Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Kan het NL gentoo-wiki opgedoekt worden?
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

Goto page 1, 2  Next  
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  
Author Message
infirit
l33t
l33t


Joined: 11 Jan 2003
Posts: 778
Location: Hoofddorp / The Netherlands

PostPosted: Wed Dec 21, 2005 10:10 pm    Post subject: Kan het NL gentoo-wiki opgedoekt worden? Reply with quote

Is er ook maar iemand die zich bekommerd over het Nederlands talige gentoo-wiki?
    * Recent changes, geen.
    * Meeste pagina's zijn blanco
    * en als er al wat staat is het in het engels

Er is geen overleg of wat dan ook. Ik zou graag zien dat het een success word maar zoals het nu is kan het van mij gewoon opgedoekt worden.

EDIT: geeft ook veel errors, zoeken bijv is kapot.
_________________
EASY TO INSTALL = Difficult to install, but instruction manual has pictures.
Join the adopt an unanswered post initiative today


Last edited by infirit on Wed Dec 21, 2005 11:41 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Q-collective
Advocate
Advocate


Joined: 22 Mar 2004
Posts: 2071

PostPosted: Wed Dec 21, 2005 10:26 pm    Post subject: Reply with quote

De wiki loopt idd niet echt nee. Maar om dan maar te zeggen om het op te doeken is ook zinloos.
De structuur an sich is prima, wil je zelf iets toevoegen, kan dat altijd.
Wil je iets toevoegen op de frontpage, dan contact je even een van de mods (ik heb niets meer van het voorstel gehoord om gebruikers zich verplicht te laten registeren/inloggen voordat ze iets kunnen editen, dus die pagina staat gewoon op slot om ons tegen de spam bots te beschermen).
Back to top
View user's profile Send private message
infirit
l33t
l33t


Joined: 11 Jan 2003
Posts: 778
Location: Hoofddorp / The Netherlands

PostPosted: Wed Dec 21, 2005 10:47 pm    Post subject: Reply with quote

Q-collective wrote:
De wiki loopt idd niet echt nee. Maar om dan maar te zeggen om het op te doeken is ook zinloos.

Mee eens, vandaar mijn vraag/oproep.
Q-collective wrote:
De structuur an sich is prima, wil je zelf iets toevoegen, kan dat altijd.
In augustus heb ik een poging gedaan om de structuur te laten lijken op dat van het engelse. Maar mijn vraag over hoe we omgaan met templates op de frontpage is na bijna 3 maanden nog niet beantwoord??
Q-collective wrote:
Wil je iets toevoegen op de frontpage, dan contact je even een van de mods (ik heb niets meer van het voorstel gehoord om gebruikers zich verplicht te laten registeren/inloggen voordat ze iets kunnen editen, dus die pagina staat gewoon op slot om ons tegen de spam bots te beschermen).

Das een mengelmoes van engels en Nederlands dus dat zou gedaan moeten worden. En ik ben er ook voor dat alleen geregistreerde gebruikers kunnen aanpassen.

Begrijp me niet verkeerd ik vind het super dat er een nederlands talige wiki is maar als een zoek functie, notificatie van wijzeging en vergelijken van versie niet werkt dan ben ik snel uitgekeken.

Dus alle vlaams en nederlandse Gentoo mensen laten we er wat van maken!
_________________
EASY TO INSTALL = Difficult to install, but instruction manual has pictures.
Join the adopt an unanswered post initiative today
Back to top
View user's profile Send private message
fuge
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 08 May 2004
Posts: 117
Location: Brugge, Belgium (Europe)

PostPosted: Thu Dec 22, 2005 10:12 am    Post subject: Reply with quote

Als gewone gebruiker ga ik altijd naar de engelse wiki der staat veel meer op en ik heb niet echt behoefte aan een nederlandse wiki. Ik ga ook altijd vanuit de veronderstelling dat de engelse wiki recenter is. De nederlands wiki moet al beter worden dan de engelse vooraleer het echt veel gebruikt zou worden denk'k.
_________________
*** Human knowledge belongs to the world ***
Back to top
View user's profile Send private message
coax
Apprentice
Apprentice


Joined: 08 Sep 2003
Posts: 231
Location: Antwerp - Belgium

PostPosted: Thu Dec 22, 2005 9:54 pm    Post subject: Reply with quote

Mja, over het algemeen zijn Nederlanders en Belgen redelijk goed in Engels. Als ge dan moeite steekt in zo'n wiki artikel is het echt niet zo moeilijk om het dan in het Engels te doen en zo een veel groter publiek te bereiken.

Voor van die Fransen die maar een half woord Engels verstaan ja, maar voor de Belgen en de Nederlanders ...
_________________
- There is no such thing as having too many computers -
Back to top
View user's profile Send private message
Stefan de Groot
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 19 Jul 2003
Posts: 82
Location: /home/ Netherlands/ Rotterdam

PostPosted: Fri Dec 23, 2005 10:34 am    Post subject: Reply with quote

Ik ben heel pas geleden begonnen met een Nederlandstalige Linux wiki. Opzettelijk doe ik dat in het Nederlands, want er zijn toch nog veel Nederlanders en Vlamingen die niet zo goed zijn in het Engels en dit soort info liever in het Nederlands lezen.
Back to top
View user's profile Send private message
Po0ky
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 21 Apr 2005
Posts: 142
Location: Belgium

PostPosted: Fri Dec 23, 2005 11:44 am    Post subject: Reply with quote

Dan wordt het tijd dat die belgen en nederlanders de request pagina gebruiken :)
_________________
-- I'll eat it--
Back to top
View user's profile Send private message
infirit
l33t
l33t


Joined: 11 Jan 2003
Posts: 778
Location: Hoofddorp / The Netherlands

PostPosted: Fri Dec 23, 2005 5:27 pm    Post subject: Reply with quote

Wat ik mis is een algemene richting waar we met de wiki naar toe willen gaan. Is het doel een vertaalde kopie van de engelse te maken? Of willen we alle artikelen zelf schrijven? Ook mis ik een moderator die categorien toevoegd en verwijzingen maakt naar de index pagina's etc.

Ideeen/Suggesties?
_________________
EASY TO INSTALL = Difficult to install, but instruction manual has pictures.
Join the adopt an unanswered post initiative today
Back to top
View user's profile Send private message
Lazy_Dewd
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 22 Dec 2004
Posts: 144

PostPosted: Wed Dec 28, 2005 10:38 pm    Post subject: Reply with quote

ik heb me recent ook bezeggehouden met het vertalen van pagina's wanneer ik wat tijd over had. (user: Achohr)
ik ben van het idee dat als iedereen een beetje zou helpen vertalen, de engelse artikels allesinds al vertaald zullen worden. Hierdoor zou de wiki meer gebruikt worden (nu is de kans dat je artikel ertussen staat zéér klein :D ) en zullen nederlands gerichtte artikels wel volgen

dat alleen geregistreerde gebruikers de pagina's kunnen aanpassen vind ik een goed idee, al zou ik persoonlijk wel wat meer willen kunnen doen (indien een wiki-mod mij wat meer bevoegdheid wilt geven... tis welkom ;). Van de laatste drie dingen die ik wou doen kon ik er twee niet omdat ik de bevoegdheid niet had.)

de wiki is trouwens recent geupgrade naar versie 1.5 heb ik me laten vertellen dus alles zou nu moeten werken.
Back to top
View user's profile Send private message
/carlito
Guru
Guru


Joined: 31 Dec 2004
Posts: 451
Location: Belgium

PostPosted: Tue Jan 10, 2006 4:12 pm    Post subject: Reply with quote

Lazy_Dewd wrote:
Van de laatste drie dingen die ik wou doen kon ik er twee niet omdat ik de bevoegdheid niet had.)


Indien je iets moet aanpassen waarvoor je geen bevoegdheid hebt geef je gewoon een seintje aan een van de mods.
_________________

.O.
..O
OOO
Back to top
View user's profile Send private message
Lazy_Dewd
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 22 Dec 2004
Posts: 144

PostPosted: Fri Jan 13, 2006 9:10 pm    Post subject: Reply with quote

hebk gedaan ;)
als het belangrijk genoeg was natuurlijk.. niet ivm vertalen van een pagina waar ik niet aankon
Back to top
View user's profile Send private message
/carlito
Guru
Guru


Joined: 31 Dec 2004
Posts: 451
Location: Belgium

PostPosted: Mon Jan 16, 2006 7:15 pm    Post subject: Reply with quote

@ Achohr

Tot welke pagina's zou je toegang moeten krijgen?
Wat ben je met deze pagina's van plan?
Wat is je motivatie om meer bevoegdheid te krijgen en wat zou je hiertegenover stellen?
_________________

.O.
..O
OOO
Back to top
View user's profile Send private message
Lazy_Dewd
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 22 Dec 2004
Posts: 144

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 3:57 pm    Post subject: Reply with quote

@ carlito

- vb de link 'vertalen' op de hoofdpagina wijst naar de engelse wiki, de andere dingen lijken al gedaan te zijn of ik vind ze niet meer terug
- vertalen, as usual :)
- zo zou ik details die mij storen (zoals bovenstaande) kunnen verhelpen

ik heb echter zeer weinig tijd op dit ogenblik (al een tijdje niets meer kunne vertalen zoals te zien is in recente wijzigingen) door examens die nu voor de deur staan en problemen met de gezondheid :(. ook heb ik één week op twee geen internet zodat een wekelijkse update van de hoofdpagina nogal moeilijk zou worden, anders was dit met plezier gedaan.
Ik denk dus niet dat ik op dit ogenblik van veel nut zal kunnen zijn eigenlijk ;)
Back to top
View user's profile Send private message
/carlito
Guru
Guru


Joined: 31 Dec 2004
Posts: 451
Location: Belgium

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 7:19 pm    Post subject: Reply with quote

Als je wat meer tijd en zin hebt om mee te helpen laat je maar iets weten! We need all the help we can get.
_________________

.O.
..O
OOO
Back to top
View user's profile Send private message
Lazy_Dewd
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 22 Dec 2004
Posts: 144

PostPosted: Thu Jan 19, 2006 8:15 am    Post subject: Reply with quote

will do
Back to top
View user's profile Send private message
aidy
l33t
l33t


Joined: 07 Apr 2005
Posts: 915

PostPosted: Fri Feb 03, 2006 6:02 pm    Post subject: Reply with quote

Mss moeten we een lijst met vertalers maken en dan de hele tijd systematisch de engelstalige wiki aflopen...
Back to top
View user's profile Send private message
Q-collective
Advocate
Advocate


Joined: 22 Mar 2004
Posts: 2071

PostPosted: Fri Feb 03, 2006 8:14 pm    Post subject: Reply with quote

LordMyth wrote:
Mss moeten we een lijst met vertalers maken en dan de hele tijd systematisch de engelstalige wiki aflopen...

Bied jij je alvast aan? :)
Back to top
View user's profile Send private message
aidy
l33t
l33t


Joined: 07 Apr 2005
Posts: 915

PostPosted: Fri Feb 03, 2006 8:33 pm    Post subject: Reply with quote

Um ja das wel goed zo...
kheb niet so heel veel tijd (ik zit vijf dagen in de week op internaat enzo), maar ik zal zeker wel een tekst of twee per week kunnen doen.
Back to top
View user's profile Send private message
Q-collective
Advocate
Advocate


Joined: 22 Mar 2004
Posts: 2071

PostPosted: Fri Feb 03, 2006 9:11 pm    Post subject: Reply with quote

LordMyth wrote:
Um ja das wel goed zo...
kheb niet so heel veel tijd (ik zit vijf dagen in de week op internaat enzo), maar ik zal zeker wel een tekst of twee per week kunnen doen.

Kijk, concrete toezeggingen, daar kunnen we wat mee!
Wie volgt?
Ik zal zo ook wel weer eens wat meer tijd besteden aan het vertalen van dingen uit het engels naar het Nederlands.

Overigens, voor diegenen die met de engelse mods in contact staan:
Hoe zit het met de functie om alleen ingelogde personen schrijfrechten te geven? Volgens iedereen was dit immers de meest voor de hand liggende oplossing om spambotjes tegen te gaan, maar we zijn inmiddels een maandje of 6 (!) verder en de functie is er nog steeds niet. Waartoe de frontpage nog steeds noodgedwongen op slot staat voor alle normale gebruikers... En die spambotjes zijn overigens ook een belangrijke reden (denk ik) voor het stilvallen voor onze prille Nederlandse community op de Gentoo Wiki.
Wie kan hier helderheid over geven? Dit is immers best belangrijk.
Back to top
View user's profile Send private message
aidy
l33t
l33t


Joined: 07 Apr 2005
Posts: 915

PostPosted: Fri Feb 03, 2006 9:41 pm    Post subject: Reply with quote

Graag wel iemand die gewoon zegt wat ik moet doen hè, kan menietschelen wie maar ik wil dat niet zijn :D
Back to top
View user's profile Send private message
Q-collective
Advocate
Advocate


Joined: 22 Mar 2004
Posts: 2071

PostPosted: Sat Feb 04, 2006 3:17 am    Post subject: Reply with quote

LordMyth wrote:
Graag wel iemand die gewoon zegt wat ik moet doen hè, kan menietschelen wie maar ik wil dat niet zijn :D

Ja, ik was van plan om een aparte pagina te maken met een lijst van engelse artikelen die, om te beginnen, a) erg populair zijn en b) wel op de nederlandse wiki staan, maar niet vertaald zijn.

Komt morgen wel, eerst wat slapen ;)
Back to top
View user's profile Send private message
/carlito
Guru
Guru


Joined: 31 Dec 2004
Posts: 451
Location: Belgium

PostPosted: Sat Feb 04, 2006 4:34 am    Post subject: Reply with quote

Q-collective wrote:
Hoe zit het met de functie om alleen ingelogde personen schrijfrechten te geven?

Dit zal er niet komen aangezien dit indruist tegen de principes van een wiki. Dit zou jij trouwens ook moeten weten! Sta jij niet ingeschreven op de devel-mailing list?

Q-collective wrote:
Waartoe de frontpage nog steeds noodgedwongen op slot staat voor alle normale gebruikers...

Dit zal ook zo blijven. De gewone gebruiker heeft er geen nood aan om iets te veranderen aan de hoofdpagina. Deze blijft ondehouden door de mods.
Op deze manier blijft er een controle over welke artikels er op de hoofdpagina verschijnen. Natuurlijk kan iedereen wel nog meehelpen dmv artikels te nomineren voor de hoofpdagina!

Q-collective wrote:
En die spambotjes zijn overigens ook een belangrijke reden (denk ik) voor het stilvallen voor onze prille Nederlandse community op de Gentoo Wiki.

De voornaamste reden voor het stilvallen van de wiki ligt in de weinige interesse. Dit heeft natuurlijk een escalerend efect! Hoe minder wijzigingen er gebeuren, hoe minder bezoekers, ...

LordMyth wrote:
Mss moeten we een lijst met vertalers maken en dan de hele tijd systematisch de engelstalige wiki aflopen...

Misschien moeten we gewoon vertalen ipv een lijst op te stellen... :)
_________________

.O.
..O
OOO
Back to top
View user's profile Send private message
aidy
l33t
l33t


Joined: 07 Apr 2005
Posts: 915

PostPosted: Sat Feb 04, 2006 12:13 pm    Post subject: Reply with quote

Het gaat veel beter gaan als iedereen zijn vaste vijf artikels ofzo heeft zou ik zo denken
Back to top
View user's profile Send private message
/carlito
Guru
Guru


Joined: 31 Dec 2004
Posts: 451
Location: Belgium

PostPosted: Sat Feb 04, 2006 12:37 pm    Post subject: Reply with quote

Ik ben er echt van overtuigd dat zo een lijst enkel een slechte invloed gaat hebben aangezien het vertalen dan een soort verplichting zou worden...
Vrijheid is imo een heel belangrijk onderdeel van het principe van een wiki.

De beste resultaten hier zouden we halen als iedereen die in dit draadje gepost heeft regelmatig eens een bezoekje zou brengen aan de wiki en zijn ervaringen neerpent ,een artikel begint te vertalen, pagina's zou nomineren voor de frontpage, ...

Het grootste probleem met onze wiki is natuurlijk dat elke belg/nederlander goed zijn plan kan trekken in het engels en hierdoor meteen naar de engelstalige wiki gaat als hij/zij hulp nodig heeft. (Ik betrap mezelf hier regelmatig op!) Indien ik een howto raadpleegde, en ik dit enkel in het engels kon terugvinden, spoorde ik mezelf aan om dat artikel te vertalen. Zo zal de motivatie om te vertalen veel groter worden dan dat je zomaar een artikel moet vertalen dat je toegewezen werd...
_________________

.O.
..O
OOO
Back to top
View user's profile Send private message
Q-collective
Advocate
Advocate


Joined: 22 Mar 2004
Posts: 2071

PostPosted: Sat Feb 04, 2006 12:39 pm    Post subject: Reply with quote

/carlito wrote:
Dit zou jij trouwens ook moeten weten! Sta jij niet ingeschreven op de devel-mailing list?

Ik krijg al genoeg mail, geen behoefte aan nog meer eigenlijk.

/carlito wrote:
...Dit zal er niet komen aangezien dit indruist tegen de principes van een wiki...
...Dit zal ook zo blijven. De gewone gebruiker heeft er geen nood aan om iets te veranderen aan de hoofdpagina. Deze blijft ondehouden door de mods...

Ligt het nou aan mij of spreek je jezelf nou compleet tegen?

/carlito wrote:
De voornaamste reden voor het stilvallen van de wiki ligt in de weinige interesse. Dit heeft natuurlijk een escalerend efect! Hoe minder wijzigingen er gebeuren, hoe minder bezoekers, ...

Het een sluit het ander niet uit.

/carlito wrote:
Misschien moeten we gewoon vertalen ipv een lijst op te stellen... :)

Een lijst van artikelen geeft wel enige houvast voor mensen die er behoefte aan hebben.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum