Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
[CAT]Catalans benvinguts! Welcome Catalans!
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next  
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Other Languages
View previous topic :: View next topic  
Author Message
marcg
n00b
n00b


Joined: 10 Jul 2005
Posts: 1

PostPosted: Sun Jul 10, 2005 5:24 pm    Post subject: Jo també Reply with quote

Hola,

Apunte-m'hi a mi també!

Salut!
Back to top
View user's profile Send private message
eselma
n00b
n00b


Joined: 10 Jul 2005
Posts: 1
Location: Tarragona (CATALONIA)

PostPosted: Sun Jul 10, 2005 10:27 pm    Post subject: [CAT] Com més serem, més riurem... Reply with quote

La meva experiència en Gentoo (de moment) és mínima, però amb el vostre ajut (i el de GCC, suposo) anirem fent.

Per cert, encara no arribem a la vintena?

Una mica d'ànims, que s'acosten les vacances.

eselma
_________________
--
Back to top
View user's profile Send private message
fredolic
n00b
n00b


Joined: 11 Jul 2005
Posts: 18

PostPosted: Mon Jul 11, 2005 7:46 am    Post subject: Reply with quote

Ep, un més al sac.

He de confessar, però, que estic molt verd en els fòrums de gentoo. De fet, és la meva primera aportació.

Quant a la pròpia distribució, ja som fidels companys des de fa temps i espero poder ajudar. 8)
Back to top
View user's profile Send private message
jvprat
n00b
n00b


Joined: 19 Jun 2004
Posts: 10

PostPosted: Mon Jul 11, 2005 5:47 pm    Post subject: Reply with quote

Bones,

afegiu-me a mi també a la llista ;)
Back to top
View user's profile Send private message
quelo
n00b
n00b


Joined: 26 May 2004
Posts: 7

PostPosted: Tue Jul 12, 2005 4:31 pm    Post subject: Reply with quote

Un altre més!!!
Back to top
View user's profile Send private message
artomb
n00b
n00b


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1

PostPosted: Tue Jul 12, 2005 10:20 pm    Post subject: Reply with quote

I un altre!
Tot sigui pel català :P
Back to top
View user's profile Send private message
quimix
n00b
n00b


Joined: 13 Jul 2005
Posts: 1

PostPosted: Wed Jul 13, 2005 6:34 pm    Post subject: Jo també Reply with quote

Hola gentooneros, jo també m'apunto al forum.
Back to top
View user's profile Send private message
rvalles
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 19 Feb 2003
Posts: 121

PostPosted: Fri Jul 15, 2005 2:34 pm    Post subject: Reply with quote

1. quelcom
2. Raharu
3. asph
4. mad93
5. CatOsMandros
6. SiMkiN
7. HeCTOr
8. M0M0
9. Corellian
10. FiRe
11. themacboy
12. xaman
13. perepie
14. Glaurung
15. focahclero
16. enboig
17. viufinslamort
18. marcg
19. eselma
20. fredolic
21. jvprat
22. quelo
23. artomb
24. quimix
25. rvalles

Un més!
Back to top
View user's profile Send private message
celebdor
n00b
n00b


Joined: 15 Jul 2005
Posts: 1
Location: Olesa de Montserrat

PostPosted: Fri Jul 15, 2005 6:59 pm    Post subject: Reply with quote

Afegiu-m'hi a mi també, i s'hi s'ha de fer qualsevol traducció, web o desenvolupar qualsevol cosa per facilitar Gentoo i, en definitiva, Linux als catalanoparlants ho faré encantat.

PD: No es podria demanar una mica de hosting a alguna universitat del nostre país per a fer un portal linux en català on gentoo, però també altres hi tinguessin lloc. Aprofitant el copyfight intentaré moure fils, que potser el marenostrum...
Back to top
View user's profile Send private message
Corellian
n00b
n00b


Joined: 29 Oct 2003
Posts: 65
Location: Catalunya (Europe)

PostPosted: Fri Jul 15, 2005 7:14 pm    Post subject: Reply with quote

M'he estat fixant que la web principal (www.gentoo.org) no dona opció enlloc de triar l'idioma a visualitzar la web.
Perquè no adopten la idea de afegir l'opció d'escollir l'idioma amb què es vol visualitzar? (Tal com tenen per exemple, moltes pàgines de GNU)
D'aquesta manera potser, no seria necessari tenir un espai web per cada idioma. (I d'aquesta manera s'unifiquen esforços).

Què en penseu?

PD: No és per contradir els que són de la opinió de inaugurar un espai web sobre Gentoo en Català, sinó discutir de si resulta necessari o no, realment :)
_________________
GPG Key-ID: 0x564903FA - Jabber ID: corellian@swissjabber.ch
Back to top
View user's profile Send private message
xaman
n00b
n00b


Joined: 17 Jun 2005
Posts: 25
Location: Vallès Oriental - Països Catalans

PostPosted: Sat Jul 16, 2005 1:54 pm    Post subject: Es busquen moderadors Reply with quote

Ja tan sols falten 3 usuaris catalans per aconseguir el forum. No se on s'ha de demanar. Algu assumeix la tasca? Suposo que també farà falta algun moderador. A veure si els veterans moveu alguns fils.

Doncs sobre això de la web crec que l'ideal seria que fos multilingüe com http://www.debian.org o http://tikiwiki.org/tiki-index.php (m'encanta aquest sistema de webs dinàmiques :P ). Però no se si és més complicat convencer a tota la comunitat de gentoo de fer aquest canvi o crear gentoo-ca.org. Igualment també m'ofereixo a col·laborar en el què pugui i faci falta.

Salut i a veure si en pesquem a 3 més!
_________________
No pots separar pau de llibertat perquè ningú pot viure en pau a no ser que tingui la seva llibertat. Malcom X
Visiteu http://www.focnou.org Portal de l'EI en construcció. Està obert a propostes i col·laboracions!
Back to top
View user's profile Send private message
quelcom
Guru
Guru


Joined: 16 Mar 2004
Posts: 306
Location: Catalonia

PostPosted: Mon Jul 18, 2005 9:21 am    Post subject: Re: Es busquen moderadors Reply with quote

xaman wrote:
Ja tan sols falten 3 usuaris catalans per aconseguir el forum. No se on s'ha de demanar. Algu assumeix la tasca? Suposo que tamb� far� falta algun moderador. A veure si els veterans moveu alguns fils.


No crec que sigui tan facil. De fet els Hungaresos son força mes que nosaltres i per ara tampoc tenen forum propi. Per altra banda les ultimes declaracions de "els que manen" son:
Deathwing00 wrote:

El grup d'administradors i moderadors globals de Gentoo ha decidit que de moment feu servir el forum genèric 'Other Languages' i que marqueu tots els vostres fils de discusió amb l'etiqueta inicial [CAT]. Per ara mantindrem les vostes conversacions en aquest forum. Si trobem convenient en un futur no necessàriament lunyà crear un forum exclusiu per la llèngua catalan, automàticament hi mourem tots els fils i us ho farem saber.


El que podriem tenir a dia d'avui es la interficie del forum en catala, pero per ells implica tenir un forum en la mateixa llengua, cosa que no acabo d'entendre.

PD: Sento no accentuar les paraules, pero el teclat en el que estic no les soporta :?

Salut !
Back to top
View user's profile Send private message
flipy
Apprentice
Apprentice


Joined: 15 Jul 2004
Posts: 232

PostPosted: Mon Jul 18, 2005 7:24 pm    Post subject: Reply with quote

Un més pe'l gruuuuuuuuuuuup :D
per cert, algu sap com perque el suport dmraid a les versions de 2005 sembla que no tiri? em detecta la metadata del raid pero no em mapeja res (ni em fa el node a /dev/mapper)
Back to top
View user's profile Send private message
Corellian
n00b
n00b


Joined: 29 Oct 2003
Posts: 65
Location: Catalunya (Europe)

PostPosted: Mon Jul 18, 2005 11:59 pm    Post subject: Reply with quote

flipy wrote:
per cert, algu sap com perque el suport dmraid a les versions de 2005 sembla que no tiri? em detecta la metadata del raid pero no em mapeja res (ni em fa el node a /dev/mapper)


Potser seria millor que ho posessis a un nou fil, no? Així ho veuria més gent ;)
_________________
GPG Key-ID: 0x564903FA - Jabber ID: corellian@swissjabber.ch
Back to top
View user's profile Send private message
flipy
Apprentice
Apprentice


Joined: 15 Jul 2004
Posts: 232

PostPosted: Tue Jul 19, 2005 11:11 am    Post subject: Reply with quote

Corellian wrote:
flipy wrote:
per cert, algu sap com perque el suport dmraid a les versions de 2005 sembla que no tiri? em detecta la metadata del raid pero no em mapeja res (ni em fa el node a /dev/mapper)


Potser seria millor que ho posessis a un nou fil, no? Així ho veuria més gent ;)

el problema es que ja ho vaig posar en un fil (el seu dia), ho pregunto cada vegada que entro a IRC, intento esbrinar algo per les news... pero res de res... aixi que entre catalans segur que m'hi entenc millor :oops:
Back to top
View user's profile Send private message
xaman
n00b
n00b


Joined: 17 Jun 2005
Posts: 25
Location: Vallès Oriental - Països Catalans

PostPosted: Tue Jul 19, 2005 7:22 pm    Post subject: Reply with quote

Els administradors diuen:
Quote:
Si trobem convenient en un futur no necessàriament lunyà crear un forum exclusiu per la llengua catalana, automàticament hi mourem tots els fils i us ho farem saber.


Qui són "els que manen"? Quins sistemes de democràcia interna té la comunitat de gentoo? Hem d'esperar que els administradors creguin convenient una cosa que no els va ni els ve? Hi ha uns criteris fixes o depèn de l'humor amb què es llevin els administradors?

Segons quines siguin les respostes potser ens hauriem de plantejar algunes coses. De moment m'espero a tenir més informació.

Salut!
_________________
No pots separar pau de llibertat perquè ningú pot viure en pau a no ser que tingui la seva llibertat. Malcom X
Visiteu http://www.focnou.org Portal de l'EI en construcció. Està obert a propostes i col·laboracions!
Back to top
View user's profile Send private message
quelcom
Guru
Guru


Joined: 16 Mar 2004
Posts: 306
Location: Catalonia

PostPosted: Wed Jul 20, 2005 10:29 am    Post subject: Reply with quote

Segons ells, els fòrums internacionals estan per a les persones que no dominen l'anglès i desitgen parlar amb una llengua que dominin com ara la llengua materna.

Els que se'ns va dir primer es que tots dominavem el castellà, tot i que per a molts no es pas la llengua materna. Així doncs ens oferien el fòrum en español per a formular les nostres consultes (escrivint en castellà clar).

Tanmateix ja hem escoltat de tot, com ara:
Quote:
In theory catalan is mainly a political language, that linguistically is rather close dialect to spanish.

En fi...

Finalment la decisió es que, com qualsevol altra llengua, un fòrum en català serà viable si som un grup suficientment ampli i si la posada en marxa del fòrum implica un caudal de missatges/visites suficient. Fins aquest moment, ens haurem de ressignar a escriure a Other Languages amb l'etiqueta [CAT].

Tot el procés pot ser llegit en el següent fil:
https://forums.gentoo.org/viewtopic-t-296449-start-0-postdays-0-postorder-asc-highlight-.html

Sobre les preguntes:
- Els que manen son el grup de administradors/moderadors.
- Pel que sembla les decisions es prenen en grup (com a mínim les que afecten directament al fòrum).
- Hi ha un moderador que parla català. Si algun dia es viable el fòrum català ell hauria de ser l'encarregat de portar 'la veu cantant' dins el grup de admins/mods (lògicament sempre que ell hi estigui disposat).

No se a que et refereixes en plantejar-nos altres coses.

Per ara tenim el projecte de traduir la documentació de Gentoo en català. Està en una fase inicial pero poc a poc alguns ens ficarem en marxa.
http://www.elnyu.com/index.php/Gentoo-ca (Gràcies frangor)

També acostumem a estar 4 o 5 al canal #gentoo-ca dins de freenode.

[OFF-TOPIC]
Estic sense internet a casa mentres espero a que m'arribi l'ADSL. La meva època 56kb ha acabat :lol:
[/OFF-TOPIC]

Bé, se m'acaba el temps. Salut !
Back to top
View user's profile Send private message
xaman
n00b
n00b


Joined: 17 Jun 2005
Posts: 25
Location: Vallès Oriental - Països Catalans

PostPosted: Sat Jul 23, 2005 10:26 pm    Post subject: Reply with quote

Pel què he vist en el forum de què parles no és que ningú s'oposi a crear forums en català, a part de què ho trobin més o menys encertat. Pel què em sembla el problema que veuen és la feina que comporta als administradors o moderadors.

Si el problema és que no volen assumir la feina de mantenir forums en català es podria plantejar que algú s'ofereixi a fer de moderador o administrador del fòrum català.

El dubte que em queda és: què cal per ser administrador o moderador i com es decideix qui ho és?

I si la qüestió és de volum de missatges i usuaris no podem fer res més que començar a utilitzar els forums tan com puguem i convidar tots als usuaris de gentoo a sumar-se a la comunitat.

Gràcies per la informació i salut!

Seguirem lluitant...
_________________
No pots separar pau de llibertat perquè ningú pot viure en pau a no ser que tingui la seva llibertat. Malcom X
Visiteu http://www.focnou.org Portal de l'EI en construcció. Està obert a propostes i col·laboracions!
Back to top
View user's profile Send private message
Corellian
n00b
n00b


Joined: 29 Oct 2003
Posts: 65
Location: Catalunya (Europe)

PostPosted: Tue Jul 26, 2005 10:32 pm    Post subject: Reply with quote

Per cert, el títol d'aquest fil, no hauria de ser: "[CAT] Catalans benvinguts! (Welcome catalans)" ?
Noti's el "Welcome" amb una "l" només :roll:
_________________
GPG Key-ID: 0x564903FA - Jabber ID: corellian@swissjabber.ch
Back to top
View user's profile Send private message
quelcom
Guru
Guru


Joined: 16 Mar 2004
Posts: 306
Location: Catalonia

PostPosted: Wed Jul 27, 2005 8:53 am    Post subject: Reply with quote

Corellian wrote:
Per cert, el títol d'aquest fil, no hauria de ser: "[CAT] Catalans benvinguts! (Welcome catalans)" ?
Noti's el "Welcome" amb una "l" només :roll:


Tens tota la raó, rectifico ara mateix.

Sempre m'he preguntat per què s'escriu amb una 'l'. Si 'bé' es well per quin motiu s'escriu welcome ?

Vaig a editar. Gràcies :wink:

EDIT: Ja que estem parlant del títol, en viufinslamort comentava que millor Catalans que Catalonians, ja que s'exclou els companys del País València, Catalunya Nord, Illes, etc.
Jo per Catalonians em refereixo a gent de parla catalana arreu del món, siguin d'on siguin, però potser té raó i es pot malinterpretar. Que en penseu?

Salut !
Back to top
View user's profile Send private message
Cafetino
n00b
n00b


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 3
Location: Catalunya

PostPosted: Sat Jul 30, 2005 11:22 am    Post subject: Reply with quote

Bon dia!

Apunteu un altre Català a la llista :P

Fa un parell de setmanetes que he fet la meva migració de mandriva a gentoo, i la veritat es que n'estic molt content.


Vinga adeu
Back to top
View user's profile Send private message
Corellian
n00b
n00b


Joined: 29 Oct 2003
Posts: 65
Location: Catalunya (Europe)

PostPosted: Mon Aug 01, 2005 3:03 pm    Post subject: Reply with quote

quelcom wrote:
Jo per Catalonians em refereixo a gent de parla catalana arreu del món, siguin d'on siguin, però potser té raó i es pot malinterpretar. Que en penseu?

Jo opino que té raó, ja que Catalonians l'has derivat de Catalonia, quan no tota la gent de parla catalana prové de Catalunya ;)
Crec que s'ha seguir la manera correcte de d'anomenar-ho: «Catalans».
_________________
GPG Key-ID: 0x564903FA - Jabber ID: corellian@swissjabber.ch
Back to top
View user's profile Send private message
quelcom
Guru
Guru


Joined: 16 Mar 2004
Posts: 306
Location: Catalonia

PostPosted: Mon Aug 01, 2005 9:39 pm    Post subject: Reply with quote

Títol editat

Demano perdó si algú s'ha sentit molestat i agraeixo que m'ho feu saber per no cagar-la en un futur :oops:

Salut
Back to top
View user's profile Send private message
Gueriller_del_Llobregat
n00b
n00b


Joined: 23 Aug 2005
Posts: 3
Location: El Prat de L. (Catalan Countries)

PostPosted: Tue Aug 23, 2005 9:33 pm    Post subject: ep! Reply with quote

Hola sóc nou!

Voldria demanar ajuda pq no tinc ni idea de com instal·lar això! ara per ara vaig amb el windows... :cry:
Moltes gràcies!!

salut!
Back to top
View user's profile Send private message
edu
n00b
n00b


Joined: 25 Feb 2006
Posts: 2

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 4:26 pm    Post subject: Bona tarda Reply with quote

Bona tarda,

Un més per aquí :)

Ara mateix estic instal·lant gentoo en un iBook G4 una mica vell, a veure com prova. Feia molt temps que no instal·lava cap gentoo (3 anys i mig), i les altres máquines les tinc amb Ubuntu (un ubuntu desktop i una ubuntu server).

Bé, un plaer. Potser alguns ens coneixem de BaDoPi (corellian?)

Salut,
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Other Languages All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum