Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
amsn problemen
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PH03N!X
n00b
n00b


Joined: 10 Nov 2003
Posts: 5
Location: belgium

PostPosted: Mon Nov 10, 2003 9:10 pm    Post subject: amsn problemen Reply with quote

ik ben nog maar nieuw op gentoo maar via een vriend ben ik in de leer maar snapt ook niets van dit probleem amsn start zonder problemen maar mijn lijst die ik in windows heb wilt niet in amsn komen. Amsn staat volledig leeg ik zie niemand in men lijst en kan niemand aanspreken ze kunnen wel mij aanspreken wat kan ik hier aan doen thx
_________________
the Gentoo Newbie
Back to top
View user's profile Send private message
Geert
n00b
n00b


Joined: 10 Nov 2003
Posts: 3
Location: Zaventem

PostPosted: Mon Nov 10, 2003 10:02 pm    Post subject: Reply with quote

Wel sinds Microsoft zijn MSN protocol aangepast heeft naar SSL verbindingen moet amsn (en al de anderen) gebruik maken van een SSL lib. Nu zit er een addertje onder het gras. Microsoft heeft zijn eigen SSL variant gemaakt waardoor de algemene SSL libs niet gebruikt kunnen worden. Omdat jij gebruik maakt van de algemene SSL lib, zie jij de personen niet joinen mits MSN wacht op een speciale SSL-parsed data reply. Je kan de sources van de gepatchte SSL variant downloaden op http://get.bitlbee.org/libsoup/
.

Indien je houd van een IRC->MSN gateway, kan je gebruik maken van een Bitlbee client (http://www.bitlbee.org) of gewoon connecten met je favoriete client op MSN.IRSSI.ORG (/SERVER MSN.IRSSI.ORG) en de instructies volgen.
Back to top
View user's profile Send private message
PH03N!X
n00b
n00b


Joined: 10 Nov 2003
Posts: 5
Location: belgium

PostPosted: Mon Nov 10, 2003 10:36 pm    Post subject: Reply with quote

het lastige is een vriend van mij heeft dat probleem niet en die heefdt net hetzelfde als ik dus, het moet toch ook nog ergens anders aan kunnen liggen greets
_________________
the Gentoo Newbie
Back to top
View user's profile Send private message
frenkel
Veteran
Veteran


Joined: 13 May 2003
Posts: 1034
Location: .nl

PostPosted: Tue Nov 11, 2003 6:28 pm    Post subject: Reply with quote

Wat Geert zei maakt helemaal niks uit, de ssl library die als dependencie is geinstalleerd werkt goed met het MSN protocol, ik gebruik hem ook zonder problemen.
Gebruik je Trillian in Windows? Dan zou jou probleem dat Trillian je lijst niet verstuurt naar de server, maar deze opslaat op je harde schijf, je lijst op de server is dus leeg. Als je in Windows gaat MSN-en laadt Trillian deze van je harde schijf en laat deze lijst zien. De enige oplossing is dus al je contact personen opnieuw toevoegen.

Groet en ik hoop dat dit antwoord je helpt,
Frank
_________________
http://techfield.org
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum