| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
mkamonster n00b

Joined: 06 Aug 2003 Posts: 51 Location: The Hague, Netherlands
|
Posted: Tue Dec 23, 2003 1:18 pm Post subject: [installatie][pcmcia-netwerk] Netwerkkaart werkt niet! |
|
|
Hi Gentoo-users,
Ik werk momenteel met Linux Mandrake maar wil de stap naar Gentoo maken, ik wil namelijk wat meer leren van mijn distributie. Maar tijdens het booten in de live-cd kreeg ik het niet voor elkaar mijn netwerk aan de praat te krijgen.
Ik heb een laptop met PCMCIA-netwerkkaart. Gewoon een Realtech compatible kaartje. Onder Linux Mandrake gewoon te laden met "modprobe 8139too". Dit werkt niet onder gentoo. Ik heb ook aangegeven dat tijdens het booten pcmcia meegenomen moet worden, en dan krijg ik tijdens het laden van 8139too een probleem. Waarschijnlijk heeft dat te maken met een irq conflict. Mijn geluidskaart zit waarschijnlijk op dezelfde irq.
Om direct opmerkingen over mijn bios uit te sluiten. Ik kan daar niets in veranderen dat invloed heeft op mijn hardware.
Ik wil graag direct een stage 1 installatie doen. En om te voorkomen dat ik straks Mandrake opnieuw moet installeren omdat ik geen netwerk aan de praat krijg in Gentoo, wil ik mijn netwerk op de live-cd aan de praat krijgen.
Kan iemand mij helpen hiermee?
Kerstgroeten,
Mark Monster |
|
| Back to top |
|
 |
garo Moderator

|
Posted: Tue Dec 23, 2003 2:29 pm Post subject: |
|
|
Je kan best gentoo installeren met knoppix in plaats van de live cd, in de installatie handleiding wordt ook uitgelegd hoe je dit doet (niet 100% hetzelfde).
Met knoppix heb je meer kans dat je netwerkkaart werkt, als de netwerkkaart ook met de knoppix cd niet werkt, start dan de knoppix cd op met de optie "nopcmcia" en voer in de console de volgende opdrachten in: | Code: | modprobe yenta_socket
modprobe ds
modprobe 8139too |
Als de netwerkkaart zelfs dan niet werkt, post dan de uitvoer van deze 3 commando's en van het commando "lsmod" (geef dit commando nadat je de 3 modprobes hebt gedaan) en dan zien we wel... _________________ My favorite links this month:
- Surf Random
- Web-based SSH
- Stop Spam |
|
| Back to top |
|
 |
mkamonster n00b

|
Posted: Tue Dec 23, 2003 6:10 pm Post subject: |
|
|
| Ik weet 100% zeker dat mijn netwerkkaart werkt onder knoppix, tnx, ik ga dat eens proberen. |
|
| Back to top |
|
 |
mkamonster n00b

|
Posted: Wed Dec 24, 2003 12:40 pm Post subject: |
|
|
Het probleem bestaat alleen op de live-cd van Gentoo.
Ik heb de installatie nu uitgevoerd vanaf een Knoppix DVD. De basis is nu geinstalleerd. En mijn netwerk doet het zonder problemen . Nu ben ik direct begonnen met de emerge van Gnome, maar dat zal wel een tijd duren!
Groeten,
Mark Monster |
|
| Back to top |
|
 |
_hesoez_ Tux's lil' helper

Joined: 09 Jun 2003 Posts: 103 Location: Belgium-Duffel/Leuven
|
Posted: Thu Dec 25, 2003 8:44 pm Post subject: |
|
|
had je bij het booten van de liveCD 'gentoo dopcmcia' meegegeven?
dat zou normaal moeten gewerkt hebben
grtz |
|
| Back to top |
|
 |
mkamonster n00b

|
Posted: Sat Dec 27, 2003 10:36 am Post subject: |
|
|
| Dat had ik meegegeven. Het probleem zit hem volgens mij in een sharing IRQ conflict. Het probleem is overigens niet aanwezig in het Gentoo systeem zelf. |
|
| Back to top |
|
 |
rockfly Apprentice

|
Posted: Sat Dec 27, 2003 11:57 am Post subject: |
|
|
| heb je dat ook als bug in bugzilla gezet? |
|
| Back to top |