| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
disturbed Apprentice

|
Posted: Thu Jul 03, 2003 11:10 pm Post subject: snelheidsprobleem |
|
|
yu
ik hem juist ne gentoo gezet op mijne server (P3 600 192 meg ram & 80 gig hd 5400) probleem is dat die nu op zijn / een 8.9Mb/s sluist op een FTP (pure-ftpd) en als ik die zelfde files op /schijf2 of /schijf3 probeer te zetten heb ik grote up en down pieken van 0 tot 7MB/s die sinusiodaal gaan.
die /schijf2 & /schijf3 zijn gemount als 2 35gig partitie van dezelfde schijf als / (reiserfs)
iemand enig id hoe ik die pieken wegkrijg ? mijn dma staat aan.
merci
grtz _________________ A computer is like airconditioning. When you open windows, it doesn't work. |
|
| Back to top |
|
 |
disturbed Apprentice

|
Posted: Fri Jul 04, 2003 4:02 pm Post subject: |
|
|
de server is ook vreselijk traag.
gaat 3 keer trager dan mijne celly 366 iemand eenig id ? _________________ A computer is like airconditioning. When you open windows, it doesn't work. |
|
| Back to top |
|
 |
AlterEgo Veteran

|
Posted: Fri Jul 04, 2003 7:31 pm Post subject: |
|
|
Als er al een oplossing bestaat: probeer eens een andere kernel, in het bijzonder een 2.5.74-mm kernel (emerge mm-sources), en geef de scheduler=AS parameter mee aan je bootmanager.
Met een IDE-rewrite, en een scheduler die geoptimaliseerd is voor data-throughput, heb je een kans dat het beter gaat.
Of je een 2.5 kernel op een server wil hebben, is geheel aan jou uiteraard  |
|
| Back to top |
|
 |
disturbed Apprentice

|
Posted: Sat Jul 05, 2003 11:07 am Post subject: |
|
|
ja ik wil dat wel proberen is die kernel nen gentoo kernel ? _________________ A computer is like airconditioning. When you open windows, it doesn't work. |
|
| Back to top |
|
 |
water Guru

Joined: 19 Jun 2002 Posts: 387 Location: Zierikzee, The Netherlands
|
Posted: Mon Jul 07, 2003 10:41 am Post subject: |
|
|
2.5.74 is een experimentele kernel, maar inmiddels (bijna) beta. Er bestaat vermoedelijk Gentoo-variant van, want dan zouden er al patches bestaan op een kernel die nog geen eens gereleased is. _________________ Groeten uit Holland |
|
| Back to top |
|
 |
disturbed Apprentice

|
Posted: Tue Jul 15, 2003 4:42 pm Post subject: |
|
|
alle nice nou krijg ik dit :
reboten en tegen 11MB/s sluizen en dan een dagje laten staan en dan maar tegen 3.5MB/s sluizen .... mijn netwerk is goed in orde dus daar ligt het niet aan... some help plz
btw gebruik nog altijd de 2.4.20 kernel _________________ A computer is like airconditioning. When you open windows, it doesn't work. |
|
| Back to top |
|
 |
disturbed Apprentice

|
Posted: Mon Jul 21, 2003 11:57 am Post subject: |
|
|
op lan bleek mijne gentoo ook constant te crashen na dak der 5 gig had doorgetrokken... de linuxmensen daar dachten verkeerde netwerkdriver in kernel... hoe los ik dit op ? _________________ A computer is like airconditioning. When you open windows, it doesn't work. |
|
| Back to top |
|
 |
|