Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Billig colocation i norden?
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ibn al-Hazardous
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 02 Sep 2004
Posts: 133
Location: Somewhere deep in the desert.

PostPosted: Sat Sep 24, 2005 4:53 pm    Post subject: Billig colocation i norden? Reply with quote

Rubriken säger allt. Har för närvarande en server stående på KTH ihop med några kompisar - men där kan den inte stå kvar för alltid (även om gratis är gott).

Vet någon här om nått ställe där man kan ställa datorn, få en IP, och sköta rubbet själv via SSH? Platsen spelar i princip ingen roll så länge man kan sätta sej i bilen - och vara framme samma dag (från Stockholm sett). Det ska helst vara så opretentiöst (läs: billigt) som möjligt. ;)
_________________
/Ibn
Back to top
View user's profile Send private message
c4
Guru
Guru


Joined: 21 Feb 2004
Posts: 312
Location: Sweden

PostPosted: Sun Sep 25, 2005 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

Ingen lösning riktigt, men kanske en idé.
Vid LTU finns en dataförening (LUDD) med egna lokaler och dedikerad serverhall mm, till vilken medlemmarna kan ställa sin utrustning och vara uppkopplade via universitetets linor mot Sunet. Denna service gäller, såvitt jag vet, även om studenten har slutat vid universitetet så länge personen betalat årsavgiften till föreningen.

Har du kollat om något liknande finns på KTH?
_________________
AMD64 Gentoo Hardened server
AMD64 Xubuntu Desktop
X86 Dreamlinux Vaio laptop
Back to top
View user's profile Send private message
Ibn al-Hazardous
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 02 Sep 2004
Posts: 133
Location: Somewhere deep in the desert.

PostPosted: Sun Sep 25, 2005 10:07 pm    Post subject: Reply with quote

c4 wrote:
Ingen lösning riktigt, men kanske en idé.
Vid LTU finns en dataförening (LUDD) med egna lokaler och dedikerad serverhall mm, till vilken medlemmarna kan ställa sin utrustning och vara uppkopplade via universitetets linor mot Sunet. Denna service gäller, såvitt jag vet, även om studenten har slutat vid universitetet så länge personen betalat årsavgiften till föreningen.

Har du kollat om något liknande finns på KTH?


Jag tror att det stället som vi har servern på är KTH Kistas motsvarighet (och de har sagt åt oss att flytta den "snart"), men jag kollar med han som faktiskt har gått där för säkerhets skull. :)
_________________
/Ibn
Back to top
View user's profile Send private message
Snackiz
n00b
n00b


Joined: 17 Apr 2003
Posts: 17
Location: Sweden

PostPosted: Fri Sep 30, 2005 3:57 pm    Post subject: Reply with quote

http://crystone.se/ har Colocation för 195.00 SEK per månad för 1U. De har även någon form av Lägsta pris-garanti.
Finns det något billigare (eller i samma prisklass) hos några andra är jag också intresserad av att veta det.
_________________
http://www.snackiz.com
The only reason I signed up on this forum was to help others. I got all the help I needed by searching it...
Back to top
View user's profile Send private message
Ibn al-Hazardous
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 02 Sep 2004
Posts: 133
Location: Somewhere deep in the desert.

PostPosted: Fri Sep 30, 2005 8:24 pm    Post subject: Reply with quote

Snackiz wrote:
http://crystone.se/ har Colocation för 195.00 SEK per månad för 1U. De har även någon form av Lägsta pris-garanti.
Finns det något billigare (eller i samma prisklass) hos några andra är jag också intresserad av att veta det.


Det var billigt! Det bästa jag hade hittat hittills var http://prq.se/ De har ett erbjudande på 200 kr/mån - men då var det nån special (typ mini-ITX), inte 1U (1U kostar 400). Vill man inte köpa ny hårdvara så var inte det nån cool deal. De har å andra sidan special för spelservrar etc, så det kan kanske vara bra för andra.
_________________
/Ibn
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum