Hej hej!
Jeg har et lille tip til folk der bruger nordeas netbank!
Det er et trick, der får jar-filen, som man logger ind i netbanken med til at finde og bruge ens key-fil.
Here's what to do:
i source /etc/profile eller ~/.bashrc eller anden fil, der sources ved login skal man tilføje:
export SystemDrive=/home/brugernavn/
og i /home/brugernavn/, hvor /home/brugernavn/ for de flestes vedkommende vil være $HOME, lægger man en et directory med navnet "unisecur" og i dette lægger man sin keyfil.
Så sourcer man eller alternativt logger ud, og starter så sin browser forfra, og den finder automatisk ens key-fil. Dødsmart.
(På Wintendo lægges ens keyfil som C:\unisecur\xyzklpqv.key, hvor xyzklpqv vidst nok er ens aftalenummer)
EDIT:
Jeg har lige fået noget feedback, og en del mennesker fortæller mig, at det ikke virker for dem, hvis de har unisecur i andet end deres home-dir. Jeg kan ikke se hvorfor, måske skal man bruge absolute paths (/home/bruger/blabla) i stedet for relative paths (~/blabla) ... Jeg bruger selv en absolute path.
-----------------
P.S.
Jeg har kun testet denne funktionalitet i bash og firefox 1.0.4, med Sun JRE 1.5, som pt. kun ligger i ~x86.
Jeg vil meget gerne høre fra andre folk, der har undersøgt dette. På
Linux.dks netbanksoversigt, kan man indsende info om bank-erfaringer med linux. Visse ting vil være anderledes for nogle, fx i tsch vil export hedde setenv (IIRC).