar de laatste versie
4- De compiler parameters toevoegen/verwijderen, trail er error om te zien of ik daar uitkom.

Gaarne uw reactie,
Peter
Back to top
View user's profile Send private message
nixnut
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 09 Apr 2004
Posts: 10974
Location: the dutch mountains

PostPosted: Wed Aug 29, 2007 2:26 pm    Post subject: Reply with quote

Optie 2 kan je doorstrepen. Eerst maar eens een kernel bouwen die het doet. Een kernel hoort niet te crashen. Zomaar een .config van het internet halen en verwachten dat die al je hardware ondersteunt is wellicht wat veel gevraagd. Boot je werkende kernel en probeer de .config daarvan te achterhalen. Wellicht kan je die met zcat /proc/config.gz vinden of als je genkernel hebt gebruikt in /etc/kernels. Gebruik die om de iptable dingetjes aan te zetten.
_________________
Please add [solved] to the initial post's subject line if you feel your problem is resolved. Help answer the unanswered

talk is cheap. supply exceeds demand
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum