Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Dansk gentoo mirror
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kakakoka
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 14 May 2003
Posts: 147
Location: Denmark

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 8:17 am    Post subject: Dansk gentoo mirror Reply with quote

Jeg er ikke sikker på omstændighederne, men min kammarat der går på diku (datalogisk institut københavns universitet) siger at diku har valgt at lægge serverne (eller var det klienterne?) om til gentoo linux og at diku i den forbindelse har oprettet et gentoo rsync mirror. Jeg ved ikke om der er hold i sagerne, men jeg skal da i hvert fald selv prøve det:

GENTOO_MIRRORS="ftp://rsync.gentoo.diku.dk/"
SYNC="rsync://rsync.gentoo.diku.dk/gentoo-portage"

Personligt er jeg på forskningsnettet og bor 500 meter fra diku, så det er da en glædelig nyhed hvis det holder :)

Så mangler vi bare gentoo.dk
_________________
Aspiring to once become a great geek
---
"Tachikoma": AMD TB 1300 Mhz, ECS-K7S5A (SIS 735), (noname) RADEON 8500, Hercules Gametheater XP, Pinnacle PCTV pro
"Pyonpyon": Athlon 2500+ Barton, MSI K7N2-delta-ISLR (Nforce2), Sapphire Radeon 9600 Pro
Back to top
View user's profile Send private message
andybrandorff
n00b
n00b


Joined: 03 Aug 2004
Posts: 57
Location: denmark

PostPosted: Thu Oct 14, 2004 11:15 am    Post subject: danske mirror Reply with quote

ja til efter året vid der komme et mere. Jeg vil ligge et indlæg her på siden når det er oppe at køre.
men P.T har jeg plads mangel på min server. og køre med en anden destro end Gentoo SME-server. er der nogen der ved om det er muligt at køre et gentoo mirror hvis jeg køre med sme-server. Da jeg i så fald kan komme op med mirroet til næste uge.
Back to top
View user's profile Send private message
garfield
n00b
n00b


Joined: 03 Oct 2003
Posts: 14
Location: Aalborg, Denmark

PostPosted: Mon Oct 18, 2004 1:28 pm    Post subject: Re: danske mirror Reply with quote

andybrandorff wrote:
ja til efter året vid der komme et mere. Jeg vil ligge et indlæg her på siden når det er oppe at køre.
men P.T har jeg plads mangel på min server. og køre med en anden destro end Gentoo SME-server. er der nogen der ved om det er muligt at køre et gentoo mirror hvis jeg køre med sme-server. Da jeg i så fald kan komme op med mirroet til næste uge.


Der findes information om opsætning i docs til både rsync og distfiles. Da der blot er tale om hhv. en rsync-service og http- og/eller ftp-service skulle der ikke være problemer med at køre det fra andre systemer end Gentoo Linux (hvad står Gentoo SME forresten for??).

Det ser desuden tilsyneladende ud til UNI-C også har et eller andet i kog.
http://mirror.uni-c.dk/gentoo/
Back to top
View user's profile Send private message
andybrandorff
n00b
n00b


Joined: 03 Aug 2004
Posts: 57
Location: denmark

PostPosted: Mon Oct 18, 2004 3:37 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg mente ikke gentoo sme. men at jeg i ågeblikket køre sme-server.
en destro der er lavet ud fra rethat.
Den har den fordel at den er nem at sætte op. Men den ulempe at den har svært at få 100% styr over & få til at snakke med andre linuxer.
Back to top
View user's profile Send private message
ktm
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 13 Aug 2004
Posts: 144
Location: Denmark

PostPosted: Sat Jan 08, 2005 11:44 pm    Post subject: Reply with quote

Ja DIKU er jo gået fra Red Hat over til Gentoo 8) Der var lidt problemer med det i starten, men nu er det begyndt at køre rigtig godt. Og så hjælper det jo også på det, at serverne er blevet udskiftet med nogle store Pentium 4 dyr, noget som virkelig kan mærkes i rapportperioderne hvor serverne før kørte utroligt langsomt.

Men jeg kan klart anbefale det mirror til folk her i landet, fungere rigtig hurtigt og bliver opdateret hver dag. Rsync-delen synkroniseres kl. 1:01 om natten, mens distfiles-delen synkroniseres kl. 3:01 om natten.

Er der andre diku folk herinde?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum