Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
acer aspire 5024wlmi
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kaiiserni
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 25 Apr 2005
Posts: 121
Location: Antwerp - Belgium

PostPosted: Thu May 19, 2005 6:33 pm    Post subject: acer aspire 5024wlmi Reply with quote

Hallo,

ik wil zeer graag deze laptop kopen: acer aspire 5022wlmi of 5024wlmi (hangt van mijn budget af op dat moment)

graag had ik geweten wat jullie van deze laptop vinden, en of jullie denken dat hij volledig compatibel is met Linux64. (want dat is altijd de grootste schrik :wink: )
Ik heb er al achter gezocht maar aangezien deze laptop recent is, is er over de compatibiliteit met linux niet veel te vinden...

ziehier de specs: http://www.acer.fr/acereuro/page9.do?dau34.oid=9796&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=8&ctx1=FR&crc=1700816993 (wel in het frans omdat deze laptop blijkbaar niet op de belgische site te vinden is)

groetjes
_________________
Dell XPS M1330; Intel Core 2 Duo 1800 ; NV M 8400GS, 2 gig
Gentoo x (gentoo x, gnome x)
LINUX user 395333
Back to top
View user's profile Send private message
cbrands
n00b
n00b


Joined: 31 Jan 2004
Posts: 35

PostPosted: Tue May 31, 2005 6:04 pm    Post subject: Reply with quote

Hallo
Ik heb de 5022wlmi. Ik ben vandaag begonnen met het instaleren van gentoo. Het enige probleem dat ik tot nu toe ben tegen gekomen is de wireless lan. Dit werkt niet goed met ndiswrapper. Dat zal me een paar avonden kosten :(
Verder is het een aanrader. Dit is een bloedsnelle laptop :D
Charles
Back to top
View user's profile Send private message
Kaiiserni
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 25 Apr 2005
Posts: 121
Location: Antwerp - Belgium

PostPosted: Tue May 31, 2005 6:15 pm    Post subject: Reply with quote

cbrands wrote:
Hallo
Ik heb de 5022wlmi. Ik ben vandaag begonnen met het instaleren van gentoo. Het enige probleem dat ik tot nu toe ben tegen gekomen is de wireless lan. Dit werkt niet goed met ndiswrapper. Dat zal me een paar avonden kosten :(
Verder is het een aanrader. Dit is een bloedsnelle laptop :D
Charles


zalig!
heeft u hem ook gekocht via pixmania?
bent u bezig met de 64bit installatie (waarschijnlijk wel :D )

wireless zou ik toch niet echt gebruiken

bedankt voor je antwoord!

groeten
_________________
Dell XPS M1330; Intel Core 2 Duo 1800 ; NV M 8400GS, 2 gig
Gentoo x (gentoo x, gnome x)
LINUX user 395333
Back to top
View user's profile Send private message
cbrands
n00b
n00b


Joined: 31 Jan 2004
Posts: 35

PostPosted: Tue May 31, 2005 8:35 pm    Post subject: Reply with quote

Ik had eerst de 64 bit versie geinstaleerd maar omdat 64 bit drivers voor de wireless kaart nog niet goed werkt moest ik even terugschakelen naar 32 bit.
Maar zelfs in 32 bit is de AMD64 niet te versmaden. Mijn desktop die een jaar oud is ook een AMD64 en die is een stuk sneller als de pentium 4 op mijn werk. Nee de tijd van 32 bit processors is echt voorbij. :)
Charles
Back to top
View user's profile Send private message
frocksii
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 19 Nov 2003
Posts: 91

PostPosted: Tue May 31, 2005 11:31 pm    Post subject: Reply with quote

cbrands wrote:
Ik had eerst de 64 bit versie geinstaleerd maar omdat 64 bit drivers voor de wireless kaart nog niet goed werkt moest ik even terugschakelen naar 32 bit.
Maar zelfs in 32 bit is de AMD64 niet te versmaden. Mijn desktop die een jaar oud is ook een AMD64 en die is een stuk sneller als de pentium 4 op mijn werk. Nee de tijd van 32 bit processors is echt voorbij. :)
Charles


bwah, op zich heeft een gewone thuisgebruiker nog niet echt veel nut van zo'n 64-bit systeem. Een aantal dingen gaan op zich zelfs trager omdat er een grotere adresruimte is en een pointer nu dus 64-bit is.

AMD heeft echter een beest van een CPU gemaakt die ook zijn 32-bit instructies heel snel uitvoerd. In 64-bit mode komen daar echter nog 8 extra registers bij, zowel voor de algemene instructieset als voor SSE. Dat is een verdubbeling van het aantal registers (als fpu/mmx even niet in beschouwing wordt genomen). Dat kan voor veel dingen een enorme boost betekenen. Verder zullen programma's die vooral gebruik maken van bewerkingen op long ook sneller werken. Geen omwegen meer nodig hiervoor, zoals op 32-bit.

Ik ben al een hele tijd een AMD fan, al van in den beginne van de athlon-reeks. Alleen voor laptops ben ik er voorlopig nog niet helemaal voor te vinden. Omwille van mijn thesis heb ik dit jaar op een AMD64-laptop gewerkt, maar in vergelijking met het centrino platform schiet die nog wel wat te kort.

Ik hoop dat die Turion het beter doet, maar dat moet ik na de examens nog eens beter bekijken. Maar voor desktops is het hier ook allemaal AMD.

frocksii
_________________
Acer Aspire 1511 : AMD64 3000+ (1.8 ghz 1024 kb)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum