Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
weinig activiteit op het nl/be forum!
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  
Author Message
wouzer
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 11 Feb 2003
Posts: 88
Location: The Hague, The Netherlands

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 5:20 pm    Post subject: weinig activiteit op het nl/be forum! Reply with quote

Ik gebruik nu ongeveer een maand Gentoo op zowel mijn server als mijn workstation. Uiteraard ben ik als complete Linux noob een hoop problemen tegengekomen. De meeste oplossingen heb ik van het internationale (engels talige) forum.

Eigenlijk vind ik een niet internationale versie van dit forum (duits, nederlands, frans) ook een beetje onzin. Iedereen kan toch wel een beetje engels schrijven en op die manier hebben veel meer mensen er iets aan.

Als het allemaal te ingewikkeld wordt kun je ook private messages sturen in het nederlands.

No offence, maar ik vind de nationale forums echt een beetje onzin. in andere woorden, dit is absoluut geen aanval op de moderators (veel lof juist!), maar alleen een gedachte die ik even wilde delen.
Back to top
View user's profile Send private message
cybermans
Apprentice
Apprentice


Joined: 04 Apr 2003
Posts: 193

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 5:29 pm    Post subject: Reply with quote

en anders is er altijd nog nos op http://gathering.tweakers.net
Back to top
View user's profile Send private message
kamikaz3
Apprentice
Apprentice


Joined: 06 Feb 2003
Posts: 187

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 6:25 pm    Post subject: Reply with quote

Voor ons is dat inderdaad geen must, de meesten kunnen wel engels
Maar veel fransen/spanjaarden/... kunnen dat niet/minder goed, allé dat vind ik toch

Mijn engels is niet perfect, maar dat van de doorsnee fransman trekt echt op niets
En dat merk je ook aan de activiteit op die fora, die ligt toch wat hoger dan op dit nederlandse.

Voor mijn part mag het hier wel blijven, het kan altijd dat ik of jij een probleem heeft die je minder makkelijk in het engels kan verwoorden
Back to top
View user's profile Send private message
wouzer
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 11 Feb 2003
Posts: 88
Location: The Hague, The Netherlands

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 6:39 pm    Post subject: Reply with quote

ok, maar ook op het internationale forum zie ik een hoop berichten in slecht engels. Mij maakt dat niets uit. Ik lees er wel doorheen en, zoals ik al heb geschreven, er zijn altijd nog private messages.

De meeste oplossingen voor mijn problemen heb ik gevonden door simpelweg te zoeken op de forums. Geen posts dus. Desnoods pak ik er een woordenboek bij.

Inderdaad is bij mij ook bekend dat fransen en spanjaarden het liefst in hun eigen taal spreken. Dat neemt niet weg dat voor ons Nederlanders en Belgen, die veelal goed engels (en duits en frans) spreken, een forum in eigen taal misschien een beetje overbodig is.

Ik moet toegeven dat ik uit gemakzucht ook wel eens een vraag stel op dit forum, maar eigenlijk vind ik het erg jammer dat de rest van de forumbezoekers er dan niets aan heeft, want hoeveel mensen op de wereld spreken er nou nederlands?
_________________
It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt. (Mark Twain)
Back to top
View user's profile Send private message
Red Nalie
Guru
Guru


Joined: 24 Mar 2003
Posts: 484
Location: Den Helder - The Netherlands - Europe - Earth - Milky Way - Universe

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 6:40 pm    Post subject: Reply with quote

cybermans wrote:
en anders is er altijd nog nos op http://gathering.tweakers.net


True, maar voor echte n00b vragen kan je daar toch echt niet terecht

Niet dat ik anti-GoT ben, ik ben zelfs een FULL-ABO van T.net, maar het is nou eenmaal zo :(

Wat betreft het NL forum, houden.
Ik kijk altijd als er een nieuwe post is (dan is het icoontje oranje) en dan kijk ik even of ik er wat aan heb of dat ik kan helpen.
_________________
Many people call me Linux-freak, I just see me as a freak who uses Linux :)

i'm a little n00bie short and stout, here is my nickname here is my SHOUT!!!1 when i get all flamed up hear me SHOUT!!1 ban me forever, kick me out
Back to top
View user's profile Send private message
aequitas
Apprentice
Apprentice


Joined: 28 Aug 2002
Posts: 190
Location: Ooy bij arnhem

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 6:40 pm    Post subject: Reply with quote

Het nederlandse forum heeft niet echt veel nut wat betreft vragen stellen. Ik gebruik altijd het engelse.

Toch geeft het zo iets van: We hebben een eigen forum. Als we het niet zouden hebben zouden we er toch om vragen, toch?
Het is meestal makkelijk om hier topics betreffende nl mirrors en andere nederlandse onzin te plaatsen.

GoT tegenwoordig zuigt giganties. Je kunt er geen enkele simpele vraag meer stellen omdat ze zichzelf superieur vinden boven iedereen die een beetje newbie is.

Cheers,
J!
_________________
I am not superstitious, that brings bad luck.
Back to top
View user's profile Send private message
wouzer
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 11 Feb 2003
Posts: 88
Location: The Hague, The Netherlands

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 6:42 pm    Post subject: Reply with quote

eigenlijk wacht ik op een reactie van de moderators :)
_________________
It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt. (Mark Twain)
Back to top
View user's profile Send private message
cybermans
Apprentice
Apprentice


Joined: 04 Apr 2003
Posts: 193

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 6:47 pm    Post subject: Reply with quote

bij tweakers krtijg je idd vaak te horen RTFM en UTFS (use the focking search) maardat komt vooral dat dat forum eigenlijk verzadigt is
Back to top
View user's profile Send private message
Red Nalie
Guru
Guru


Joined: 24 Mar 2003
Posts: 484
Location: Den Helder - The Netherlands - Europe - Earth - Milky Way - Universe

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 6:50 pm    Post subject: Reply with quote

cybermans wrote:
bij tweakers krtijg je idd vaak te horen RTFM en UTFS (use the focking search) maardat komt vooral dat dat forum eigenlijk verzadigt is


Het ergste hierin nog is dat het godsonmogelijk is om lekker te kunnen zoeken, dat is zoeken naar een naald in een hooiberg (omdat er zoveel onzin topics zijn over bepaalde problemen).

Echt zwaar irritant, daarom ben ik van GoT af en gebruik ik alleen nog maar T.net om mijn info te krijgen.
Pas bij echte problemen ga ik posten/zoeken op GoT ;)
_________________
Many people call me Linux-freak, I just see me as a freak who uses Linux :)

i'm a little n00bie short and stout, here is my nickname here is my SHOUT!!!1 when i get all flamed up hear me SHOUT!!1 ban me forever, kick me out
Back to top
View user's profile Send private message
garo
Bodhisattva
Bodhisattva


Joined: 15 Jul 2002
Posts: 860
Location: Edegem,BELGIUM

PostPosted: Mon Apr 07, 2003 10:30 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
eigenlijk wacht ik op een reactie van de moderators :)

Om eerlijk te zijn gebruik ik ook alleen maar de Engelse forums om info te zoeken en ik zou het ook handiger vinden als alles in 1 taal was. Maar vocis en een aantal anderen hadden toch graag een Nederlands forum. Ik heb de taak van het moderaten ook alleen maar aangenomen omdat vocis geen internet heeft op dit moment en omdat ik toch niet veel te doen heb.
_________________
My favorite links this month:
- Surf Random
- Web-based SSH
- Stop Spam
Back to top
View user's profile Send private message
wouzer
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 11 Feb 2003
Posts: 88
Location: The Hague, The Netherlands

PostPosted: Tue Apr 08, 2003 7:28 am    Post subject: Reply with quote

Tja, eigenlijk maakt het ook niet uit. Het zit me niet echt in de weg ofzo :)
Mensen die meerdere talen spreken hebben natuurlijk het voordeel dat ze op meerdere forums kunnen zoeken.

Dit (alle talen) Gentoo forum is wel een van de beste forums voor Linux vind ik. Je wordt snel geholpen en het geeft niet als je soms een domme vraag stelt.

Keep up the good work Garo en Foster!
_________________
It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt. (Mark Twain)
Back to top
View user's profile Send private message
water
Guru
Guru


Joined: 19 Jun 2002
Posts: 387
Location: Zierikzee, The Netherlands

PostPosted: Tue Apr 08, 2003 9:10 am    Post subject: Reply with quote

http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewforum.php?f=8 en http://forum.nedlinux.nl zijn ook redelijk newbie-vriendelijk, waarbij bij de laatste ook flink wat gentoo-gebruikers zitten.
_________________
Groeten uit Holland
Back to top
View user's profile Send private message
Stuartje
Apprentice
Apprentice


Joined: 12 Dec 2002
Posts: 165

PostPosted: Tue Apr 08, 2003 9:50 am    Post subject: Reply with quote

Ik vind dat er hier wel veel activiteit is voor maar zo een klein forumpje te zijn :)
Back to top
View user's profile Send private message
iKiddo
Guru
Guru


Joined: 27 Jun 2002
Posts: 341
Location: Europe?

PostPosted: Tue Apr 08, 2003 10:28 am    Post subject: Reply with quote

Ik vind het wel handig zo'n klein/rustig forum, dan mis je de interessante topics niet zo snel :D.
Als er hier (of in een ander forum niet in je eigen taal) een oplossing voor een probleem wordt gegeven is dat volgens mij geen probleem. Als je de search gebruikt gebruik je namelijk steekwoorden die in alle talen hetzelfde zijn. (De paketten hebben immers dezelfde namen en de commando's zijn hetzelfde).
Back to top
View user's profile Send private message
wouzer
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 11 Feb 2003
Posts: 88
Location: The Hague, The Netherlands

PostPosted: Tue Apr 08, 2003 10:32 am    Post subject: Reply with quote

Ja maar als een spanjaard een nederlands topic vindt, heeft ie daar niet zoveel aan toch? Ook al zijn de termen het zelfde.
_________________
It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt. (Mark Twain)
Back to top
View user's profile Send private message
iKiddo
Guru
Guru


Joined: 27 Jun 2002
Posts: 341
Location: Europe?

PostPosted: Tue Apr 08, 2003 10:45 am    Post subject: Reply with quote

wouzer wrote:
Ja maar als een spanjaard een nederlands topic vindt, heeft ie daar niet zoveel aan toch? Ook al zijn de termen het zelfde.

Het is toch niet zo moeilijk om te begrijpen dat als een thread begint met ... error ... en er in de volgende posts veel commando's in [code] tags staan, dat er dan ergens een oplossing tussen kan zitten? Met een klein beetje ervaring kan je al zien of je iets gevaarlijks gaat doen.
Back to top
View user's profile Send private message
aequitas
Apprentice
Apprentice


Joined: 28 Aug 2002
Posts: 190
Location: Ooy bij arnhem

PostPosted: Tue Apr 08, 2003 1:43 pm    Post subject: Reply with quote

Het zou wel handig zijn dat je bepaalde talen tijdens het zoeken kunt uitschakelen en dat ie zoiets in je profile bewaard. Het reduceerd de lijst met nuttige gevonden topic aardig wat.
_________________
I am not superstitious, that brings bad luck.
Back to top
View user's profile Send private message
H-Pi
Apprentice
Apprentice


Joined: 26 Jun 2002
Posts: 175
Location: Delft (NL)

PostPosted: Tue Apr 08, 2003 6:25 pm    Post subject: Reply with quote

aequitas: dan zoek je toch gewoon op 1 bepaald subforum? hier wordt over het algmeen best aardig gemodereerd, dus je weet over het algemeen wel waar je moet zoeken

verder: tja mensen lopen nou niet echt wat mis van die 4 pagina's topics die hier staan en ook vaak over dingen die boeiend zijn voor NLtaligen

maar ik begrijp je punt, ik krijg best vaak resultaten in het duitse forum, en dat leest nog net ff iets lastiger
Back to top
View user's profile Send private message
Red Nalie
Guru
Guru


Joined: 24 Mar 2003
Posts: 484
Location: Den Helder - The Netherlands - Europe - Earth - Milky Way - Universe

PostPosted: Tue Apr 08, 2003 6:51 pm    Post subject: Reply with quote

H-Pi wrote:
aequitas: dan zoek je toch gewoon op 1 bepaald subforum? hier wordt over het algmeen best aardig gemodereerd, dus je weet over het algemeen wel waar je moet zoeken

verder: tja mensen lopen nou niet echt wat mis van die 4 pagina's topics die hier staan en ook vaak over dingen die boeiend zijn voor NLtaligen

maar ik begrijp je punt, ik krijg best vaak resultaten in het duitse forum, en dat leest nog net ff iets lastiger


Is goed voor mn Duits, schijn ik op school te krijgen 8O
_________________
Many people call me Linux-freak, I just see me as a freak who uses Linux :)

i'm a little n00bie short and stout, here is my nickname here is my SHOUT!!!1 when i get all flamed up hear me SHOUT!!1 ban me forever, kick me out
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum