Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
X doet ut niet en compiler crasht
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Andréas
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 27 Jun 2002
Posts: 75
Location: Delfzijl - Netherlands

PostPosted: Sun Sep 29, 2002 4:47 pm    Post subject: X doet ut niet en compiler crasht Reply with quote

Misschien zijn dit 2 totaal verschillende problemen, maar mijn vermoeden is dat het enigzins met elkaar te maken heeft.

Ik heb even Gentoo op mijn P400 (dient als server) geinstalled. Tijdens het compilen had ik helemaal geen problemen, ging gewoon goed. De problemen begonnen na het opnieuw opstarten (nadat de kernel was gecompiled). Ik wil XFree toevoegen, maar na verloop van tijd geeft hij een signal 11 (segmentatie fout). Ik naar het bios en de standaardwaarden herstellen en opnieuw proberen. Tegelijkertijd het geheugen en swap gebruik in de gaten houden, maar naar verloop van tijd (een half uurtje) krijg ik op nieuw een segfault.

Ik memtest86 downloaden en de hele nacht laten testen op alle tests. Geen problemen gevonden. Geheugen moet gewoon goed zijn (1x Infineon á 256 MB en 1x NEC á 64 MB).

Volgende stap is de 64 MB geheugen er uit roppen. Helpt niets. 64 MB er weer in en de 256 MB er uit. Helpt ook niets. Ik was toen een beetje pissed want wou dat klaar hebben. Dus HDD er uit en op mijn XP aangesloten en de boel compileren. Werkt goed, nvidia drivers er op pleuren werkt gewoon. HDD weer in de server, opstarten werkt de nvidia driver niet . Ik krijg een rood blokje in de linker bovenhoek met een knipperend groen blokje daar in. Ik gvd. de geforce2 MX uit de XP er uithalen en in de server bouwen (beetje overkill maar ach), opstarten maar alles wat ik krijg is hetzelfde scherm als met de TNT2 M64 (Powercolor).

Ik het BIOS nog eens nakijken, geheugentimings staan zo laag mogelijk. Nogmaals de standaardwaarden instellen en booten, maar opnieuw helemaal geen beeld.

Als ik met SSH in het log kijk, zie ik Display hang on display :0# (iets in die trend)

Het is een AX59Pro met het nieuwste BIOS. een 350 Watt voeding met een AMD K6-2 op 400 Mhz. Totaal ram is 319 MB. Swap space = 180 MB (schijf is niet zo "big"). Andere processor heb ik al geprobeerd (K6-2 @ 550 Mhz) maar dit biedt geen uitkomst . Processor is nooit overgeclocked. Temperatuur zit op 35 graden stressed.

Mijn flags:

Code:

CHOST="i586-pc-linux-gnu"
CFLAGS="-mcpu=k6-2 -mmmx -m3dnow -fomit-frame-pointer (ook al zonder gedaan) -03 -pipe
CXXFLAGS="-mcpu=k6-2 -mmmx -m3dnow -fomit-frame-pointer -03 -pipe

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunen zijn?

[bijwerking]
Op deze pc krijg ik regelmatig een kernel panic. Dat kan gebeuren tijdens het partitioneren van een andere schijf, het formateren maar ook als de pc niets doet. De kernel is geoptimaliseerd voor k6 (ook al i586 geprobeerd).

Daarnaast heb ik deze problemen ook met de SuSE kernel (i386) en met versie 2.2 en 2.4).

KDE is op deze PC voor zover het draait verschrikkelijk traag. Konqueror opstarten duurt ongeveer 30 seconden.
[/bijwerking]
_________________
Er gaat niets boven Gentoo :)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum