Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
wireless pcmcia : in de war ...
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gdq
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 02 Dec 2003
Posts: 97

PostPosted: Thu May 05, 2005 10:07 am    Post subject: wireless pcmcia : in de war ... Reply with quote

Ik wil een wireless pcmcia (Benq AWL100) configgen in een Acer Aspire 1300.

Ik heb dezelfde card al eens eerder met succes geconfigged in een "wit product" laptop.
De card wordt herkend.

Maar ik ben toch in de war want :

- op de nieuw geconfigde laptop heb ik geen /etc/wireless.example (op de oude wel)
- de /etc/conf.d/net op de nieuwe bevat niet half zoveel commentaar als op de oude (daarin zit info over modules, wireless, adsl, ...) , terwijl in de nieuwe enkel de config zit van de netwerk card (non-wireless)
- op de nieuwe heb ik wireless-tools al ge-emerged , geen verandering.

Kan mij iemand zeggen :
- wat ik vergeten te installen ben op de nieuwe ??
- een goede link naar een "pmcia wireless for dummies" op deze forums (ik herinner me helemaal niet meer hoe ik het op de oude aan de praat kreeg, sorry , de leeftijd denk ik ... ;-)

Vriendelijk bedankt !
Back to top
View user's profile Send private message
Htbaa
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 22 Jan 2005
Posts: 76

PostPosted: Thu May 05, 2005 8:16 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.gentoo.org/doc/en/handbook/2005.0/handbook-x86.xml?part=1&chap=8

En ga dan eens naar het kopje "Optional: Get PCMCIA Working". Misschien dat dat uitkomst bied.
_________________
- Htbaa -
http://www.pcc-online.net
Back to top
View user's profile Send private message
gdq
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 02 Dec 2003
Posts: 97

PostPosted: Thu May 05, 2005 10:14 pm    Post subject: wireless pcmcia : in de war ... [closed] Reply with quote

Bedankt Htbaa, maar dat heb ik gedaan en ook wireless-tools ge-emerged en de kaart wordt herkend door cardmgr ... maar mijn startup/config files lijken helemaal niet op wat ik op mijn 1ste laptop heb ...

Maar gezien deze laptop voor mijn zoon is - ik had hem een laptop beloofd voor zijn verjaardag, maar dan alleen als er enkel Linux op staat - en de tijd begint te dringen heb ik dan maar een knoppix geinstalleerd vanaf de knoppix lifecd ...

De install gaat een stuk sneller, alleen heb je niet zo'n controle erover (ik moest mijn hele partitie schema over boord gooien, enkel /dev/ha1 voor / en /dev/hda2 voor de swap, ik haat dergelijke partitioring :-(
Back to top
View user's profile Send private message
nielchiano
Veteran
Veteran


Joined: 11 Nov 2003
Posts: 1287
Location: 50N 3E

PostPosted: Fri May 06, 2005 1:13 pm    Post subject: Reply with quote

niet echt constructief, maar toch:
ik herinner mij dat ze de hele Wireless aan het door elkaar smijten zijn. De nieuwe baselayout (nog ~x86) heeft die ingebakken. Probeer dat misschien eens?
Back to top
View user's profile Send private message
glomy
n00b
n00b


Joined: 18 Jun 2005
Posts: 4

PostPosted: Sat Jun 18, 2005 3:48 pm    Post subject: ndiswrapper werkt als een speer Reply with quote

Ik heb zelf ook lang zitten stoeien om wifi aan de gang te krijgen voor mij sitecom kaartje.
Volgens 'lspci' zat hier een ' Texas Instruments ACX 111' chip in, dus uiteindelijk was ik terecht gekomen bij de acx100 kernel module (zit in portage). Maar naar veel geklooi kreeg ik deze maar niet aan de gang. En in /var/log/messages zag ik wel berichten die er op wezen dat hij in ieder geval wifi netwerken zag (en dus de pcmcia ondersteuning geen probleem was).

De uiteindelijk oplossing wat het installeren van de ndiswrapper (zit ook in portage) kernel module. Deze module wrapt de Windows XP drivers en is zodanig voor diverse chipsets te gebruiken.

Zie ook http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Wireless_Configuration_and_Startup voor meer info over installatie van wifi in gentoo.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum