Zubzub wrote:sudo su?
Je doet alsof ik alles al weet en dat ik dat maar had moeten weten.. dat is dus niet zo. Maar iniedergeval bedankt.
Edit: Als ik ifconfig eth0 intik, dan ziet ie de kaart gewoon (Als ik alleen ifconfig intik, dat staat lo er alleen). Maar als ik dhcpcd eth0 gebruik, krijg ik een timeout.. mischien komt dit omdat in de Netwerk instellingen van Windows de ethernet kaart wel een IP heeft, en geen DHCP ingesteld heeft. Dit komt omdat VMWare dit heeft ingesteld, en ik denk dat dat goed is, want op de LiveCD van Ubuntu had ik wel internet.
Dus.. iemand tips of suggesties?
Edit 2: Hoe hebben jullie allemaal Gentoo geinstalleerd? Via de LiveCD? En gelijk op HD of via een emulator? Want ik begin me te ergeren aan VMWare. Ik heb opeens twee extra LAN NIC's en geen idee hoe die ingesteld staan, omdat VMWare dat heeft gedaan. Als ik nou gewoon een tweede HD koop, en die hele LiveCD vergeet en die hele troep gewoon download en installeerd, want er staat volgens mij nog een andere ISO i.p.v. de LiveCD op die download page.
Edit 3: Ik denk dat ie 't doet. Als ik ifconfig intik staat eth0 er nu ook gewoon bij. Omdat de ethernet kaart al op bridged stond, dacht ik dat die al ingesteld was.. niet dus, ik moest in VMWare de kaart nog instellen!
En natuurlijk deed dhcpcd eth0 het ook meteen.