Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
KMail heti system trayhyn
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Finnish
View previous topic :: View next topic  
Author Message
srz
n00b
n00b


Joined: 01 Oct 2005
Posts: 26
Location: Helsinki, Finland

PostPosted: Wed Jan 03, 2007 2:47 pm    Post subject: KMail heti system trayhyn Reply with quote

Tere,

On seuraavanlainen ongelma. Haluan käynnistää KMailin automaattisesti kun KDE avautuu, ja siksi olen lisännyt sen autostarttiin. Jos laitan autostartin pelkästään avaamaan KMailin, aukeaa se ruudulle. Haluaisin kuitenkin KMailin menevän suoraan system trayhyn. Jossain vaiheessa aloin epätoivoisena jo käyttämään Kornia. Jostain syystä kstart -ohjelma ei esimerkiksi auta asiassa yhtään. Tällä hetkellä autostartissani on
Code:
 kmail -caption "%c" %i %m && dcop kmail kmail-mainwindow#1 setHidden on
Lopputulos ei aivan tyydytä, sillä edelleen KMail lävähtää lyhyeksi aikaa näytölle. Ongelma on tietysti vain esteettinen, mutta täytyyhän tähän nyt olla joku siisti ratkaisu?

terv.,
srz
Back to top
View user's profile Send private message
oipo
n00b
n00b


Joined: 01 May 2005
Posts: 8
Location: Finland

PostPosted: Tue Jan 09, 2007 11:11 pm    Post subject: Reply with quote

Minulla on ollut käytössä asetus "Restore manually saved session" joka löytyy Control Centerissä "KDE Components" -> "Session Manager". Eli olen käynnistänyt ohjelmat mitkä haluan käynnistyvän kirjautuessa ja sitten olen laittanut K-menusta "Save Session" jolloin KDE-ohjelmat aukeavat kirjautuessa siten miten ne on jätetty kun on sessio tallennettu. KMail on tällä tavalla aukeutunut trayssä jos se on sinne laitettu ennen session tallentamista.
_________________
Gentoo Linux @ Asus A8V Deluxe, Athlon 64 3500+ & 1GB Kingston HyperX, GeForce FX 5600 Pro 256MB + etc.
Back to top
View user's profile Send private message
srz
n00b
n00b


Joined: 01 Oct 2005
Posts: 26
Location: Helsinki, Finland

PostPosted: Wed Jan 10, 2007 11:23 am    Post subject: Reply with quote

oipo wrote:
Minulla on ollut käytössä asetus "Restore manually saved session" joka löytyy Control Centerissä "KDE Components" -> "Session Manager".

Kiitos viestistä! Joskus se yksinkertainen ratkaisu on vaikeasti löydettävissä, en ollut lainkaan tajunnut tuota. Muutettu, mutta haluaisin mieluiten KDE:n käynnistyvän tyhjältä pöydältä muuten. Siis jatkokysymys: session managerissa on kohta "applications to be excluded..."; kuinka saisin managerille sanottua jotain tyyliin "kaikki muut paitsi kmail"?
Back to top
View user's profile Send private message
oipo
n00b
n00b


Joined: 01 May 2005
Posts: 8
Location: Finland

PostPosted: Wed Jan 10, 2007 11:59 am    Post subject: Reply with quote

Eihän sinun tarvitse sitä ollenkaan käyttää kun teet niin että käynnistät KDE:n tyhjällä sessiolla ja sit käynnistät KMailin ja pistät sen systrayhyn tai miten sitten haluat ja sitten laitat "Save Session". Mutta tässähän tapauksessa ei voi käyttää session tallennusta muuten ollenkaan.
_________________
Gentoo Linux @ Asus A8V Deluxe, Athlon 64 3500+ & 1GB Kingston HyperX, GeForce FX 5600 Pro 256MB + etc.
Back to top
View user's profile Send private message
srz
n00b
n00b


Joined: 01 Oct 2005
Posts: 26
Location: Helsinki, Finland

PostPosted: Wed Jan 10, 2007 3:35 pm    Post subject: Reply with quote

Ai, opinpa taas jotain uutta. "Save session" -nappikin ilmestyi K-valikkoon valinnan "restore manually saved session" jälkeen. Kiitos!
Back to top
View user's profile Send private message
srz
n00b
n00b


Joined: 01 Oct 2005
Posts: 26
Location: Helsinki, Finland

PostPosted: Wed Jan 10, 2007 3:59 pm    Post subject: Reply with quote

Noniin, menin kirjoittamaan vastauksen ennen uudelleenkäynnistystä. Ei se toimi vieläkään, tämähän alkaa olla jo surkuhupaisaa. Session tallennuksen jälkeen minun KDEeni avaa kaikki systrayssä olleet ikkunat ruudulle eikä sinne minne ne kuuluvat, järjestelmävatiin. Argh. No, täytyy koittaa keksiä mikä meni vikaan.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Finnish All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum