Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Open source market voor android!!!!!!!
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  
Author Message
socialdefect
n00b
n00b


Joined: 25 Oct 2009
Posts: 20

PostPosted: Tue Mar 13, 2012 1:00 am    Post subject: Open source market voor android!!!!!!! Reply with quote

Vast dat velen van jullie net als ik een Android telefoon of tablet hebben. Dus komt het ook vast vaak voor dat je urenlang op zoek bent naar een fantsoenlijke en betrouwbare app met natuurlijk het liefst een open source licentie. Dit kost dus vaak een hoop zoekwerk of je neemt genoegen met de meest bizarre voorwaarden om toch snel iets te heben waarmee je vooruit kan....

Het kan natuurlijk ook beter... Wanneer de FSF zich ermee gaat bemoeien bv ;) Die voeren namelijk een campagne genaamd Free Your Android. Vanuit dit project word uitgelegd waarom en waar Android toch niet zo perfect is als velen denken. Ik dacht tot voorkort nog dat Android op de Google Apps na helemaal open source is maar blijkbaar ontbreken er toch nog wat onderdeeltjes zoals o.a. ondersteuning voor GPS en bellen :evil:

FSF is dus druk bezig met het aanvullen van de ontbrekende onderdelen om zo hun Replicant OS te kunnen bouwen. Ook hoort daarbij natuurlijk een vervanger voor de Android Market en die werkt al op de meeste telefoons. De market app heet F-droid en is in een woord GEWELDIG. Ik ga me zelfs niet uitlaten over de filter mogelijkheden want zoiets kan ik niet meer verwoorden voor een forum voor alle leeftijden :P Gewoon Snel Installeren dus en zelf achter komen.

Er is maar een nadeel aan F-droid en dat is de nogal magere repo MAAR daar kunnen wij natuurlijk allemaal bij helpen door:





Als iedereen zijn favoriete en/of eigen apps aanmeld dan kunnen we de Google apps tegen volgende week geheel verwijderen (of hoeven we die niet met veel moeite installeren onder sommige roms)

Groeten, Socialdefect
_________________
FREE SOFTWARE FOR FREE PEOPLE !!!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum