Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Welke mensen kun jij het moeilijkst van linux overtuigen?
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

Goto page Previous  1, 2, 3  
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  

Wie vind jij het lastigste te overtuigen om linux (gentoo)linux te gebruiken
Familie
10%
 10%  [ 10 ]
Ouders
14%
 14%  [ 14 ]
broer(tje) en/of (je)Zus(je)
9%
 9%  [ 9 ]
Vrienden
19%
 19%  [ 19 ]
Klasgenootjes
13%
 13%  [ 13 ]
Wildvreemden
6%
 6%  [ 6 ]
Je vriendin
10%
 10%  [ 10 ]
Je vriend
1%
 1%  [ 1 ]
Je postbode
6%
 6%  [ 6 ]
Iemand anders namelijk.....
9%
 9%  [ 9 ]
Total Votes : 97

Author Message
guni
Apprentice
Apprentice


Joined: 18 May 2003
Posts: 193
Location: Belgium lommel

PostPosted: Fri Jun 20, 2003 10:47 pm    Post subject: Reply with quote

Mensen die beweren dat ze met xp nog nooit probs gehad hebben, die kan je niet overtuigen om over te stappen naar linux...

En ik vind da ze op de scholen al veel sneller moeten overschakelen naar linux, want zoals het nu is verplichten ze ons om m$ progs te kopen...

grtz guni
Back to top
View user's profile Send private message
aequitas
Apprentice
Apprentice


Joined: 28 Aug 2002
Posts: 190
Location: Ooy bij arnhem

PostPosted: Sat Jun 21, 2003 8:51 am    Post subject: Reply with quote

Scholen worden gesponsoord om m$ te leren aan studenten. En wie denk je dat die sponsorgelden betaald. De klant met zijn licenties van 150 pleuro per cd.
_________________
I am not superstitious, that brings bad luck.
Back to top
View user's profile Send private message
ichnaton
n00b
n00b


Joined: 28 May 2003
Posts: 21
Location: Maassluis, Holland

PostPosted: Sun Jun 22, 2003 6:43 pm    Post subject: overtuigen? Reply with quote

Zoals de Matrix Reloaded ons leert:
Quote:

You have already made the choice. The only reason you're here is to understand why.


Ofwel: je zal niemand overtyugen tenzij die eigenlijk al overtuigd was. Geef tegenstanders ook geen extra houvast, laat ze maar lekker bij hun keuze blijven.
Back to top
View user's profile Send private message
ichnaton
n00b
n00b


Joined: 28 May 2003
Posts: 21
Location: Maassluis, Holland

PostPosted: Sun Jun 22, 2003 6:48 pm    Post subject: en wat wil je dan wel? Reply with quote

wHAcKer wrote:
op school is het een HEL, al die bakken (een stuk of 300) draaien win2k / winxp (cdrom disabled in bios dus je kan zelfs geen knoppix booten).


Dat ze er geen ei van bakken snap ik wel. Ik ben er zo ene die les geeft en na de zomer een servertje voor de school gaat inrichten. Wat zou je voor services gaan draaien?
Back to top
View user's profile Send private message
savale
n00b
n00b


Joined: 04 Apr 2003
Posts: 17

PostPosted: Mon Jul 14, 2003 11:02 pm    Post subject: Reply with quote

de grootste reden dat ik zelf ook nog niet helemaal overtuigd ben is omdat ik dingen mis...ik mis flash mx voor wat website ontwikkeling bijvoorbeeld...het missen van dergelijke programma's is de reden dat ik nog steeds dualboot werk. een andere reden is dat windows zo lekker makkelijk is omdat je dat allemaal al een keer hebt uitgezocht en je dat allemaal al weet hoe je het moet gebruiken. is er trouwens al een msn 6 linux kloon? :P
Back to top
View user's profile Send private message
xming
Guru
Guru


Joined: 02 Jul 2002
Posts: 441

PostPosted: Tue Jul 15, 2003 12:59 pm    Post subject: Reply with quote

dooie :)
Back to top
View user's profile Send private message
Maddy
n00b
n00b


Joined: 20 Jul 2003
Posts: 7
Location: Torhout/België

PostPosted: Tue Jul 22, 2003 1:40 pm    Post subject: Reply with quote

guni wrote:
Mensen die beweren dat ze met xp nog nooit probs gehad hebben, die kan je niet overtuigen om over te stappen naar linux...
grtz guni


Persoonlijk vind ik het ook moeilijk, heb zelf al verschillende systemen geinstaleerd met WinXP van een PII 233 over een K6-2 450 naar een Atlon XP2400 met allemaal verschillende hardware in, en telkens werkt alles goed zonder problemen, zonder dat er uren 'gefoefeld' :? moet worden.

Als je dit vergelijkt met het instaleren van 'een' Linux systeem dan is er een groot verschil, de kans dat je een stuk hardware tegenkomt die pas na veel 'gefoefel' ondersteund word is veel groter, neem nu bijvoorbeeld mijn USB Banxafe toestelletje, of m'n USB Labtec webcam of m'n USB labtec microfoon of zelfs nog maar de hardware ondersteuning van m'n motherboard (leadtek k7ncr18d) kan problemen opleveren of niet alle hardware word volledig ten volle benut. Zelfs bij 'grote' distributies zoals Suse, Redhat en Mandrake zie je nog veel uitroeptekentjes en woorden zoals problematisch staan wat betreft hardware.

Ja dan moet je toch wel goed in je schoenen staan om iemand anders te overtuigen om die stap te zetten.

Persoonlijk ben ik er dan ook van overtuigd dat de echte desktop stormloop van Linux pas zal komen als het hardware gedeelte volledig onder controle is.

Zelf heb ik thuis 2 computers daarvan 1 XP en 1 dual XP/Mandrake(iets ouder motherboard dat wel volledige ondersteund word,alhoewel ik de DXR-3 kaart nog niet in gang heb gekregen). Bij beide computers is het van belang dat alles 'blijft' werken zoals het nu werkt en op dit moment lukt dit voor mij nog niet onder Linux, echter ik ben bezig met het samensparen van de nodige hardware onderdelen voor een derde exemplaar dat ik volledig ga en kan inrichten voor Linux zonder de vrees voor huiselijke onvrede.

Denk dat met deze laatste zin de voornaamste reden voor het niet overschakelen gegeven is, mensen blijven graag bij hetzelfde zelfs als dat voor sommigen niet zo goed werkt.
Back to top
View user's profile Send private message
CusHi0n
n00b
n00b


Joined: 08 Jul 2003
Posts: 3

PostPosted: Wed Jul 23, 2003 7:52 am    Post subject: Reply with quote

mijn pa. Die kerel is zo koppig, echt niet normaal meer... :roll:
Maar hij is systemadmin op z'n werk, en dus is hij bijna verplicht om windows te draaien...

Hij is wel al overtuigd van de stabiliteit ed, maar hij vindt het nog te vroeg om over te stappen :/ Knoppix daarentegen vind hij wel een leet ding...
Back to top
View user's profile Send private message
all4you
n00b
n00b


Joined: 07 Aug 2003
Posts: 9

PostPosted: Fri Aug 08, 2003 8:58 pm    Post subject: Reply with quote

Als ik een XP user probeer te overtuigen met screenshots krijg ik meestal een reactie van: "De layout ligt me niet zo zeer", alsof Linux een of andere standaard layout heeft, maar wat antwoordt je daar nu op? :p XP-freaks die ervan overtuigd zijn dat hun systeem het beste is overtuig je niet zo snel, daarom doe ik ook geen moete meer, als ze Linux willen, moeten ze zelf al gemotiveert zijn, want iemand Linux opdringen lukt toch niet.

BTW; voor die MSN6 smileys, probeer de development version van aMSN: http://amsn.sf.net

Jan
Back to top
View user's profile Send private message
neenee
Veteran
Veteran


Joined: 20 Jul 2003
Posts: 1786

PostPosted: Fri Aug 08, 2003 9:24 pm    Post subject: Reply with quote

het moeilijkst om te overtuigen vind ik wel onze goedheiligman,
jawel, sinterklaas.

hij is maar een paar dagen in ons landje te vinden, en als het mij
al lukt om hem binnen dat tijdsbestek te localiseren, heb ik nog de
uitdaging mijzelf een weg te banen door de drommen kinderen,
vechtend voor snoep en een handdruk.

lukt het mij binnen zijn blikveld te komen, dan ben ik doorgaans
nog niet dichtbij genoeg, daar de jolige muziek mijn stem zeer
doeltreffend omvormt tot een onverstaanbare brij.

eens is het mij gelukt om, na mijzelf te vermommen als vijf-jarig
meisje, op zijn schoot te belanden, maar ik werd toen haastig
verwijderd nadat ik mijn zegje had gedaan; veel verder dan 'hallo
sinterklaas' kwam ik niet.

mijn enige herinnering aan die grandioze dag is een eenzame
pepernoot, wegkwijnend in een hoekje van mijn kamer.

maar mijn tijd komt nog wel.
Back to top
View user's profile Send private message
anthonie
n00b
n00b


Joined: 30 Dec 2007
Posts: 10

PostPosted: Wed Jan 02, 2008 1:30 pm    Post subject: Reply with quote

In het algemeen probeer ik nooit iemand over te halen een ander besturingssysteem te gebruiken. Zodra men zich verdiept in het gebruik en onderhoud van Windows, dan komt men vanzelf wel een keer aankloppen. Zo liep mijn zusje een paar weken geleden bij mij binnen met haar nieuwe Vista laptop onder de arm. "Ik vind het niks, heb je een linux voor me" was voldoende signaal voor mij haar op te zadelen met een Mint distro. Mp3 support uit de doos, geen streaming vid, maar in principe kinderlijk eenvoudig voor nieuwe gebruikers. Nu repareert zij de computers van haar vrienden :D

Pas als mensen gaan zaniken zal ik ze uitleggen dat ze het aan zichzelf te danken hebben. Ik vergelijk Windows-verkopers altijd met verkopers van tweedehands auto's, notoir onbetrouwbaar en daar ben jij dan ingetrapt? vraag ik dan. Maar ja, als je mij lastig gaat vallen met de overbekende Windows praatjes, dan mag je best even gewezen worden op de eigen verantwoordelijkheid van de consument, nietwaar?

Het repareren van Windows bakken doe ik dan ook alleen tegen betaling. Dat staat voor mij op hetzelfde plan als door een kennis gebeld te worden dat je moet helpen een riool uit te baggeren; Met andere woorden, dat doe je niet voor je plezier. Bovendien, het sterft van de "Windows-experts" op de wereld. Laat die het maar doen...

Mensen overhalen Gentoo te gaan gebruiken zou ik nooit doen, simpelweg omdat ik zelf hartstikke nieuw in Gentoo ben, maar ook omdat Gentoo veel meer onderhoud vergt waarbij je verstand van zaken moet hebben, dan bijvoorbeeld Ubuntu. Je kunt gewone huis-tuin-en keuken-gebruikers niet opzadelen met broncode. Voor die mensen moet een pc gewoon werken en ergens denk ik wel dat die mensen gelijk hebben. Dat is namelijk wat ze beloof wordt en algemeen gesproken wordt de computing-ervaring die wordt beloofd zelden beleefd.

Als ik mensen aanraad Linux te gaan gebruiken, dan een zoveel mogelijk onderhoudsvrije distributie.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum