Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
dual screen og to konsoller?
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian
View previous topic :: View next topic  
Author Message
spetznaz
n00b
n00b


Joined: 07 Dec 2003
Posts: 36
Location: Norway

PostPosted: Sun Feb 27, 2005 7:56 pm    Post subject: dual screen og to konsoller? Reply with quote

Som topicen sier så er jeg ute etter hvordan jeg skal få en konsoll på hver skjerm. Dette er selsagt ikke noe problem i xorg, men jeg ser ikke helt hvordan jeg skal gjøre det når jeg ikke kjører X. Når jeg først har to skjermer så ser jeg ingen grunn til å ha det samme på begge skjermene. Altså TTY1 på screen1 TTY2 på screen0.

All info om emnet motas med takk! 8)

PS om du VET at dette er umulig eller lignene hadde jeg satt pris på at du fortalte det iom at da slipper jeg å lete som en gal 8)
Back to top
View user's profile Send private message
eslo
n00b
n00b


Joined: 29 Jan 2004
Posts: 20

PostPosted: Sun Feb 27, 2005 9:56 pm    Post subject: Re: dual screen og to konsoller? Reply with quote

spetznaz wrote:
Som topicen sier så er jeg ute etter hvordan jeg skal få en konsoll på hver skjerm. Dette er selsagt ikke noe problem i xorg, men jeg ser ikke helt hvordan jeg skal gjøre det når jeg ikke kjører X. Når jeg først har to skjermer så ser jeg ingen grunn til å ha det samme på begge skjermene. Altså TTY1 på screen1 TTY2 på screen0.

All info om emnet motas med takk! 8)

PS om du VET at dette er umulig eller lignene hadde jeg satt pris på at du fortalte det iom at da slipper jeg å lete som en gal 8)


Hei, nå har ikke jeg skjermkort med dual head, så jeg har ikke fått testet denne HOWTO'en..

Kanskje den kan være av interresse for deg.

PS, kortet må støtte framebuffer.
_________________
MVH / Regards:
Espen
Back to top
View user's profile Send private message
spetznaz
n00b
n00b


Joined: 07 Dec 2003
Posts: 36
Location: Norway

PostPosted: Thu Mar 10, 2005 4:19 pm    Post subject: Reply with quote

Jeg har et radeon 9600, men etter som jeg forsto den linken din så funker det ikke med standard vegafb. :/
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Scandinavian All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum