Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Firefox "vägrar" intigrera sig
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Empress
n00b
n00b


Joined: 13 Apr 2004
Posts: 47
Location: Home

PostPosted: Sat Jul 15, 2006 7:10 pm    Post subject: Firefox "vägrar" intigrera sig Reply with quote

Hejsan.

Installerade gtk-engines-qt på datorn för att få samma stil på hela min desktop ja då även på dessa GTK-program... Det fungerar underbart bra förutom med Firefox. Startar jag Firefox så ser den fortfande tråkig ut. För att det skall funka i Firefox så måste jag ha Firefox öppen sedan så får jag logga ut från hela KDE-Sessionen och logga in igen för att få Firefox att ta till sig min KDE-Stil. Skulle jag stänga ned Firefox , av en eller annan anledning, ja då får jag "börja om" igen från början igen.

Till saken hör att detär Firefox-bin för jag kör med AMD64. Men jag själv har svårt att tänka mig att det skulle ha med saken att göra.

Är det någon som vet vad det kan bero på.

Jag har följt denna lilla guide HOWTO Integrate Firefox with KDE. Ändå funkar det inte helt på "rätt sätt".
_________________
Thanx instead of Thanks, was a spell I learn from an American gay. :lol:
Back to top
View user's profile Send private message
Sachankara
l33t
l33t


Joined: 11 Jun 2004
Posts: 696
Location: Stockholm, Sweden

PostPosted: Fri Sep 01, 2006 2:38 pm    Post subject: Re: Firefox "vägrar" intigrera sig Reply with quote

Tja, Firefox renderar alla "pseudowidgets" mot samma renderingsgränssnitt som Gecko kör mot. Därför kommer det aldrig integrera särskilt bra, oavsätt GTK eller QT. Jag rekommenderar att du kör Konqueror i stället om det är viktigt.

Lite offtopic så att säga, men var har du fått bilden på din avatar ifrån? ;)
_________________
Gentoo Hardened Linux 2.6.21 + svorak (Swedish dvorak)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum