Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Kernel panic IPv6 tunnelia luodessa
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Finnish
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nimble
n00b
n00b


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 3
Location: Finland

PostPosted: Tue Sep 14, 2004 4:55 am    Post subject: Kernel panic IPv6 tunnelia luodessa Reply with quote

Moi,

kun yritän luoda Ipv6 tunnelia SixXS:ään saan kernel panicin, joka tulee joka kerta komennon "ip link set sixxs up" tai "ifconfig sit0 up" jälkeen. Olen tehnyt kaiken ohjeiden mukaisesti ja kernelissä on IPv6 tuki päällä. Ohjeet joiden mukaisesti olen toiminut löytyvät: http://www.sixxs.net/faq/connectivity/?faq=ossetup, uusi ja vanha ohje, sekä https://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=202277. Kokelillut olen 2.6.8-R3 ja 2.6.7 kerneliversioilla ja IPv6 tuki on asetettu ylläolevien ohjeiden mukaisesti kerneliin.

Luultavasti joku vipu on kernelistä pois päältä, mutta en keksi mikä.

Kysessä on serverikäytössä oleva kone ja kaikki ylimääräinen on kernelistä karsittu pois, joten joku päältä pois oleva ominaisuus saattaa olla ongelman takana. Juuri tämä hämmästyttää koska IPv6 tuen kääntäminen kerneliin on ohjeiden mukaan yksinkertainen asia. Jos osaatte auttaa olen enemmän kuin kiitollinen.

Nimble
Back to top
View user's profile Send private message
jmz2
Guru
Guru


Joined: 13 Jan 2004
Posts: 421
Location: Finland

PostPosted: Tue Sep 14, 2004 6:32 am    Post subject: Reply with quote

Onko kyseinen tuki toiminut jollain muulla ytimen versiolla? Molemmat mainitsemasi versiot ovat suht tuoreita.

Oletko lukenut Gentoon IPV6-ohjeet? Siellä mm. varoitetaan useiden tunnelien käytöstä, ja annetaan lisäksi ohjeet tunnelin tekoon Sixxs.nettiin.
Back to top
View user's profile Send private message
Nimble
n00b
n00b


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 3
Location: Finland

PostPosted: Tue Sep 14, 2004 7:02 am    Post subject: Reply with quote

Kyllä olen lukenut nuo ohjeet ja yrittänyt saada tunnelin toimimaan niiden mukaisesti. Yritän tätä ensimmäistä kertaa ja muilla ytimen versioilla kuin edellä mainituilla en ole kokeillut. Muita tunneleita en ole luonut ja kaikki on kunnossa SixXS puolelta.

"ip -6 addr show lo" toimii. Paniikki iskee kun nakkaa "ip link set sixbone up" 8O
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Finnish All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum