| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Obi-Lan Apprentice

|
Posted: Fri Oct 28, 2005 12:53 pm Post subject: Näyttis linux pelaamiseen? |
|
|
Pohdiskelin vaan tossa uuden raudan hankintaa ja pitäisi toi radeoni kai geforceen vaihtaa, että sais vauhtia linux pelaamiseen. Osaako jengi täällä suositella mitä mallia kannattais ottaa? Esim. Club 3D geforce 6600GT sais 170e tosta lähikulmalta. Vai kannattaisiko satsata jo geforce 6800 piiriin perustuviin vehkeisiin? Aika satunnaisesti tässä pelailen mutta olis esim. Half Life 2 odottamassa tossa pöydällä...
Ja otetaan vielä otsikkoon liittymätön kysymys, että kuinka varmasti eri 32bit ohjelmat (ja pelit yms) toimivat jos vaihdan prossun AMD64:seen ja rupean ajamaan gentoota 64-bittisenä käyttäen 32-bittistä emulointitilaa.
Olen lueskellut jo aiheesta täältä, mutta olis mukava kuulla lähinnä "fiilis" mielipiteitä asiasta. |
|
| Back to top |
|
 |
esc* n00b

|
Posted: Mon Oct 31, 2005 7:52 am Post subject: |
|
|
itse olen samassa tilanteessa. uudet amd64 osat tilauksessa ja kortiksi tulee 6600GT PCIE. Vanha Intel s478, ATI x800pro @ xt pe AGP menee vaihtoon. Satunnaisesti minäkin pelailen ja vähän tyhmä tässä on oltu kun tuli ostettua tuo ATIn nopea kortti vasta kesällä, olisi sitten suoraan vaihtanut jo PCIE & 64bit aikaan. No tyhmästä päästä sitten kärsitään lompakolla.
Half-Life 2 ainakin lukemien perusteella 6600GT toimisi ihan pelattavasti, olen pelannut sen läpi jopa Ti4200 128MB 1024x768 resoluutiolla, raskaimmissa taisteluissa havaitsi kyllä nykimistä...
64bit linuxissa ilmeisesti (korjatkaa jos olen väärässä) hieman ongelmia Javan ja Flash pluginien kanssa sekä Win32 codeccien. Noihinkin kiertoteitä käyttäen löytyy jonkinlainen ratkaisu. Yleisesti ottaen hyvin moni ohjelma toimii tai viimeistään toimii jos ajaa 32bit versioilla. AMD64 foorumilla näistä paljon topicceja. Tähän pääsen sitten tutustumaa myöhemmin käytännön kannalta... |
|
| Back to top |
|
 |
Grozhorg n00b

|
Posted: Thu Nov 03, 2005 6:22 pm Post subject: |
|
|
| Tästä tosiaan olis hyvä saada jonkunnäköistä informaatiota, kun itsekkin tässä olen aika lailla samanlaista rautaa aikomassa ostaa ja siihen vielä gentoon ajattelin iskeä. |
|
| Back to top |
|
 |
Obi-Lan Apprentice

|
Posted: Thu Nov 03, 2005 6:24 pm Post subject: |
|
|
No kamat tulee ens tiistaina... Katotaa sitte miten meikä kerkee ne säätämään paikoilleen.
Voiko muuten tän hetkisen 32-bit gentoon kääntää 64-bittiseksi vai pitääkö asentaa uusiksi? |
|
| Back to top |
|
 |
Juha n00b

|
Posted: Sat Nov 05, 2005 3:45 pm Post subject: |
|
|
Itsekkin tilasin PCI-E 256MB GF6600GT:n tähän uuteen X2 kokoonpanoon. Raportoinpa sitten
kortin saavuttua suorituskyvystä. _________________ -Juha- |
|
| Back to top |
|
 |
Obi-Lan Apprentice

|
Posted: Thu Nov 10, 2005 10:58 pm Post subject: |
|
|
No nyt on vehkeet paikoillaan ja Gentoo viimein toimivaksi asennettuna. Glxgears antaa ~7300 24bit väreillä (tiedän huono mittari, mutta en muutakaan keksinyt). Radeon 9800 tais antaa ~4000 (en vaa muista oliko se 16bit vai 24bit väreillä). 16bit väreillä glxgears antaa uudelle kortille ~11000 pojoo.
Tilasin sitten tässä samalla Cedegan ja asensin Half Life 2. Ihan nätisti tuntui pyörivän ainakin vartin pelailun perusteella. Mitenkäköhän tuossa saisi FPS näkyviin?
Perkule meinaa yöunet mennä kun näitä rupee säätää  |
|
| Back to top |
|
 |
Grozhorg n00b

|
Posted: Tue Nov 22, 2005 3:03 pm Post subject: |
|
|
Kokeileppas vaikka show_fps komentoa. Siis jos sellainen on olemassa. Ainakin HL ykkösessä sellainen löytyi.
EDIT: Kirotusvirhe...  |
|
| Back to top |
|
 |
|